Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hva kicker du mest på?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 23:34   #1
Bat
Crazy old?

Bat sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Bat er litt kul
Standard

Hva kicker du mest på?

Jeg får helt KANAKKEN av alle orddelingsfeilene nå til dags.
Presumptivt velutdannede mennesker gjør slike feil fordi de stoler mer på WORD enn sin barnelærdom. Pføy!

Til gjengjeld skriver jeg noen ganger så fortfortfort at det ender opp med de mest banale gramatikalske skrivefeil eller feil form av ord. Dessuten liker jeg å begynne setninger med "Men".

Kan også nevnes at en venninne og meg (begge nerder ja), i lengre tid hadde gående en tullegreie med helt KONSEKVENT å si "spørre et spørsmål". Men argh (!), nå kan jeg finne på å si det helt uintendert. I mine øyne en mye verre uvane enn det å si liksom i hver eneste setning.

Bat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:29   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kicker du mest på?

Skal man først flisespikke, så heter det særskrivingsfeil, og ikke orddelingsfeil, det er to forskjellige ting

Gammel 22-10-10, 00:37   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt neller av å lese noe som er skrevet på dialekt. Jeg må lese såå sakte for å få med meningen, og det blir jeg tullete av.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:16   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg får litt hetta over alle som tror at ortografiske feil er det første skritt på veien til den soleklare fortapelse.

Gammel 22-10-10, 12:25   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får også litt vondt av feilaktig særskriving. Og litt sånn "krympe meg i sympatisk flauhet"-følelse av skriving på dialekt.

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg får litt hetta over alle som tror at ortografiske feil er det første skritt på veien til den soleklare fortapelse.

Da er du kanskje på litt feil underforum.

Som Dave Barry sa det:

Sitat:

I cannot overemphasize the importance of good grammar.

What a crock. I could easily overemphasize the importance of good grammar. For example, I could say: "Bad grammar is the leading cause of slow, painful death in North America," or "Without good grammar, the United States would have lost World War II."

Gammel 22-10-10, 14:45   #6
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Jeg blir *rive-i-håret-gal* av å/og-feil.. Og av ord deling.. Og av at lokal avisa tydeligvis ikke har budsjett til å drive korrektur lesing.. Og av folk som starter setningene sine med Og eller Men...

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:52   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Jeg blir *rive-i-håret-gal* av å/og-feil.. Og av ord deling.. Og av at lokal avisa tydeligvis ikke har budsjett til å drive korrektur lesing.. Og av folk som starter setningene sine med Og eller Men...

Gammel 22-10-10, 14:55   #8
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Lokal avisa ble nok ganske lei seg der, for den ble oversett...

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:01   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dem/dems.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.