|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Alarm på husetHer i nabolaget er det virkelig innbruddsraid omdagen, folk blir ranet mens de sover, tyvene er så frekke så de skrur ut vinduer - har med glass-skjærere og bryter seg inn med 4-5 personer sovende inne mens de tømmer huset for verdisaker, tar med bilnøkler og kjører avgårde med bilen..
![]() |
#2 |
Originala
|
![]() Sv: Alarm på husetAkkurat det er min store skrekk. Da vi skulle bestille alarm, prøvde jeg etter beste evne å forklare (neket av en) selger at det viktigste for oss var å sikre oss mot innbrudd når vi var hjemme. Å bli robbet når vi er borte er selvsagt kjipt, men ingen krise. Om det er fremmede i huset og et av barna våkner, så er det krise. Men fyren greide ikke helt å forstå den, for han hadde aldri hørt noen si det før. Så han messet igjen og igjen om hvor ubehagelig det må være å vite at noen har vært inne i huset ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Alarm på husetHos dere kan dere vel sette inn en alarm som funker på forskjellige soner når dere er hjemme eller borte kanskje? Avhenger selvsagt av om junior vandrer ned en etasje, men jeg ville vel følt det ganske greit om jeg hadde bodd sånn til at den naturlige førsteetasjen hos dere har alarm på natten. Jeg vet vi kunne delt inn i soner, men vel, det sier seg jo selv at det er ganske bortkastet her.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Alarm på huset
Joda - sonene er her, det verste marerittet her er vel at junior er på en av sine nattevandringer.. Her skal de også slite med å komme seg UT av huset når de først har kommet seg inn. De må ut samme vei som inn og da blir det ikke store greiene de får med seg hvis de da ikke river veggen.. og da håper jeg virkelig at en av oss våkner... Men jeg må jo innrømme at lommebøker, bilnøkler og andre nøkler ligger ikke å slenger lenger.. *og det er ett lite tips til andre her*
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
nåh... Så du har ikke døren på vidt gap altså? Og du er ikke redd for at noen hacker deg opp og finner ut hele livshistorien din?
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alarm på husetJeg fikk høre tidligere i kveld at noen hadde prøvd å gjøre innbrudd i gata vår på fredagsmorgene. Det var klokka 8 på morgenen, og guttungen i huset hadde ikke gått til skole enda. De ble heldigvis oppdaget av noen pensjonister som var hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Originala
|
Et alarm-merke kan kanskje ha en preventiv effekt, men vil selvsagt hjelpe fint lite dersom noen først prøver å ta seg inn i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alarm på husetHar dere lest denne? http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article608412.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|