Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 19:45   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

http://www.peta.org/feat/chineseFurFarms/index.asp
Videoen på denne websiden er det styggeste jeg kan huske å ha sett på nett (man kommer ikke direkte til videoen om man trykker).

Lurer virkelig på hva som får folk til å syntes det er ok å kjøpe seg pels?? Og jeg lurer enda mer på hvorfor noen kan syntes dette er en ok måte og behandle dyr.. hva er man laget av da? Jeg er virkelig dypt sjokkert, for en gangs skyld, selv om det kanskje ikke er noen bombe at dyrene i pelsindustrien lider....

Syntes dette er noe som burde belyses enda mer, men hva kan man egentlig gjøre som enkeltperson?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:49   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Orker ikke å se på den linken.
Nei, hva som får folk til å kjøpe pels forstår egentlig ikke jeg heller. De opprettholder en bransje jeg ikke har noe til overs for.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:55   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Ser heller ikke på linken.

Men jeg må bare spørre: er det flere enn meg som reagerer på ordføreren i pels i Jul i blåfjell?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:09   #4
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Mye kjøttfe har det ikke så forbannet mye bedre, men det unnskylder jo ikke behandlingen av pelsdyr. Og det er absolutt lettere å avse pelskåpa enn middagen. Så, ja, jeg får en umiddelbar mistro til tenke og/eller føleevnene til damer i pelskåpe (menn også selvsagt, men det ser jeg ikke så ofte). Hva man kan gjøre, vel, det finnes jo foskjellige dyrevernsorganisasjoner, og man fremfor alt la være å kjøpe faenskapet.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:15   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ser heller ikke på linken.

Men jeg må bare spørre: er det flere enn meg som reagerer på ordføreren i pels i Jul i blåfjell?

Jeg reagerer. Jeg syns fyren i seg selv virker uspiselig, og antar at det er delvis på grunn av digre pelsen han har på seg, for den er fæl! :grøss:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:18   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Orker ikke se link. Jeg kler meg kun i kunstig pels. Skinn derimot. Det bruker jeg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:22   #7
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Åh fisj, jeg ble direkte kvalm og angrer virkelig på at jeg så på linken. Dette var helt grusomt!!! Stakkars dyr, flodd levende og pint til døde.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:25   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Jeg kan ikke se på linken. Er dette i Norge? Man bruker selvsagt ikke ekte pels!
Det er ganske utrolig hva folk kan få seg til å gjøre mot dyr. Når de kan gjøre slike ting helt uanfektet, lurer jeg på hva de kunne gjort mot mennesker. De kan ikke være helt stabile i psyken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:40   #9
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes dette er noe som burde belyses enda mer, men hva kan man egentlig gjøre som enkeltperson?

Man kan i alle fall la være og kjøpe pels, og aller helst også unngå å ikle seg pels. Jeg hører jo flere syns det er greit å bruke arvepels eller brukte pelser, men jeg kunne aldri tenkt meg det på grunn av signaleffekten det gir, at pels er ok. Hele pelsdyrindustrien er bare trist og burde avvikles.

Her er et par linker til artikler Dagbladet har hatt nylig, om den norske pelsnæringen:

Dyrebeskyttelsen vil legge ned pelsdyrnæring
Aktivister fant dyr med sår, betennelser og avbitte ører

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:52   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Mye kjøttfe har det ikke så forbannet mye bedre, men det unnskylder jo ikke behandlingen av pelsdyr. Og det er absolutt lettere å avse pelskåpa enn middagen. Så, ja, jeg får en umiddelbar mistro til tenke og/eller føleevnene til damer i pelskåpe (menn også selvsagt, men det ser jeg ikke så ofte). Hva man kan gjøre, vel, det finnes jo foskjellige dyrevernsorganisasjoner, og man fremfor alt la være å kjøpe faenskapet.

Det er det jeg ikke skjønner.. at den pelskåpa er så viktig at det er greit at dyr flås levende..

Kjøpte ikke pels til dunkjakken min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:53   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kan ikke se på linken. Er dette i Norge? Man bruker selvsagt ikke ekte pels!
Det er ganske utrolig hva folk kan få seg til å gjøre mot dyr. Når de kan gjøre slike ting helt uanfektet, lurer jeg på hva de kunne gjort mot mennesker. De kan ikke være helt stabile i psyken.

Nei det er ikke i norge.

De har det nok hakket bedre i norge, men det er fortsatt ille, og helt uverdig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:10   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.257
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Jeg vil påpeke at dette er fra kinesiske dyrefarmer, og har sånn sett liten relevans til pelsoppdrett i Norge. Gudsjelov.

