Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslo/storby for enhver pris?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-07, 16:01   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Oslo/storby for enhver pris?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141137

Med bakgrunn i artikkelen over så forundres jeg over at det til tross for manglende barnehagedekning synes å være slik at foreldre med barn til en hver pris skal bo der de bor uavhengig om det er høye boligpriser, om de kan få barnehageplass eller ikke.

Det er ikke barnehageplass, og faren til jenta forteller at hun hadde sosialiseringsproblemer da hun begynte skolen fordi hun hadde hatt lite omgang med andre barn.

Kan man ikke vurdere å flytte for å få barnehageplass? Kanskje man til og med kunne senke bokostnadene sine?

Er det viktig å bli boende der man bor til enhver pris? Er det bare politikernes jobb å sørge for barnehageplasser og da løser alt seg, eller bør man kunne være villig til å flytte litt på seg?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 16:08   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Det er politikernes jobb å bygge ut barnehageplasser i tråd med den demografiske utviklingen i en by. Det har man vært særdeles dårlig på i Oslo. Da hjelper det ikke at regjeringa øremerker midler, når kommunene ikke følger opp ifht. regulering av bygg til barnehage, rekruttering av fagpersonell osv. Det har ikke vært noe bedre dekning i de fleste av de litt mere landlige strøkene rundt Oslo, heller, så hvis man skal flytte for å finne en barnehageplass kan det hende man må flytte ganske langt. Det synes jeg ikke man kan forvente.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 16:20   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er politikernes jobb å bygge ut barnehageplasser i tråd med den demografiske utviklingen i en by. Det har man vært særdeles dårlig på i Oslo. Da hjelper det ikke at regjeringa øremerker midler, når kommunene ikke følger opp ifht. regulering av bygg til barnehage, rekruttering av fagpersonell osv. Det har ikke vært noe bedre dekning i de fleste av de litt mere landlige strøkene rundt Oslo, heller, så hvis man skal flytte for å finne en barnehageplass kan det hende man må flytte ganske langt. Det synes jeg ikke man kan forvente.

Er Oppegård/Kolbotn, Skedsmo, Jessheim osv.osv. laaaangt utenfor Oslo? Der er det nemlig ikke noe problem å få barnehageplass. Dessuten er boligprisene noe lavere enn Oslo.

Når virkeligheten er så til de grader elendig i Oslo-området mht. til barnehagedekning, har man da tid til å vente på politikere uten handlingskraft, eller er det ok å flytte annensteds og la barna ha muligheten til å gå i barnehage?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 16:30   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Skedsmo hadde ikke full barnehagedekning i fjor i hvert fall. Vet ikke hvordan det har gått så langt i år. Jeg bor nå i en nabokommune til Oslo. Her er det fremdeles ikke full barnehagedekning. Vi har endelig i dag fått tilbud til barnet her i huset som er 2,5 år ved oppstart etter at vi først fikk avslag for 2. året på rad.

De andre kommunene du sier at det ikke er noe problem å få barnehageplass skal jeg ikke uttale meg om - men det er kanskje andre som vet hvordan dekningsgraden er både for småbarnsplasser og plasser for større barn. Det er, såvidt jeg vet, 40 kommuner som ikke har oppnådd full barnehagedekningsmålet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:02   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Flere av mine venner i Skedsmo har også hatt problemer med å få barnehageplass - det varierer kanskje i de ulike delene av kommunen?

Nå har ikke vi kommet så langt ennå, ettersom Liv er bare 7 måneder og ikke engang kom med i årets hovedopptak, men å flytte for å få barnehageplass blir en litt fremmed tanke for meg. Vi er på utkikk etter et sted hvor vi kan bo i mange år framover, men jeg må innrømme at vi har tenkt mer på skolemiljøet enn barnehagedekninga.

Jeg har selv vokst opp i Skedsmo og syntes det var helt fint, men mannen min vil ikke dit - slik det står nå. Uansett er det nok ikke så mye billigere å bo i de områdene som i så fall vil være aktuelle. Vi kikker ikke i Oslos dyreste strøk. Ellers har du helt rett i at det kan være mange fordeler ved å bo i en av nabokommunene til Oslo. Mine venner på Skjetten bruker som regel kortere tid til jobben i sentrum enn hva jeg gjør internt i Oslo, med mjølkeruter og bussbytte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 15-06-07 kl 17:15.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:10   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er Oppegård/Kolbotn, Skedsmo, Jessheim osv.osv. laaaangt utenfor Oslo? Der er det nemlig ikke noe problem å få barnehageplass. Dessuten er boligprisene noe lavere enn Oslo.

