Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ovnsbakte rødbeter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 15:31   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ovnsbakte rødbeter

Denne synes jeg er veldig god, nydelig som forret

1 kg rødbeter
1 ss olivenolje
salt og pepper

Krem
100g gresk youghurt
2 ss fersk revet parmesan
+ litt til pynt
1 hvitløksfedd finhakket
salt og pepper

Sett på ovnen på 175 grader
skrell og del opp rødbetene i små staver. Vend dem i olje, salt og pepper. Stek dem midt i ovenen i ildfast ovn i ca 45 minutter, vend de halveis i prosessen.

Kremen lagder du ved å blande sammen ingrediensene.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:42   #2
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Ovnsbakte rødbeter

Dette må jeg prøve. Har ovnsbakt hele rødbeter og det var heller ikke så verst, men dette så bedre ut. Takk for tips

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:50   #3
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Dette må jeg prøve. Har ovnsbakt hele rødbeter og det var heller ikke så verst, men dette så bedre ut. Takk for tips

Jeg synes det er veldig godt, og enkelt.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:55   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Saltbakte rødbeter er også utrolig godt.

Gammel 21-10-10, 10:05   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så veldig godt ut. Jeg synes bare det er litt pes å lage siden alt blir rødt.

I forrige uke ovnsbakte jeg gresskar med dill og timian på, og det ble også utrolig godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.