Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 12:30   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Jeg var hos Brilleland på synstest nå og fikk presentert en prissammenligning. Nå husker jeg ikke eksakt prisen, men det var betydelig forskjell i Brillelands favør. Dvs at jeg henter hos dem, betaler der og da og jeg ikke har linseavtale der jeg må betale for synskontroll to ganger i året.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:34   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Vanskelig å si noe om når du ikke sier noe om hverken hva slags kontaktlinser det er og hva Brilleland tar for de. Jeg ville nå i hvert fall sjekket prissammenligningen selv, sånne sammenligninger har en tendens til å favorisere den parten som setter den opp for å vise at de er konkurransedyktig/billigs.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 13:34   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Den gang jeg brukte Brilleland, var det absolutt penger å spare på å kjøpe linser på nett fremfor hos brilleland.
tror det kommer an på hvilken type/merke linser du bruker også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 14:06   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Dette var sammenligning på dagslinser på Acevue (?) moist der på kontantkjøp og lensit.no
Og hvis jeg tok Brilleland sitt merke var det halvparten av prisen omtrent sammenlignet med at jeg bare kunne bruke Acuvue eller hva det nå heter, av nettmerkene. Øynene mine passet ikke dailies feks. Men jeg kunne bruke det på Brilleland.

Det bare irriterer meg at jeg ikke husker prissammenligningen i ettertid, og lurer derfor på om det er reelt, eller bare "solgt inn" til meg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:50   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Det kjem vel mykje ann på kva linser du har. Eg sparer ingen ting på å handle på nett kontra optiker, medan venninner sparer mykje på å kjøpe sine linser på nett. Eg har skeive hornhinner, så mine linser er dyre.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:56   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Det nytter jo ikke å sammenligne priser på ownbrand og andre merker, med mindre det er akkurat samme linsen som produseres under to ulike merkenavn.

Jeg husker jeg gjorde en prissammenligning av Brilleland, Interoptik og internett i forhold til å bruke daglinser for noen år tilbake og Brilleland kom helt klart dårligst ut på grunn av måten de satte sammen "pakken" og fordi jeg kombinerte briller og linser og dermed ikke brukte linser hver eneste dag. Interoptik var litt dyrere enn nett, men der fikk jeg linsekontroll innbakt i prisen, men hadde fremdeles stor fleksibilitet på hvor ofte jeg trengte å bestille nye linser i motsetning til Brilleland sin struktur som ble vesentlig dyrere pr. linse om man ikke brukte linsene hver eneste dag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:09   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.002
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Det kommer helt an på hva slags linser du bruker. Du må sammenligne samme linsetype begge steder. Selv er mine linser klart billigst på nett. Der koster de over 1000 kr for 6 mnds forbruk, mens jeg kan få dem på shopping4net til ca 350 kroner. Det er en enorm forskjell. Også på briller er det mye å spare. Jeg sparer omtrent halvparten av Brillelands pris på briller ved å kjøpe dem på nett i stedet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:52   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Hvor mye kostet acuvue linsene hos Brilleland da?
Og var det acuvue eller brilleland sitt merke som tilsvarer Acuvue?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:13   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det nytter jo ikke å sammenligne priser på ownbrand og andre merker, med mindre det er akkurat samme linsen som produseres under to ulike merkenavn.

Jeg husker jeg gjorde en prissammenligning av Brilleland, Interoptik og internett i forhold til å bruke daglinser for noen år tilbake og Brilleland kom helt klart dårligst ut på grunn av måten de satte sammen "pakken" og fordi jeg kombinerte briller og linser og dermed ikke brukte linser hver eneste dag. Interoptik var litt dyrere enn nett, men der fikk jeg linsekontroll innbakt i prisen, men hadde fremdeles stor fleksibilitet på hvor ofte jeg trengte å bestille nye linser i motsetning til Brilleland sin struktur som ble vesentlig dyrere pr. linse om man ikke brukte linsene hver eneste dag.

Det var det jeg trodde. Men det er om man får dem tilsendt og samtidig bet for linsekontroll i prisen.
De har en billigere løsning skissert ovenfor. Man går i butikken og kjøper linser der og da.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:14   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hvor mye kostet acuvue linsene hos Brilleland da?
Og var det acuvue eller brilleland sitt merke som tilsvarer Acuvue?

Noen som vet?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:25   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Fikk du ikke vite noen pris da du var der?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:38   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fikk du ikke vite noen pris da du var der?

Jo som jeg sier i HI så husker jeg ikke.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:55   #13
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Mannen bestiller på ebay til en liten brøkdel av prisen i vanlig butikker og nettbutikker her.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:26   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jo som jeg sier i HI så husker jeg ikke.

Sorry.
Leste ikke godt nok.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:47   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

344 kr for 80 stk merke iwear

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:50   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Den gang jeg brukte Accuvue Dailies, var det defintivt penger å spare på å handle på nett.
Nå bruker jeg mest briller, men har linser fra Specsavers (eget merke) og de er billigere enn å handle andre merker på nett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 21:33   #17
Fx39
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 1
Fx39 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Billigere med Dailies Toric abonnement hos Specsavers enn på nett, fordi det ble inkludert to synskontroller. Ikke minst får man linser rett i postkassen, uten å måtte bestille hver/hver 3. mnd. Har brukt Shopping4Net og de var veldig bra - tok bare 4 dager å få linsene i postkassen, etter bestilling. Betalte faktisk mer enn hos Specsavers. Styr for all del unna Lensit. De reklamerer med "lynrask levering" og at de sender ut linsene dagen etter. Vi har ventet i over en uke (!) på forhåndsbetalte linser sendt til Oslo, og Lensits kundeservice svarer ikke på mail hvor vi etterlyser linsene. De er ikke sporbare på nett via Postens sporingssystem...

Fx39 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:54   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.618
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bare tøys at nettbutikker er billigere på kontaktlinser?

Bruker Acuvue et eller annet, kjøper på nett hos www.lensway.no.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no