Når virkeligheten er så til de grader elendig i Oslo-området mht. til barnehagedekning, har man da tid til å vente på politikere uten handlingskraft, eller er det ok å flytte annensteds og la barna ha muligheten til å gå i barnehage?

Eh ... ja, Jessheim er langt utenfor Oslo. I hvert fall hvis man skal jobbe der jeg gjør, det ville tatt meg godt over en time hver vei å pendle. Hvor mye mener du man skal ofre seg for å få en barnehageplass? Skal jeg droppe en godt betalt jobb med høy fleksibilitet og ta en jobb på Rema? Eller skal jeg blåse i at jeg ikke rekker hjem før barna skal i seng? :TårnfridTM:

Jeg mener at det er i samfunnets interesse at jeg kan jobbe, betale skatt og holde hjulene i gang. Da trengs gode barnehager i nærområdet. Og ja, det er politikernes ansvar.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:14   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Jeg vil bo forholdsvis sentralt i Oslo for å ha korte reisetider og slippe å være avhengig av bil og for å kunne sykle mye av tida. Jeg synes definitivt det er politikernes oppgave å sørge for at de indre delene av Oslo skal ha en blandet befolkning, som også inkluderer et godt innslag av barnefamilier. De får jaggu hoste opp de barnehageplassene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:22   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Jeg synes det er verre at folk ikke er villig til å flytte på seg for å få jobb, og da heller inkasserer arbeidsledighetstrygd. Jeg synes ikke det er riktig at man skal måtte flytte på seg for å få barnehageplass.

Ja, Skedsmo og Jessheim er langt unna Oslo. Man kan få temmelig lang reisetid til jobb i Oslo om man ikke jobber akkurat i Oslo sentrum. Og folk må da få velge selv om de vil bruke pengene sine på å bo i store hus utenfor Oslo eller mindre leiligheter i sentrum.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:25   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ja, Skedsmo og Jessheim er langt unna Oslo.

Skedsmo er ikke langt unna Oslo! : patriot: Jeg synes i alle fall ikke det er mye med en 11-minutters togtur fra Lillestrøm til Oslo S. På den tida rekker jeg ikke gå til vår lokale togstasjon her i Oslo engang.

Ikke slå Skedsmo i hartkorn med Jessheim, da! Det raskeste toget fra Jessheim bruker over tre ganger så lang tid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:36   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke slå Skedsmo i hartkorn med Jessheim, da! Det raskeste toget fra Jessheim bruker over tre ganger så lang tid.

Ok da. Jeg vet at Jessheim er nesten ved Gardermoen, men Skedsmo er kanskje nærmere ja. :ikkeheltlokalkjent:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:45   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Nå fikk jeg plutselig veldig lyst til å flytte til Lillestrøm. Har allerede introdusert ideen for mannen. :surfer til finn.no:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:51   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Eh ... ja, Jessheim er langt utenfor Oslo. I hvert fall hvis man skal jobbe der jeg gjør, det ville tatt meg godt over en time hver vei å pendle. Hvor mye mener du man skal ofre seg for å få en barnehageplass? Skal jeg droppe en godt betalt jobb med høy fleksibilitet og ta en jobb på Rema? Eller skal jeg blåse i at jeg ikke rekker hjem før barna skal i seng? :TårnfridTM:

Jeg mener at det er i samfunnets interesse at jeg kan jobbe, betale skatt og holde hjulene i gang. Da trengs gode barnehager i nærområdet. Og ja, det er politikernes ansvar.

Nei, altså jeg bare spekulerer litt att og fram jeg... Eller spankulerer heter det kanskje?

Jeg skulle også (ideellt sett) ville bo i Oslo. Men jeg ser jo at for mange er viktigheten av å bo i byen viktigere enn å faktisk sette seg inn i virkelig reisetid, boligpriser osv. Det tar muligens 1 time (jeg brukte aldri mer enn 40 min. fra Oslo Sentrum til Gardermoen på jobb med bil, samme tid med buss+flytog) fra Jessheim til Oslo, men det tar det da virkelig ofte innen Oslo kommune også, og er det da verdt det?