Ellers enig i at man ikke skal støtte stygg behandling av dyr. Derfor kjøper jeg ikke Priorkylling heller (eller annen kylling som ikke er ok produsert).

Det er egentlig et mye mer aktuelt og relevant standpunkt å ta for de fleste av oss...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 09:54   #13
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Selv om det er kinesiske dyrefarmer som bedriver denne oppdretten er det viktig å huske på at pels fra denne produksjonen eksporteres til europa og brukes videre i produksjon her. Her er en rapport fra dyrebeskyttelsen som omhandler dette: Global handel med hunde og kattepels

Sitat:

Det er i Norge ikke påbudt å merke pelsplagg eller plagg med pelsdetaljer, med opphavsland og hvilke dyr pelsen stammer fra. I de tilfeller hvor det forekommer merking, kan disse være så misvisende at forbrukerne i praksis ikke vet hva de kjøper.

Pelsen fra denne produksjonen kan havne som for i sko, pyntekanter på jakker, skinn på hagehansker osv.

__________________


Sist redigert av Nina : 13-12-08 kl 10:00.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 10:39   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil påpeke at dette er fra kinesiske dyrefarmer, og har sånn sett liten relevans til pelsoppdrett i Norge. Gudsjelov.

Ellers enig i at man ikke skal støtte stygg behandling av dyr. Derfor kjøper jeg ikke Priorkylling heller (eller annen kylling som ikke er ok produsert).

Det er egentlig et mye mer aktuelt og relevant standpunkt å ta for de fleste av oss...


Skal vi ikke bry oss når det er lite relevant for oss selv? Det er ok at det foregår, fordi det ikke er noe vi er borti hver dag?

Helt klart, det sikkert fler ting å tenke på. Akkurat hva som er galt med Prior aner ikke jeg (ennå), så du kan jo heller opplyse enn å fortelle om feil fokus. Ikke alle vet alt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 12:15   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

TV2 sendte faktisk en dokumentar om NORSKE revefarmer i november. Jeg orket selvsagt ikke å se den, men den handlet altså om grufulle tragedier på norske revefarmer, og stilte spørsmål ved politikernes motvilje mot å gjøre noe med det. Så norske pelsdyr har det slett ikke så mye bedre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 12:28   #16
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

TV2 sendte faktisk en dokumentar om NORSKE revefarmer i november. Jeg orket selvsagt ikke å se den, men den handlet altså om grufulle tragedier på norske revefarmer, og stilte spørsmål ved politikernes motvilje mot å gjøre noe med det. Så norske pelsdyr har det slett ikke så mye bedre.

Det har du selvfølgelig helt rett i. Det fine med slike dokumentarer er at de ser ut til å ha en positiv effekt: Pelsfarmer legger ned (Oppslag på hovedsiden til Dyrebeskyttelsen)
Jeg har også lyst til å ta med et sitat fra den rapporten jeg linket til i mitt forrige innlegg:

Sitat:

Det å kjøpe et hvilket som helst pelsprodukt er en støtte til pelsindustrien totalt sett. Kjøp av det minste pelsprodukt gir signaler som medfører at dyr et eller annet sted må lide for å fylle etterspørselen. Kanskje et dyr likt ditt eget kjæledyr.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 12:49   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

TV2 sendte faktisk en dokumentar om NORSKE revefarmer i november. Jeg orket selvsagt ikke å se den, men den handlet altså om grufulle tragedier på norske revefarmer, og stilte spørsmål ved politikernes motvilje mot å gjøre noe med det. Så norske pelsdyr har det slett ikke så mye bedre.

Jeg så deler av den... grusomt.

Jeg også syntes det er rart at det skal værte så vanskelig å regulerer dette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 12:54   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.638
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Jeg har ikke og vil ikke ha pels, og fuskpels holder i massevis.

Det eneste er en liten pelskrage på en dunjakke som er noe pungrotte eller noe sånt (possum?) der det fulgte med dokumentasjon over at denne var fremstilt "animal cruelty free" eller noe sånt. Litt skeptisk, men kunne ikke akkurat sprette den av heller.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:00   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.638
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Jeg har ikke og vil ikke ha pels, og fuskpels holder i massevis.

Det eneste er en liten pelskrage på en dunjakke som er noe pungrotte eller noe sånt (possum?) der det fulgte med dokumentasjon over at denne var fremstilt "animal cruelty free" eller noe sånt. Litt skeptisk, men kunne ikke akkurat sprette den av heller.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:13   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)

Prøvde å se linken, men måtte lukke den etter få sekunder. Jeg fatter ikke hva det er med mennesker som kan bli så følelsesløse og grusomme?

Pels har jeg aldri brukt og kommer aldri til å bruke det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no