Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-13, 13:21   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Jeg (42) har brukt øyekremen fra No7 i flere år, men har plutselig begynt å få en slags eksem over og under det ene øyet. Jeg antar det skyldes kremen. Er derfor på jakt etter en øyekrem som passer gamle damer med sensibel hud. Noen som har en å anbefale?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 13:32   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Dermalogica Intensive Moisture Balance gir masse fukt og næring til huden, men har ingen spesielt aktive ingredienser. Jeg tåler den veldig godt, og har temmelig sensitiv hud. Ellers har Exuviance også en OK øyenkrem (Eye Hydrating Complex) som gir mye fukt, og som er god under sminke på dagtid.

Med "gamle damer" tenker jeg egentlig på damer som er langt eldre enn 42, altså. :P

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 13:39   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Nåja, det er flere år siden damen på apoteket mente jeg trengte krem for gamle damer.

Takk for svar! Hvor selges Exuviance-kremen?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 14:12   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Begge selges hos hudpleiere, i hverfall.

Og drit i hva tullete apotekdamer sier.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 16:59   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Avene (apotek) har ein god augekrem. Eg brukar også dagkremen som er fin for såkalla intolerant hud. Den tettar ikkje porene heller, noko som er viktig for meg med tendens til kviser på haka.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 07:58   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Selv om jeg ikke anser meg selv som en gammel dame, er denne fabelaktig. Beste øyekremen!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 09:45   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Jeg prøvde et par typer for noen år tilbake og endte opp med Nuxe. Den tålte jeg. Men om den er den beste av øyekremer, aner jeg ikke.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 11:11   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Tusen takk for tips! Jeg leste i den gamle tråden din, Stine-mor. Det er akkurat sånn reaksjon som deg jeg plutselig har begynt å få av den øyekremen jeg har brukt i flere år. Reaksjonen kommer dog bare rundt det ene øyet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 11:20   #9
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Jeg bruker denne og ELSKER den. Den er ganske dyr (husker ikke i farta hva jeg betalte for min en gang i tiden), men så drøy at det nesten er i meste laget. Min søster fikk noen områder rundt øynene sine som ble veldig tørre og røde for et par år siden, som hadde vært der i lang tid. Hun lånte litt av kremen min en kveld og allerede neste dag var hun så bra at vi måtte myse litt for å finne det røde området. Etter en dag til var hun helt fin. Så mye fukt der altså. Hvordan den er for atopisk hud tør jeg ikke si.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 11:22   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Takk for tips, Njulaif! Selges den der i vanlige parfymerier?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 11:28   #11
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips, Njulaif! Selges den der i vanlige parfymerier?

Jeg tror det. Kanskje ikke alle, dog. Jeg bor i Oslo og kjøper den på Gimle parfymeri (mine svigerforeldre har gjort meg "avhengig" av det parfymeriet der siden jeg ganske ofte får gavekort der til bursdag og/eller jul), men vet jeg har sett det bl.a. på et parfymeri sånn midt i Bogstadveien og på Steen og Strøm og slikt. Og så selges det i alle fall i TaxFree på Gardermoen, om du skulle slumpe til å være der noen gang.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 11:29   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Ok. Takk for hjelpen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 19:37   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øyekrem for gamle damer med sensibel hud?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Tusen takk for tips! Jeg leste i den gamle tråden din, Stine-mor. Det er akkurat sånn reaksjon som deg jeg plutselig har begynt å få av den øyekremen jeg har brukt i flere år. Reaksjonen kommer dog bare rundt det ene øyet.

Det ene øyet var verre enn det andre her. Og jeg som testet den ut kvelden før årets sommerfest på jobben. Smart. Så ut som jeg hadde tatt et par runder i bokseringen.
Nuxe var i alle fall mild nok. Litt dyr, men nå ser jeg ofte apoteket kjører tilbud på den.
(Jeg har ikke kjøpt noe som helst etter jeg brukte opp kremene jeg kjøpte den sommeren. Nå går det mest i barnas fuktighetskrem. )

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no