Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 16:05   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Jadda

i VG

og i kronikk

Sitat Kari:
Fedon Lindberg sier at de har behandlet 15.000 mennesker ved hans klinikker. Kanskje han bør opplyse om hvor mange av dem som er slanke etter 2 år? Jeg vil tippe at det 1-2 prosent. Slik behandling er nemlig ikke vellykket på lang sikt. Like lite som Grete Roedekurer, Nutrilett og alt det andre.

Om man derimot hadde plassert hele gjengen på en øde øy med begrenset tilgang på føde ville de vært normalvektige fremdeles, men det kan man jo selvsagt ikke gjøre.

...
- Jeg tror ikke det er sånn at alle overvektige stapper i seg hamburgere hele tiden, men det er én fysiologisk grunn til at man blir overvektig, og det er at man spiser mer enn man trenger. Alt kan være sunt, men for mye er likevel for mye, sier hun.

...

* Fedon vil tjene penger på folks fedme, derfor kaller han det sykdom.
* Tipper 1–2 prosent av Fedons pasienter lykkes.
* Det finnes ingen annen redning for deg som er feit – enn hardt arbeid.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:06   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Mens de som kjøper den nye DVD'en til Kari? Slanke som modeller alle som en. Trenger nesten ikke trene etter den engang bare man kjøper den.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:18   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kari funker dårlig spør du meg, det må være noen feilkoblinger et sted i alle fall - hun gir seg jo ikke!

Gammel 20-10-10, 16:19   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hun klarer bare ikke å gi seg hun.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:24   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er jo bare helt fantastisk.

Gammel 20-10-10, 16:25   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem har putta på den dama en tier?

Gammel 20-10-10, 16:36   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Eh, Grete Roede og Fedon virker ikke nei..

At de lar henne få holde på

Gammel 20-10-10, 16:37   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo klin umulig å ta henne seriøst for tida. Har hun gått på kurs hos en særs dårlig kommunikasjonsrådgiver?

Gammel 20-10-10, 16:39   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan hun ikke bare si det rett ut "seeeee, ny dvd, jeg må få solgt mange skal jeg bli rik og populær"!

Gammel 20-10-10, 16:47   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lindbergs tilsvar:

http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/20/hv...ari-jaquesson/

Gammel 20-10-10, 16:48   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett hvor langt ut på jordet man mener at hun er så skaper hun blest rundt sin egen person, og da er det faktisk sånn at hun selger bedre også. Det skal hun ha.
En litt underlig salgs- og markedsføringsstrategi.

Gammel 20-10-10, 16:50   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tenker at det også kan slå ut andre veien, for jeg kommer ikke til å røre noe dama har skrevet/utgitt etter dette. Jeg synes hun har fremstått som pinlig useriøs her.

Gammel 20-10-10, 16:51   #13
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tenker at det også kan slå ut andre veien, for jeg kommer ikke til å røre noe dama har skrevet/utgitt etter dette. Jeg synes hun har fremstått som pinlig useriøs her.

Det er det jeg tenker også, at hun er i ferd med å fremstå som useriøs, ensidig og påståelig.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:18   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg tror at den psykiske effekten av å skape blest rundt seg selv er med på å øke salget hennes uansett. Selv om mange snur henne ryggen nå, så har folk glemt det om en stund. Men den gjenkjennende effekten hun skaper er der lenge.
Også har jeg en teori om at det er ikke vi som har sterke meninger rundt dette som er i målgruppen hennes, uansett.

Gammel 20-10-10, 17:21   #15
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her. Hun er uhyre gjennomsiktig og jeg nekter å tror at folk flest er så lite reflekterte at de ikke ser det.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:25   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg tror heller ikke at folk er lite reflektert, altså. Men jeg tror at man påvirkes uavhengig av det.
Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men det tror jeg altså. Jeg tror hun øker salget sitt ved å være mye i media. Uavhengig av hva hun lirer ut av seg der.

Gammel 20-10-10, 17:30   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par DVD med KJ, og kommer definitivt aldri til å kjøpe noen nye. Så hun har mistet meg. Dessuten har jeg fått en liten feilkobling i hjernen som også spiller inn. Hver gang hun åpner kjeften så tenker jeg på Siv Jensen.

Gammel 20-10-10, 17:34   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror hun er litt uintelligent.

Gammel 20-10-10, 17:36   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Hun har jo rett i noe da. Igjen. Alle dietter funker rimelig bra, nesten uansett hvilken strategi man velger. Og nesten ingen funker på lang sikt. Fordi man når man er på dietten, er oppmerksom på alt man putter i seg, men etter to år klarer de fleste ikke å konsentrere seg om diett 24/7. Nå snakker jeg om store populasjoner, ikke enkeltpersoner. Det finnes heldigvis mange eksempler på personer som klarer å legge om kostholdet slik at det blir en livsstilsendring.

Det har vært studier som viser at når man skal gå ned i vekt, må man gjøre det primært med kosthold, men for å holde vekten, må det trening til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:41   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.