|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg synes jeg stadig leser hist og her at det er så viktig å koooose seg med mat og måltider. Det skal være lagt med kjærlighet og ekthet, det skal være ro og levende lys; det later til å være veldig viktig for mange. Som en som strengt tatt ikke er noen stor matelsker under jeg meg: Hvorfor er det så viktig? Synes dere som har det sånn at vi som ikke har det sånn skal etterstrebe det? Lider man noen mangler dersom man tenker at mat er mat og la oss spise, bli ferdige og gjøre noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?For min del hadde det vært helt fantastisk om jeg bare kunne tatt en eller annen pille - og vips! Ferdig mett den dagen. Min eldste sønn er av samme kaliber, mens lillebror er en matnyter, så da prøver vi å være det vi også. (Det hjelper veldig på med en sånn liten tass som kommer og sier "åh, så GODT det var!" samme hva slags mat jeg har lagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Vel. Vi er vel forskjellige. For meg er mat en viktig del av livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg skjønner ikke det jeg heller. Jeg kan godt spise ting jeg ikke synes er fantastisk godt, og synes også det beste hadde vært om all næring var i en liten pille. Det eneste jeg synes er viktig, er at vi spiser middag sammen, men det er mest fordi vi setter oss ned sammen og har fokus kun på hverandre.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Det drømmer jeg om og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg ser ikke noe poeng i å spise mat som ikke er god, som bare skal funke. Da lar jeg heller være å spise. Livet er for kort til å kaste bort på dårlige matoplevelser. Jeg er riktignok ikke slik at jeg trenger levende lys, pene servietter og gourmet til hvert eneste måltid, men jeg gidder ikke spise vond mat.
Sist redigert av Tallulah : 24-09-10 kl 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Definitivt. Jeg har blitt flinkere til å lage "ordentlig" mat etter at lillebror ble så lykkelig over en "fra bunnen"-middag engang. Og litt flau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Veldig enig med glitter.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Heldigvis har jeg en mann som har overtatt matbiten. Han liker å lage mat, og han er god på det. Jeg blir stresset av bare tanke på å lage mat, og kan egentlig ikke fordra hele greia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Princess Skids and Scars
|
Jepp. Jeg har nesten gitt opp men. Mat som kos og belønning ligger alt for dypt forankret i meg merker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Men trenger det egentlig å være galt å av og til "belønne" med noe godt å spise? Eller å ha fokus på detå kose seg med maten og føle matglede?
![]() |
#13 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg er hjertens enig med Glitter her jeg, og jeg husker veldig godt han veggisen
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Ikke av og til nei. Men jeg synes det er viktig at det ikke skal være eneste måte å belønne seg på. Jeg tror ikke jeg har noe problematisk forhold til mat, men får lett såffakilo om jeg i tyngre perioder skal drive og belønne meg selv i form av mat og snop hele tiden. Jeg skulle ønske jeg selv ikke hadde så sterk kobling mellom belønning og mat og derfor så er jeg obs på å prøve å ikke videreføre dette.
![]() |
#15 |
intro
|
Amen!
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er hverken eller føler jeg.
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?For all del, jeg sitter jo ikke her og spiser vond mat. Vi lager selvsagt mat vi liker og som forhåpentligvis smaker bra. Jeg mangler imidlertid det lille ekstra. Jeg abonnerer f.eks på et matblad, som et ledd i å bli mer inspirert, lære litt og utvide reportoaret. Jeg har til dags dato ikke prøvd en eneste av rettene, jeg blar forbi og tenker "næææ ..." ,men liker veldig godt å se på de to sidene med kopper, kar, utstyr og stæsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er flinkere i hodet mitt enn i praksis jeg og gitt. Jeg har ei bok som jeg limer inn utklipp fra blader og sånn, oppskrifter jeg synes virker spennende. Men jeg bruker de sjelden. Jeg prøver ofte ut nye ting når jeg har klubb og sånn. For da synes jeg det er litt morsomt å prøve noe nytt, men jeg er ikke så flink i hverdagen.
![]() |
#19 |
Epikur
|
Som ekte hedonist kan jeg bare underskrive det Glitter skriver her.
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg tenker at dette ikke gjelder bare mat. Jeg synes alle situasjoner i liver blir bedre hvis man gjør ting ordentlig - gjør litt ut av det og ikke bare haster og får ting unna.
![]() |
|
|