Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Total subjektiv utblåsning

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 19:46   #1
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Total subjektiv utblåsning

Hva er det som gjør voksne folk til egoistiske dritunger så fort man når stengetid i en butikk?
Føler man seg mere viktig om personalet står og jobber for seg på fritia si?
Jeg er så forbanna lei av å stå å jobbe gratis og ikke komme meg hjem til MINE unger for folk synes det er så greit å handle etter stengetid så de har oss helt for seg selv.
Å be folk dra til helvete er ikke i min jobb beskrivelse. En og annen gang en og annen situasjon jo helt klart man yter da det lille ekstra MEN HVER DAG!!!!! Nesten hver dag er det noen som kommer fem på seks og det er sjeldent ting som haster eller som ikke kunne vært gjort i åpningstia.
Klokka er nå kvart på åtte jeg kom akkurat inn døra jeg fikk ikke sett ungen min i dag fordi noen ikke kunne bestemme seg for om de skulle ha det ene eller det andre og farge og har vi....osv.( jeg har 17min reise tid)Når jeg forsiktig anntyder at vi er stengt min kolega er gravid og sliten er svaret ja om vi ikke er interesert i et salg på nesten 600kr så...

NEI JEG DRITER I ET SALG PÅ 600kr LÆR DEG FOLKESKIKK DIN SOPP!!!!(tenkte jeg)

sur

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 19:51   #2
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning.

Skikkelig irriterende med sånne kunder. Jeg hadde sikkert begynt å gjøre klart til stenging noen minutter før, og på slaget seks så hadde jeg spurt om de ville være med ut, eller om de skulle bli igjen i butikken til dagen etterpå.

Gammel 19-02-07, 19:51   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Kjenner til den frustrasjonen der ja. :enig:
Det har hent et par tilfeller jeg har løpt inn i en matvareforretning fem på stengetid, hvis jeg har glemt noe. Men da er jeg ute igjen før de fem minuttene har gått. Men jeg har sett de som nesten storhandler fem minutter før stengetid. Det mener jeg er mangel på folkeskikk.

Sur med deg.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 19:53   #4
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner godt at du blir dritt sur, og at det er leit at du ikke rakk hjem før barnet ditt la seg. Noen tenker bare på seg og sitt. Skjønner ikke at de ikke forstår at de som jobber i butikk faktisk har et liv utenom.

Jeg er heller motsatt av sånne kunder. Jeg liker ikke å gå på butikken 5 minutter før stenge tid. Jeg tror automatisk at man blir låst inne i butikken
Ja, jeg vet man ikke gjør det da men

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 19:57   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kan man ikke be dem om å gå? Oppegående mennesker skjønner jo det og ikke oppegående mennesker fortjener ikke å få handlet.

Gammel 19-02-07, 19:58   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Kjenner til det der ja. På min arbeidsplass har vi ikke lov til å kaste ut kundene. (Stor internasjonalt kjede.) Men hadde jeg fått lov hadde jeg helt klart høflig men bestemt opplyst om at vi var stengt.
De fleste av kundene våre blir flaue når de forstår at vi er stengt for en stund siden. Men nå har vi arbeidstid en time etter stengetid også da, så sjeldent det går utover fritiden min.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:03   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sånn er det å jobbe i butikk.

Gammel 19-02-07, 20:16   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har butikk og hver eneste dag kommer det noen rett før stengetid, og de har som regel god tid, irriterende synes jeg, men mannen er like blid. Mange ringer han på mobilen i helga også, så han har reist ned til butikken både lørdag og søndagskvelder (og veldig ofte på kveldene i uka også), fordi kundene ikke kunne komme i åpningstiden.

Gammel 19-02-07, 20:18   #9
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg godt. i sympati.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:20   #10
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde bedt vedkommende vennligst komme tilbake i åpningstiden. Om denne personen da velger å aldri returnere, hadde jeg gitt en lang beng i det.
Slike kunder trenger oppdragelse.

Skjønner godt at du blir forbanna.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:21   #11
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor kan man ikke be dem om å gå? Oppegående mennesker skjønner jo det og ikke oppegående mennesker fortjener ikke å få handlet.

Det er i allefall ikke høfflig det eller, hadde noen som jobber hos oss bedt kunden om å gå fordi det var stengt, så hadde de ikke fått jobbet der noe mere.

Gammel 19-02-07, 20:22   #12
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel det som er en del av det å være serviceinnstilt.

Skjønner godt det kan være veldig frustrerende, era!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:23   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er i allefall ikke høfflig det eller, hadde noen som jobber hos oss bedt kunden om å gå fordi det var stengt, så hadde de ikke fått jobbet der noe mere.

Da vil jeg si at det ikke er et bra sted å jobbe heller.

Som en i filmen "A good year" sa; in France the customer is always wrong.

Jeg har tendenser til å være enig. Tull at folk skal bukke og skrape for idioter.

Gammel 19-02-07, 20:24   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dessverre er nok dette en følge som hører med det å jobbe i enkelte serviceyrker. Jeg forstår deg kjempegodt, for jeg har heller ikke et rødt øre betalt i overtid dersom jeg er 1 eller 9 timer forsinket hjem fra jobb..... MEN slik er det dessverre, og folk flest, står seg selv nærmest og har ikke så veldig mye medfølelse eller kunnskap om at man faktisk stjeler av fritiden til den ansatte.

Gammel 19-02-07, 20:25   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er frustrerende. Men man ber ikke en kunde om å gå. Ikke på villkår.

Gammel 19-02-07, 20:27   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Da vil jeg si at det ikke er et bra sted å jobbe heller.

Som en i filmen "A good year" sa; in France the customer is always wrong.

Jeg har tendenser til å være enig. Tull at folk skal bukke og skrape for idioter.

De som eier butikker er kanskje avhengig av kunder, og negativ omtale gir ikke flere kunder, Mannen står på pinne for kundene sine, men så kjører mange i over 25 mil for å handle hos oss også.

Gammel 19-02-07, 20:28   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Selvsagt står man på pinne for kundene. BEr man noen om å gå fordi man selv vil hjem er det lett å miste kunder.

Gammel 19-02-07, 20:29   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Vel, ikke om det hadde vært min butikk. Service er greit nok, men service skal også være fortjent.

Gammel 19-02-07, 20:31   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sånn er det å jobbe i butikk.

Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken".

Forøvrig er det ikke store forskjellen på dem som kommer fem på stengetid i butikken og de som kommer fem på stengetid i barnehagen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:32   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Vel, ikke om det hadde vært min butikk. Service er greit nok, men service skal også være fortjent.

Skal den?? Virkelig?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken".

Forøvrig er det ikke store forskjellen på dem som kommer fem på stengetid i butikken og de som kommer fem på stengetid i barnehagen.

Nei. Er det noen som har påstått det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.