Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Noen som har sett DISTRICT 9?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 21:03   #1
Bell412
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 105
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som har sett DISTRICT 9?

Ser litt spennende ut, tenkte å se den til helgen..

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 21:07   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Ja, jeg så den i går og likte den veldig godt. Spennende og litt annerledes enn scifi-/actionfilmer flest, både plottmessig og ellers. Jeg anbefaler å ikke lese for mye om hva den handler om på forhånd. (Det anbefaler jeg forsåvidt alltid, men kanskje ekstra her?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 21:34   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Jeg så den i forrige uke, og syns den var kjempebra! Og jeg er ingen svoren sci-fi-tilhenger, bare så det er sagt. Kan anbefales på det varmeste. Men jeg sier som Skilpadda - styr unna alt som er av anmeldelser og omtaler, for etter hva jeg har lest i disse (heldigvis etter jeg så filmen), så avsløres det litt for mye av handlingen her.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 21:35   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.904
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Jeg så den også i går, i utmerket selskap , og likte den også godt. Den fungerte veldig bra (jeg er en slik som sovner når det blir action for actionens skyld), og mørkt morsom var den også (selv om den ikke var primært morsom).

Dessuten liker jeg digre moderskip som henger over byer på prinsipiell basis.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:10   #5
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Jeg så den i helgen og var litt skeptisk da jeg hørte det var en alien film. Men den var knallbra, anbefales på det varmeste!

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:13   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Jeg så den også i går i spesielt godt selskap (ok, jeg gikk alene), og likte den veldig godt. Og jeg er som Tinetoff når det gjelder action, men syns actionscenene funket godt i denne filmen.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:07   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Mannen så den og kom hjem helt sånn: . Det var visst en av de beste filmene han hadde sett, og han pleier ikke akkurat å være så sjenerøs med høye karakterer på noen som helst filmer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:25   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Merkelig. Jeg har pratet med mange i omgangskretsen min som har sett den, og der har gjennomgangs tonen vært heller laber. Mange karakteriserer den som det største mølet de har sett og sånn.

Heller ikke her stemmer FP og rl overens med hverandre. :

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:02   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Jeg skal se den så fort jeg får anledning. Jeg liker ikke action, men samtidig er dette den type sci-fi jeg elsker. Og siden det ikke ser ut til at "Moon" settes opp i Norge (iddjoter), så får jeg trøste meg med denne. Gleder meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:04   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Merkelig. Jeg har pratet med mange i omgangskretsen min som har sett den, og der har gjennomgangs tonen vært heller laber. Mange karakteriserer den som det største mølet de har sett og sånn.

Heller ikke her stemmer FP og rl overens med hverandre. :

Det ser ikke ut til at dine observasjoner er helt dekkende for hva «folk flest» mener om filmen; den har solgt svært mange billetter i USA (Top 20 for 2009), og har eksepsjonelt høy «user rating» på IMDB (selv med fratrekk for at den er ny, og at distributørene nok jukser). I Oslo har den hatt en god åpningshelg, og får god omtale fra publikum på Oslo Kinos nettsider. Nå kan det godt hende at den ikke vil slå like godt an i Norge som i USA; mitt inntrykk er at et norsk publikum fortsatt sliter med å forholde seg til science fiction, særlig gjelder dette de eldre (over 30), og det skyldes nok i stor grad at man overhodet ikke ble eksponert for noe av akseptabel kvalitet innen genren fra NRK i oppveksten, og at genrekonvensjoner og andre grunneleggende konsepter derfor ikke er på plass i bevisstheten. Denne filmen har i tillegg en form som nok er vanskeligere å forholde seg til for et eldre publikum enn for et yngre; det vises også godt i aldersfordelingen av omtaler på IMDB.

Filmen er forøvrig absolutt en av årets beste filmer, og jeg regner med å se den høyt opp på listen hos mange av de som lager slike.

Ben "Dereks don't run" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:05   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Moon ser jo helt rå ut!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:08   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Moon ser jo helt rå ut!

Jeg leste om den i sommer, og ble rent deppa da jeg ikke fant den på Filmwebs oversikt over filmer som kommer. Den MÅ da gjøre seg best på stort lerret, så dvd-visning blir neppe det samme.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:13   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Ja, jeg har ofte sittet og irritert meg over filmer som ikke kommer på kino her.
Men vi lager kino i kjelleren (skal ha 122" lerret) så da får jeg jo sett den på svær skjerm med surround uansett. Selv om det blir en stund til. *sparer penger*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:14   #14
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

Moon har fått norsk distributør, så det ordner seg nok.

Ben "practice your google" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:16   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett DISTRICT 9?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no