Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Maling av skap- og skuffefronter på kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 10:38   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Maling av skap- og skuffefronter på kjøkken

Holder på å selge bolig, men det går trått . Vurderer nå om vi skal male de bondeblå (!) skapfrontene hvite. Hvor lang tid må man regne på en sånn jobb? Kjøkkenet er ganske stort, med maaange skap og skuffer. Eller er det bare tull og bortkastet arbeid.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:59   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maling av skap- og skuffefronter på kjøkken

Jeg mener at noen billakkerere tar sånne jobber - ring og sjekk pris og hvor lang tid de regner. Mulig det lønner seg, og det blir mye penere enn om dere gjør det selv.

Gammel 04-11-10, 11:02   #3
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg mener at noen billakkerere tar sånne jobber - ring og sjekk pris og hvor lang tid de regner. Mulig det lønner seg, og det blir mye penere enn om dere gjør det selv.

Det blir alt for dyrt, har sjekket det tidligere. Skulle ha 15-20 tusen for jobben.

Gammel 04-11-10, 11:15   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke 15-20 000 for å oppgradere et kjøkken er SÅ dyrt. Det er kjøkkenet som trekker ned inntrykket på huset. Selv om det ser godt vedlikeholdt ut - så er det ikke tidsmessig. Det synes jeg absolutt resten av huset ditt er.

Det går an å gjøre det selv også så klart, men det blir ikke like pent, og er ufattelig mye jobb, med alle de frontene.

Jeg tror nok huset kunne ha blitt mer lettsolgt med en enkel oppgradering av kjøkkenet. Men man vet jo aldri.

Gammel 04-11-10, 11:17   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det tar tid, det er sikkert.
Jeg malte kjøkkenet der vi bodde før, brukte mye tid på det.

Gammel 04-11-10, 11:19   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det blir fint om man gjør det selv og, men det tar lang tid og man trenger tre strøk pluss baksiden, så vil tro det tar minimum en uke og da må man jobbe mye, for det er et pirkarbeid.

Gammel 04-11-10, 12:28   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi gjorde det i våres, og siden vi først grunnet med oljebasert heftgrunn, og så måtte male 2 strøk + baksiden med bengalakk tar det LANG tid, pga lang tørketid.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:33   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye jobb, og det er veldig mye pusling hvis det skal bli fint. Jeg tror fort dere kan få igjen de 15 k og gjøre det profesjonelt. Og jeg tror det hadde økt interessen for huset tilsvarende, hvis resten er mer tidsriktig enn kjøkkenet.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 04-11-10 kl 12:39.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:33   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hysj. :klynk:

:har skapfronter, bengalakk og pusseark stående:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:39   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:39   #11
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hysj. :klynk:

:har skapfronter, bengalakk og pusseark stående:

Det frister ikke, det kan jeg love deg. Vi holder jo på med tapetsering, maling, listmaling, og gulvlegging i det nye huset nå .

Gammel 04-11-10, 12:39   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Som de andre sier er det en drittjobb. Det er mange dører og alle skal males på 6 sider. Dørene skal tørke mellom hvert lag. Det skal ikke renne, men dekke. Uten å bli for tykt noe sted. Vanskelig når det er profilert. Og det tørker veldig sent. Dere kan ikke ha visning med myk maling. De som lakkerer bruker tørkeovn for å herde malingen og finishen blir en helt annen. For utålmodige meg ville valget stått mellom blått og lakkeringsverksted.

Gammel 04-11-10, 12:40   #13
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Jeg har lagt det ut på anbud nå, så får vi se om vi har råd til å sette det bort . Vi skal jo ha visning neste helg, sette inn annonse til uka, så det haster forsåvidt...

Gammel 04-11-10, 12:41   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håkkei, hadde jeg skullet selge ASAP (og med et så stort kjøkken) hadde jeg ikke gjort det selv. :realist:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:49   #15
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Håkkei, hadde jeg skullet selge ASAP (og med et så stort kjøkken) hadde jeg ikke gjort det selv. :realist:

Takk . Da velger jeg å skåne meg selv for et impulsprosjekt jeg nok aldri ville blitt ferdig med. Det hadde nemlig vært litt typisk meg å bare sette igang, for så etter 5-10 minutter innse at jeg ikke ville blitt ferdig i lunjsen .

Da står jeg igjen med to alternativer:

1. La kjøkkenet forbli umoderne og blått.
2. Sette bort malingen, og satse på at det er verdt pengene.

Gammel 04-11-10, 12:52   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.... og så kommer jeg og kjøper det og river ut hele kjøkkenet fordi jeg ikke liker profilerte fronter og smårutet glass...

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det, altså malt det nå. Heller brukt 15-20.000 på annonser.
(har sett den andre tråden din).

For hva hjelper det å male, hvis ingen får vite om huset ditt?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:54   #17
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

.... og så kommer jeg og kjøper det og river ut hele kjøkkenet fordi jeg ikke liker profilerte fronter og smårutet glass...

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det, altså malt det nå. Heller brukt 15-20.000 på annonser.

Ja, du sier noe. Jeg heller nok til det jeg også. Folk flest ønsker vel åpen løsning på kjøkkenet, og da kommer de nok til å rive uansett. Å ordne nymalt kjøkken OG åpen løsning blir nok ikke aktuelt!

Noen som vet hva en boligannonse i Aftenposten koster?

Gammel 04-11-10, 13:43   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper at megleren din har en avtale på boligannonser. De er storkunder hos avisene og har gode rabatter. Ellers er det bare å ringe Aftenposten og høre. Dagens Næringsliv?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:17   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det må man regne med. Det hjelper bare så lite om ingen gidder å komme på visning, fordi de lar seg skremme av bildene. Det er jo ikke bortkastet jobb om huset blir solgt? Hva ny eier gjør etterpå er da fullstendig irrelevant. Jeg hadde malt, om så bare forsiden av dørene.

Gammel 04-11-10, 14:28   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Forresten koster det å sitte med to hus. Man veit jo ikke om man får solgt før om man maler, men si dere ender med å sitte med dobbelt huslån i et par måneder da. Da har dere allerede brukt omtrent det det koster å få noen til å male det. Man er ikke garantert at man tjener på det, men jeg tror det er sannsynlig at flere kommer om huset gir et mer nøytralt inntrykk. Jeg har i alle fall vært skeptisk selv til hus som har kjøkken og bad jeg ikke liker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.