Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

I forhold til

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 19:32   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

I forhold til

Hvorfor sier nesten _alle_ det feil?

Det er rett og slett vondt å høre på!

http://www.aftenposten.no/ekspertene...uestion&id=118

http://www.nrk.no/debatt/lofiversion...hp/t66691.html

Gammel 29-09-10, 20:33   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forhold til

Enig, det er grusomt! Det brer om seg som ild i tørt gress - trass i at besserwissere har ledd av det i mange år. Det er nok like før Språkrådet kommer og sier at utrrykket har blitt omdefinert, slik at det nå er riktig å bruke det i forhold til det meste. Dette har utartet seg! ( )

Gammel 29-09-10, 20:37   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hva er gærent med folk!?? Det kunne ikke falt meg inn å bruke uttrykket om annet enn sammenligning ...

Gammel 29-09-10, 21:15   #4
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hmmmm...nå må jeg gå i tankeboksen litt. Jeg tror jeg bruker det riktig, men jeg ble rett og slett usikker.

Gammel 29-09-10, 21:24   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke falt meg inn at det går an å bruke det feil engang, har altså ikke lagt merke til at folk sier det feil, men det at noen skulle tolke "snill i forhold til broren" som "snill mot broren" klarer jeg ikke med min villeste fantasi se for meg heller...

Gammel 29-09-10, 21:29   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt noen bruke det på den måten Hegge beskriver, heldigvis. Alle i min omgangskrets bruker det riktig. Hadde ikke klart å holde latteren tilbake om jeg hørte noen bruke det sånn han beskrev.. *ond*

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:53   #7
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke være like bastant som dere. Noen av eksemplene i diskusjonen som er linket til er for meg ikke HELT på jordet. Jeg bruker nok ikke begrepet på den måten selv, såvidt jeg vet, men jeg tror ikke jeg hadde reagert så veldig om noen sa
"Hva har du planlagt i forhold til middagen?"
"Har du lært noe nytt i forhold til gitarspillet?"
"Hva tenker du i forhold til Churchills lederskap?"

(alle eksemplene er hentet fra debatten som er linket til i hovedinnlegget)

Gammel 29-09-10, 21:53   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Oh, en ny ting å henge seg opp i.

Jeg bruker det sikkert feil.

Gammel 29-09-10, 21:58   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg klarer ikke være like bastant som dere. Noen av eksemplene i diskusjonen som er linket til er for meg ikke HELT på jordet. Jeg bruker nok ikke begrepet på den måten selv, såvidt jeg vet, men jeg tror ikke jeg hadde reagert så veldig om noen sa
"Hva har du planlagt i forhold til middagen?"
"Har du lært noe nytt i forhold til gitarspillet?"
"Hva tenker du i forhold til Churchills lederskap?"

Akkurat slik er det veldig mange som bruker det, og jeg får nesten utslett, kjenner jeg. Heldigvis har jeg gleden av å lese korrektur på alt som på noe vis skal ut til offentligheten fra arbeidsplassen vår. (Eller var det: Heldigvis har jeg glede i forhold til å lese korrektur i forhold til alt som forlater arbeidsplassen vår?)

Gammel 29-09-10, 21:59   #10
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Akkurat slik er det veldig mange som bruker det, og jeg får nesten utslett, kjenner jeg. Heldigvis har jeg gleden av å lese korrektur på alt som på noe vis skal ut til offentligheten fra arbeidsplassen vår. (Eller var det: Heldigvis har jeg glede i forhold til å lese korrektur i forhold til alt som forlater arbeidsplassen vår?)

Da lover jeg å være bevisst i forhold til hvordan jeg bruker i forhold til....

Gammel 29-09-10, 22:02   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Dette har jeg faktisk også merket meg.

Hørt på nyhetene: Dødstallene stiger i forhold til sykdommer.

Meningsløs setning.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:03   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hææ? Det har jeg aldri hørt før nå, at noen bruker det på den måten altså. Jeg bruker det selvsagt riktig.

Gammel 29-09-10, 22:04   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en Synder også her. Må innrømme at jeg har et litt slapt forhold til alt dette. Og jeg har lært mye av å være her. Dessverre har jeg blitt så gammel at det går inn det ene øret og ut det andre. Det tok ikke lang tid før jeg skrev forøvrig igjen etter at jeg lærte hvordan det egentlig skulle skrives.

Gammel 29-09-10, 22:05   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fordi vi mangler et "with regard to"-uttrykk?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:32   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Forøvrig skrives vel nettopp sånn?

Gammel 29-09-10, 22:33   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Eller det er vel kanskje 2 ord...

Gammel 30-09-10, 08:58   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

nå ble jeg jaggu i tvil - for øvrig - forøvrig. Jeg tror jeg pleide å skrive i ett ord, men så skal det være to.

Men hvem vet - det kan godt hende jeg blander, for jeg har ingen innebygget følelse for hva som egentlig er rett her.

Gammel 30-09-10, 10:45   #18
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Er det fordi vi mangler et "with regard to"-uttrykk?

Jeg bruker å putte inn "med tanke på" der det faller natrulig for andre å bruke "i forhold til".

Jeg tar meg i å rette på andre eller flire.. : også ond :

En jeg snakket med på jobben i går brukte " i forhold til" rundt 5 ganger på under 3 min.

" I forhold til at jeg skal til Australia, så burde.. "
" Så i forhold til regningen"
" Så i forhold til posten blir det feil"
Alle var helt feil!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.