Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger du an i forhold til Flink-syndromet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 20:13   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvordan ligger du an i forhold til Flink-syndromet?

Føler du press på å være flink for tida? Er du litt Flink Pike eller Flink Gutt i det skjulte? Som føler du må gå i kjole eller ha ren bil for å være Flink Nok?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:15   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger du an i forhold til Flink-syndromet?

Næsj!
-For jeg er flink!!

Gammel 05-10-10, 20:16   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Næsj!
-For jeg er flink!!

Er det viktig for deg altså? Hva er det du er flink til da, alt?

Gammel 05-10-10, 20:18   #4
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flink til mye, men føler ikke det er viktig å være det ...
Er det jo uansett, lizzom.

Gammel 05-10-10, 20:19   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke så opptatt av å være flink. God nok, holder i massevis.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:19   #6
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Er det viktig for deg altså? Hva er det du er flink til da, alt?

Akkurat i dag er jeg flink til å mase, kjefte, smelle og sånt ...!

Gammel 05-10-10, 20:23   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Flink = øve seg mye altså, Mississippi? ()

Gammel 05-10-10, 20:27   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig flink når det kommer til å "bygge fremtid" i form av å jobbe, studere osv... alt samtidig. Har i bunn og grunn en hverdag som ikke går opp med mindre jeg sover lite, så der burde jeg roe litt ned. Men jeg vil gjøre det alle andre gjør..*sta* (De som er 2 om å passe barna, og en person å dele regningene med, har litt mer penger og litt mer muligheter rent tidsmessig, vil jeg tørre påstå).

Er ekstremt lite flink når det kommer til mer huslige syssler. Der burde jeg nok følt at jeg skulle vært litt mer flink pike, men så lenge jeg er flink til alt det andre, så gir jeg meg selv litt slakk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:27   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å være flink til å ikke være så flink.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:30   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg prøver å være flink til å ikke være så flink.

Det er det jeg øver meg på for tiden også. Mystisk nok føles det som alt går så meget bedre da.

Gammel 05-10-10, 20:32   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er flink til å være god nok og til å ikke å måtte være Flink Pike TM.
Synes jeg har funnet en god balanse og har aldri dårlig samvittighet for ting jeg "burde" ha gjort.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:32   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det er det jeg øver meg på for tiden også. Mystisk nok føles det som alt går så meget bedre da.

Jupp. Men nå er det ikke akkurat ren bil eller kjolebruk som har vært mine ankepunkter.

Gammel 05-10-10, 20:33   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor skal man ikke være flink om man kan?

Jeg gir beng i ren bil og lignende, men om man KAN utrette en del for seg selv ved å jobbe hardt, så ser jeg ikke hvorfor man skal la være....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:33   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem av the 80% community.

Gammel 05-10-10, 20:33   #15
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er altfor "flink" på jobb. Gjør alltid mitt beste og mer til og får dårlig samvittighet for den minste ting. Der kan jeg bli bedre!

Gammel 05-10-10, 20:34   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir veldig fornøyd med meg selv når jeg er flink. Også synes jeg at jeg har fortjent slækk når jeg ikke er flink. Det er med andre ord ingen krise for meg ikke å være flink, selv om det er det jeg i utgangspunktet prøver på.

For tiden er jeg flink til å være mamma, kjæreste og holde hus og hjem og trene.
Det jeg er dårlig på er studiene, jobben og vennene mine som ikke er kolleger eller studievenner (husker ikke sist jeg snakket med dem IRL, faktisk). Men det plager meg ikke nevneverdig. Jeg vet at det vil snu om en stund.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:34   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle gjerne ha vært enda flinkere. Hatt renere hus, fått gjort enda mer på jobb, fått trent, spist sunt etc etc etc

Gammel 05-10-10, 20:35   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor skal man ikke være flink om man kan?

For det et sted på veien der blir selvutslettende flinkt, det er ikke til inntekt til deg, det er til inntekt for alle andre. Da har man plutselig ikke noe igjen å gi, og kan ikke en gang være med i The 80% Community. Man er en vaskefille.

Gammel 05-10-10, 20:35   #19
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er medlem av the 80% community.

80% har blitt mitt mantra. Det funker som fæsken!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:36   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Mellomrom på norsk, rajraj. :klarte ikke dy meg:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.