|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Florida neste sommer - charter eller ikke?Hvordan lønner det seg å reise til Florida? Er charter det beste?
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Bestille flyreise og leie leilighet utenom charter var for oss ihvertfall rimligere.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Når vi sjekket charter så var prisene faktisk lave. Ulempen er jo at du ikke så fritt kan velge reisedatoer. Men går det charter hit på sommeren? Når vi sjekket så mener jeg at det bare vare vinterhalvåret, men det kan jo ha forandret seg siden da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Ja, mulig det bare er i vinterhalvåret. Jeg har ikke sjekket. Men det virker litt rart at det ikke skal være charter på sommeren.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?
Den store turistsessongen her er jo midten av november til mars. Resten av året er det varmere og regnsessong (uten at det for den delen trenger å regne så mye). I august og september (og muligens oktober) tror jeg at det er minst antall turister her, dels på grunn av at det er varmt og at orkansessongen begynner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Hmm, ja, det var den varmen, da. Men det passer best å reise i sommerferien. Det er da ungene har fri fra skolen. Påska blir litt knapt med tid, føler jeg.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Sjekk virginair via London og... Hva het de nå igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Det er helt flott her på sommeren også. Forskjellen for oss som bor her og for turister er at vi kan være inne uten å ha så dårlig samvittighet for det. Når man er her som turist så vil man gjerne oppleve mer og være ute. Men med drikkflaske i hånden og oppsøking av skyggen så går det nok bra. Det er jo som regel ganske høy luftfuktighet på sommeren og det gjør jo at det føles varmere, men det er som regel ikke så veldig mye mer enn 33 grader. Og så kan det regne litt, spesielt på ettermiddagen, men som regel kommer det mye på kort tid og så er det over. Det er ikke så farlig heller for man blir jo ikke kald eller noe, bare muligens våt om man ikke har paraply. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Jeg vil definitivt unngå flybytte i USA (
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Om man har god tid i mellomlanding så syns jeg nesten det er en fordel med flybytte i USA for da har man det gjort og man kan gå direkte ut når man har landet på sluttdestinasjonen. Nå tror jeg også at passkontrollen skal gå raskere da de har fjernet den grønne lappen som alle som bare hadde turistvisum var nødt å fylle ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Charter fra Norge til Florida om sommeren eksisterer ikke...
![]() |
#13 |
Nei, jeg kan aldri i verden tenke meg at de har noen codeshare, men at de kun selger tilslutningsbilletter med BA som en service for sine egne passasjerer. Alternativet er jo at passasjeren velger BA hele veien... og ettersom Virgin ikke flyr fra Oslo så....
![]() |
#15 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Vi dro med British Airways i sommer. Mellomlandet i London (tror vi var der i 2-3 timer), og fra London direkte til Miami. Helt kurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() |
#17 |
|
Hvor lenge skal dere være borte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ok. Hvilket flyselskap flyr charter dit om sommeren?
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 12-09-10 kl 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Hvor lenge sa du at dere skulle være borte? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|