|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Fryse havrefløte?Noen som vet om det går greit å fryse havrefløte? Om den blir grei å bruke i kald mat etterpå (som feks et kakefyll), eller om den kanskje bare må brukes til varm mat etterpå?
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fryse havrefløte?Aner ikke om den kan fryses, men jeg ble bare så nysjerrig på hvordan du bruker havrefløte i kaker ol? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Fryse havrefløte?
Jeg har ikke kommet så langt enda, men snille svigermor har laget sjokoladekakefyll til meg med det.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Fryse havrefløte?:blandermeg: Regner med at den er den som er fra Oatly. |
![]() |
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Riktig, det er den fra Oatly vi bruker. Den bruker vi i sauser, i pannekake-røre, i semulegrynsgrøt (blandet med vann) o.l. Den smaker bedre enn soyafløte synes jeg ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Helt enig.Vi bruker ikke soya hjemme, soya skal ikke små gutteban ha pga den hormonliknende effekten soya har. |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
Uff. Hva er problematisk med det egentlig?
![]() |
#10 |
Live and let live
|
Ja, jeg skjønner det da. Jeg tenkte kanskje noen hadde noe forskning å lenke til eller noe så jeg konkret kan se hva som er problematisk. Hva jeg risikerer ved å gjøre det. Hvilke virkninger det kan få og sånn. (Hvor har du dette fra?)
![]() |
#11 |
Passiv
|
Det er forsket en del på soya,men du vil finne ulike svar på soya.I Usa bl.a er det sett på som helsegave. Vanskelig tema egentlig når det er så mixet litteratur. |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
![]() Sv: Fryse havrefløte?http://lilalife.no/wordpress/2010/09/01/soya/ Her nevnes det planteøstrogener, bla.a., og denne våren leste jeg i Iform om at både menn og kvinner kunne holde seg til én daglig porsjon med soyaprodukter, nettopp på grunn av den hormonlignende sammensetningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|