Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Katterevansj

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 11:21   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katterevansj

Vi bor i en hundegate. En nydelig gate med dresserte hunder og eiere. Nå har det flyttet inn en katt. Den har tatt med seg noen som leier en leilighet. Denne katten har nå tisset i støvlene til ungene. Dumme oss som satte støvlene til tørk utenfor inngangsdøren.

Det er selvfølgelig fristende å be om at katten erstatter støvlene, men ettersom at vi antar at katten er ubemidlet vurdere vi andre disiplinærtiltak.

Fungerer Katt deg vekk? Hva med appelsinskall? Er det ubarmhjertig å kaste vann på katten ved anledning - eller er det "lov"? Eller bør vi rett og slett vurdere coaching?

Tips mottas med takk.

Gammel 07-11-10, 11:29   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katterevansj

Katt-deg-vekk lukter like ille som kattepiss, og det lukter i ukesvis. Jeg syns det er helt ok å splæsje katter med vann, frese til dem, løpe etter dem, trampe i bakken (ikke på katten) og skremme vannet av dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:31   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Katt deg vekk virker, men det stinker sånn at mennesker holder seg vekk også. Jeg tror ikke jeg skal begynne å fortelle om hva jeg synes om nabokattene og om folk som holder katt i tettbebygde strøk og tror at de ikke plager noen. Jeg har gått for samme metoder som Tallulah, uten at jeg egentlig tror det hjelper når jeg ikke er her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:41   #4
Frøken V
Passiv

Standard

Jeg synes ikke katt deg vekk lukter ille? Men hver sin lukt
Du kan sette en skål med edikk på trappen. Er også en eterisk olje du kan blande ut og spraye rundt der du ikke vil ha katten. Men husker ikke nå. Skal prøve å huske hva det var.
Ellers så har jeg løpt, trampet, frest og knurret til fremmede katter! Det funker når den ser deg. Men tisser likevell her og der når den du ikke er tilstede

Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:47   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kan få låne Jack.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:49   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Litt kaldt vann i store mengder, pleier jeg gå for.

Gammel 07-11-10, 11:51   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte noe greier på en dyreforretning, som jeg ga til naboen så hun kunne spraye rundt trappa en periode, da katta vår plutselig fant ut at hennes - tomme - barnevogn var et fint sted å sove. Nå digger takk og lov nabodama katta vår, men likevel, jeg synes ikke det var noe kult at katta vår sov i vogna til barnet hennes.

Uansett, hva hun nå fikk av meg, husker jeg ikke navnet på, men det luktet i hvertfall ingen ting. (Men så hjalp det visst ikke særlig heller. Tror vi endte opp med å sponse kattenetting til henne.)

Ellers syns jeg det bør være ganske så legitimt å sprute en dusj med vann på katter som man ikke vil ha i nærheten. Vann gjør ikke vondt, er ikke skadelig, og kattene hater det like fullt som pesten.

:katteeier med samvittighet overfor naboene:

Gammel 07-11-10, 12:02   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke låne en hund som kan gnukke seg litt på hushjørnene deres da? Evt. få den til å hoppe ut og bjeffe på katten!

Gammel 07-11-10, 13:15   #9
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Men lukter det ikke bare sitron av sånn katt-deg-vekk-sprayer? Det gjør det iallefall av de jeg har prøvd, både for innendørs- og utendørsbruk. Lukta sitter ikke i all evighet heller, så inntil kattene rundt her har vendt seg til at hos oss lukter det vondt har jeg sprayet annenhver dag. Etter det har det holdt å spraye 1-2 ganger i mnd, når nye katter kommer eller de gamle glemmer at det lukter vondt her.

Gammel 07-11-10, 13:28   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det er overhodet ikke greit å sprute vann på katter nå når det er vinter og kaldt ute, jeg regner med selv den mest ihuga kattehater skjønner at det er dyremishandling på det groveste.
En vennlig prat med eieren til dyret ville nok vært på sin plass. Er det en ukastrert katt det er snakk om, ville jeg oppfordret eieren til å kastrere katten. En ny katt i nabolaget, og spesielt en fertil hann, vil tiltrekke seg andre hannkatter, det er slettes ikke sikkert det er den nye nabokatten som har markert på trappa deres, men en rival som har fått en inntrenger på sitt territorium. Ukastrerte hunnkatter tiltrekker seg også oppmerksomhet fra hannkatter hvis hun får løpetid.

Gammel 07-11-10, 13:31   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det er overhodet ikke greit å sprute vann på katter nå når det er vinter og kaldt ute, jeg regner med selv den mest ihuga kattehater skjønner at det er dyremishandling på det groveste.

