|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Har dårlig med tips her i landet, dessverre - det beste rådet er nok å reise utenlands, f.eks. til England. Der har veldig mange butikker egen petite-avdeling for folk under 1,60. Jeg er 1,60 og har det samme problemet som deg, särlig med jakkeermer. Her i landet virker det som om de bare vil satse på folk som er gjennomsnittlige eller tyngre enn gjennomsnittet. Det er ikke mye hjelp å få for oss som er enten höye eller lave.
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Kjenner til problemet, ja. Jeg er 1.60 høy, og sliter også med ermlengden på jakker/gensere. Fant mye klær i Spania som passet perfekt.
![]() |
![]() |
#4 |
Aquarist
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jeg må ALLTID legge opp nye bukser |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60
Det går jo an å pröve seg litt fram på Mango her i Norge, det er jo en spansk butikk. Synes de har mye fint, men en del av det blir for langt i ermer og bein.
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jøss. Flere små damer her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Samme problemet her! Jeg er lei av å legge opp og brette. Jeg må vanligvis opp i 38/40 ettersom jeg har litt former, men da blir det så utrolig mye å brette.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Det eneste stedet jeg har funnet bukser som ikke trengtes å sy opp, var i USA. Men, jeg kan jo ikke reise dit hver gang jeg trenger klær, men neste gang skal jeg hamstre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
Må også skyte inn at mange butikker i England har ulike bukselengder, også i de vanlige avdelingene. Der har jeg ofte funnet ting som passer. Av og til skulle jeg önske jeg bodde i et annet land der jeg kunne föle meg litt mer gjennomsnittlig.
![]() |
![]() |
#14 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jeg har vel ikke problemer med gensere/ topper. Men bukser MÅ jeg omtrent ALLTID legge opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
både her og der
|
Buksene har jeg akseptert for lengst. De kan legges opp, men det er ikke like pent med f.eks. (dress)jakker som jeg svømmer i. Ser ut som en liten fjortis. Kanskje jeg skal satse på en baggy stil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jeg har en kjempefin dressjakke som er kjøpt på H&Ms barneavdeling.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
Må innrömme at jeg iblant tyr til barneavdelingen jeg også, ja. Jeg kjöper både topper, strikkejakker, skjört og i noen tilfeller bukser. Det hadde jeg rent glemt! Seinest i går kjöpte jeg meg en treningsbukse str 14 år på H&Ms barneavdeling. Det er veldig kjekt, for barneklär er ofte billigere enn voksenklär, og så slipper man at det blir for langt i beina. (Ikke bare lett å legge opp ei joggebukse - men så er jeg da også håplös til å sy.)
![]() |
![]() |
#18 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jeg med mine 153 cm sliter også, men jeg har kommet frem til en løsning - i hvertfal mht bukser - som passer meg ganske godt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Come what may...
|
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Er også veldig liten og nekter å brette opp klærene! Må få meg symaskin snart!
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Mote for folk under 1.60Jeg elsker kosedresser, men hater å subbe i dem sånn at de blir våte når jeg henter posten eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|