Når man i tillegg lett kan spare 1 million eller mer på en bolig utenfor Oslo, ja da ser jeg at man for alvor bør sette seg ned og veie for eller i mot, fordeler og ulemper.
Men meg om det. Jeg sier ikke at det ene er mer riktig enn det andre. Jeg bare lurer.

...og ja, jeg er enig at det er politikernes ansvar, men gjør de noe? Annet enn å bygge luftslott og snakke eventyr. De kunne bygge barnehager så ungene våre kunne høre skikkelige eventyr der istedenfor.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:53   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg synes det er verre at folk ikke er villig til å flytte på seg for å få jobb, og da heller inkasserer arbeidsledighetstrygd. Jeg synes ikke det er riktig at man skal måtte flytte på seg for å få barnehageplass.

Ja, Skedsmo og Jessheim er langt unna Oslo. Man kan få temmelig lang reisetid til jobb i Oslo om man ikke jobber akkurat i Oslo sentrum. Og folk må da få velge selv om de vil bruke pengene sine på å bo i store hus utenfor Oslo eller mindre leiligheter i sentrum.

Hei, hallo, Skedsmo er da virkelig ikke langt unna Oslo!!? Jeg er nesten sikker på at folk på Skedsmo kommer seg kjappere inn til Sentrum av Oslo enn de som bor på Røa eller Grefsen for eksempel.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:54   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

folk på Skedsmo

i Skedsmo. Nei da, skal ikke begynne den diskusjonen på nytt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:57   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

i Skedsmo. Nei da, skal ikke begynne den diskusjonen på nytt!

I Skedsmo kommune, men bor Skedsmo!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:58   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I Skedsmo kommune, men bor Skedsmo!!

Ja, men da snakker vi om Skedsmokorset. Jeg bodde i Skedsmo.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 18:03   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er nesten sikker på at folk på Skedsmo kommer seg kjappere inn til Sentrum av Oslo enn de som bor på Røa eller Grefsen for eksempel.

Nei, der er jeg temmelig sikker på at du tar feil, ihvertfall Røa. På Røa er det t-bane, og det tar kort tid til sentrum. Og t-banestasjonene ligger tettere de fleste steder enn i Oslo enn togstasjonene gjør i Skedsmo (tør jeg påstå selv om jeg ikke er lokalkjent), så sjansen er stor for at det ikke tar så lang tid å gå til nærmeste t-bane. Dessuten, med t-banen kommer du deg direkte til flere steder i Oslo; Majorstua, Nasjonalteateret, Stortinget osv osv. Kommer du med tog fra Skedsmor kommer du vel kun til Nasjonalteateret eller Oslo S, og så må du bytte over til trikk, t-bane eller buss.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 18:21   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Skedsmor? Høres koselig ut.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 18:31   #19
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hei, hallo, Skedsmo er da virkelig ikke langt unna Oslo!!? Jeg er nesten sikker på at folk på Skedsmo kommer seg kjappere inn til Sentrum av Oslo enn de som bor på Røa eller Grefsen for eksempel.

Det er da slett ikke alle som skal til sentrum... Oslo er ganske stort og det er mange områder der man kan arbeide.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 19:47   #20
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Vi bor i en relativt stor leilighet sentralt i Oslo - var utrolig heldig da vi kjøpte den for 2 år siden og ville ikke fått oss hus utenfor Oslo til den prisen. Okeida, så har vi ikke hage, men et stort grøntareal utenfor. Grunnen til at vi vil bo her ,er at vi begge har fleksible jobber og kort vei til jobb (kan sykle, gå, ta trikk, bane, buss) - dette kommer ungene til gode 100 % og det syns jeg er mye, mye viktigere enn landlige omgivelser og evt sikret barnehageplass.

Det er politikerne sitt ansvar å sørge for barnehageplasser, og jeg har tro på at full barnehagedekning er innefor rekkevidde. Vi har nettopp fått plass til storesøster på 2 år - innen det måtte vi ty til dagmamma som fungerte kjempebra bla pga åpen barnehage (åpen hver dag ) noe du ikke finner så ofte utenfor storbyer.

Vi kunne jo feks ha flyttet til hjemstedene våre - en liten by i nord-Norge eller en øy på sørvestlandet - men vi hadde ikke vært garantert barnehageplass der heller + jobber hvor man må reise langt og ha mindre fleksibilitet. Så ja, for oss er det bo sentralt i Oslo viktig.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no