Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært på Blue Village Orquidea, Gran Canaria?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 00:18   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Noen som har vært på Blue Village Orquidea, Gran Canaria?

Jeg har reservert en tur dit i vinterferien. Mannen må høre om han får fri først, men håper virkelig det ordner seg. Er det noen som har vært på dette hotellet før? Hvordan er det?

Og en annen ting, hvordan er det om mannen ikke får ferie og må avbestille mens jeg og ungene drar? Får han igjen på reiseforsikringen da, eller er pengene tapt?

Her er link til hotellet.

Sist redigert av Bayone : 22-09-10 kl 01:08.
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 07:29   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Blue Village Orquidea, Gran Canaria?

Jeg har vært der, for en del år siden. Og det er definitivt et av de kjedeligste stedene jeg har vært på i sydligere strøk. Det ligger virkelig øde og forblåst til, med en kjip liten strand med lavasand. Bassengområdet er forsåvidt ok, men ikke noe utenom det vanlige.

Gammel 22-09-10, 08:06   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på området, det er Bahia Feliz ikke sant? I så fall er jeg enig med Niobe, et utrolig kjedelig sted. MEN, vi leier alltid bil så det er egentlig ikke noe problem. Jeg tror de har pusset opp masse der siden jeg var der i 2007. Jeg synes det hotellet du har bestilt virker veldig bra. Men som sagt, man bør ha leiebil hvis man vi se litt, det er ikke gåavstand til omtrent noe.

Sist redigert av Anne C : 22-09-10 kl 10:44.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:05   #4
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Jeg var der for 3 år siden, og er i grunn enig med de to over her. Jeg syns det var dørgende kjedelig, men ungene koste seg, og det var det viktigste for oss.
Stranda var dårlig, med steiner og store bølger, så vi var ved bassengene hele dagen.
Hotellet var greit, og nå har de vel også pusset det opp en god del.

Gammel 22-09-10, 13:50   #5
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Kanskje vi må finne ett annet hotell da

Målet med ferien er å kokmme seg til varmere strøk midt på vinteren, så planen er egentlig å tilbringe dagene ved bassenget. Men det hadde vært fint om det gikk an å gå inn til ett sentrum på kveldene.

Gammel 22-09-10, 15:30   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Og en annen ting, hvordan er det om mannen ikke får ferie og må avbestille mens jeg og ungene drar? Får han igjen på reiseforsikringen da, eller er pengene tapt?

For å finne ut dette må du nesten sjekke reiseforsikringens kriterier. De fleste reiseforsikringer dekker utgifter pga sykdom. Jeg er dog mer usikker på om de dekker "han fikk ikke fri fra jobb likevel"-unnskyldninger. Dvs, jeg tror vel egentlig ikke det dekkes.

Hva angår hotell - jeg har hatt stor nytte av å dra til et reisebyrå (vi har vært kjempefornøyde med Ticket reisebyrå) og få hjelp til å plukke ut rett reisemål og rett hotell. Ja, det koster litt ekstra, men jeg syns det har vært verd det. Ikke minst da vi var på Grand Canaria for halvannet år siden. Da lå vårt hotell relativt nært stranden, og ikke skrekkelig langt unna Puerto Rico. Hotellene litt lengre opp i fjellsiden, derimot. Langt å gå både til strand, butikker og - ja, det meste. Og så oppoverbakke på vei hjem.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:58   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

. Men det hadde vært fint om det gikk an å gå inn til ett sentrum på kveldene.

Det går IKKE an i Bahia Feliz.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:06   #8
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Blue Village er Bahia Feliz, og ja jeg har vært der for mange, mange år siden og jeg reiser aldri tilbake dit. Det ligger langs en øde veistrekning rett før man kommer til San Augustin på sydsiden av Gran Canaria. Det er værhardt og blåser mye der, og det ligger langt utenfor et sentrum.
Om du vil bo på et bra familieanlegg på Gran Canaria, så anbefaler jeg varmt Sunwing Arguineguin som selges gjennom Ving.

Gammel 23-09-10, 15:18   #9
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var der i mars, men vi bodde i leilighetene ved siden av hotellet. Vi likte oss veldig godt, men vi var der på barnas premisser. Det er en koselig landsby med flere restauranter som passer for barnefamilier hvis du ikke tar all inclusive.

Det ligger avsides, men det går ofte buss om du ikke leier bil.

Gammel 23-09-10, 20:12   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jøss. Vi var i Bahia Feliz for noen år siden, og trivdes veldig godt. Det spørs vel hva man er ute etter da, men vi skulle nå ha ferie. Det fikk vi. Okei, så er det ikke allverdens med butikker og slikt der, men vi manglet ingenting. Det er ikke langt (å kjøre) til Playa Del Ingles, San Augustin osv, ihvertfall syntes vi det var overkommelig.

Gammel 23-09-10, 20:23   #11
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jøss. Vi var i Bahia Feliz for noen år siden, og trivdes veldig godt. Det spørs vel hva man er ute etter da, men vi skulle nå ha ferie. Det fikk vi. Okei, så er det ikke allverdens med butikker og slikt der, men vi manglet ingenting. Det er ikke langt (å kjøre) til Playa Del Ingles, San Augustin osv, ihvertfall syntes vi det var overkommelig.

Hvis man har bil er det ikke noe problem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 20:27   #12
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde ikke bil. Vi tok litt buss og litt taxi. Det var dog helt uten barn, med barn ville jeg nok hatt bil ja.

Gammel 23-09-10, 21:20   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Bahia er ikke det mest spenstige reisemålet, men for oss med 2 små på 4 og 6 så var det veldig greit. Vi bodde riktignok ikke på selve hotellet, men i leilighetene Las Pitas, men det er en del av Orquidea.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 23:22   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Bahia er ikke det mest spenstige reisemålet, men for oss med 2 små på 4 og 6 så var det veldig greit. Vi bodde riktignok ikke på selve hotellet, men i leilighetene Las Pitas, men det er en del av Orquidea.

Der har vi også bodd. Greie leiligheter, ligger fint til, men som sagt, selve området er dølt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.