På det groveste altså. Vann? Som katter greier å riste av seg? Da er det vel dyremishandling på slippe katter ut i snøvær og i regnvær også, da regner jeg med.

Gammel 07-11-10, 13:37   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min katt er vanntett og liker å sitte ute i regnet. Liker snøen også bare hun slipper å tråkke på den. Og det har hendt når hennes toalett ikke har vært behørig rengjort at hun har funnet ut at min seng er den beste plassen å gjøre sitt fornøde på. Så her har mitt sengetøy da funnet veien til renseri, samt at jeg brøler til katten og har sprayet et eller annet katt deg vekk på sengen og på sengeteppet. Katter er rare dyr. Hvis skoene står en slik plass at katten kommer til, så antar jeg lukten av katt deg vekk ikke vil være til sjenanse for deg. Verdt et forsøk i allefall.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:37   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På det groveste altså. Vann? Som katter greier å riste av seg? Da er det vel dyremishandling på slippe katter ut i snøvær og i regnvær også, da regner jeg med.

Hadde noen helt ei bøtte vann over min burmeser, for eksempel, så hadde han frosset ihjel i løpet av kort tid. Han har ikke vannavstøtende overpels, og har vanskelig for å holde på varmen generelt sett. Og utekatter er ganske flinke til å finne ly ute i snø og regn, det er noe ganske annet enn å få en bøtte vann helt uforvarende over seg en kald vinterdag.

Gammel 07-11-10, 13:39   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har ikke noe problem med det om noen slenger vann etter min katt. Dog ikke når det er tyve minus ute, men det vil jeg tro de fleste skjønner av seg selv. Det er også helt ok om noen legger ut pepper eller antikatt. Om noen ber meg betale for antikattmiddelet så er det selvsagt også helt i orden. (Jeg ville tilbudt meg raskt om noen henvendte seg angående katten.) Det er en selvfølge at man kastrerer kattene sine om de skal gå fritt ute.

Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:44   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hadde noen helt ei bøtte vann over min burmeser, for eksempel, så hadde han frosset ihjel i løpet av kort tid. Han har ikke vannavstøtende overpels, og har vanskelig for å holde på varmen generelt sett.

Men er han ute på vinteren, da?

Gammel 07-11-10, 13:49   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hadde noen helt ei bøtte vann over min burmeser, for eksempel, så hadde han frosset ihjel i løpet av kort tid. Han har ikke vannavstøtende overpels, og har vanskelig for å holde på varmen generelt sett. Og utekatter er ganske flinke til å finne ly ute i snø og regn, det er noe ganske annet enn å få en bøtte vann helt uforvarende over seg en kald vinterdag.

Nå må du bestemme deg. Sprute vann er dyremishandling på det groveste, eller helle en bøtte vann over en katt er dyremishandling på det groveste? Hvis du har en katt som ikke tåler norsk vær så regner jeg med at du har vett på å holde den inne.

De fleste katter jeg har sett greier å hoppe unna splæsjer med vann, forresten.

Gammel 07-11-10, 14:20   #17
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men er han ute på vinteren, da?

Ikke mye nei. Han fryser lett, og som regel holder det med en timinutters rusletur rundt huset for å forsikre seg om at ingen fremmede har våget seg inn på hans område. Er det ekstra kaldt, holder han heller vakt fra utkikksposten i vinduet.

Gammel 07-11-10, 14:33   #18
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå må du bestemme deg. Sprute vann er dyremishandling på det groveste, eller helle en bøtte vann over en katt er dyremishandling på det groveste? Hvis du har en katt som ikke tåler norsk vær så regner jeg med at du har vett på å holde den inne.

De fleste katter jeg har sett greier å hoppe unna splæsjer med vann, forresten.

I -20 grader kan selv en liten vannstråle gjøre fryktelig vondt og føre til varmetap og frostskade.
Uansett mener jeg ingen har rett til å plage mine katter. Har noen et problem med kattene, må de komme til oss og snakke med oss om det, ikke la det gå utover dyrene. Det verste ville jo være å skylde på våre katter fordi de er synlige i nabolaget, for noe en omstreifer gjør.
Kastrering og sandkasse inne er ofte alt som skal til for å få til fredelig sameksistens i nabolag.

Gammel 07-11-10, 16:11   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I -20 grader kan selv en liten vannstråle gjøre fryktelig vondt og føre til varmetap og frostskade.
Uansett mener jeg ingen har rett til å plage mine katter. Har noen et problem med kattene, må de komme til oss og snakke med oss om det, ikke la det gå utover dyrene. Det verste ville jo være å skylde på våre katter fordi de er synlige i nabolaget, for noe en omstreifer gjør.
Kastrering og sandkasse inne er ofte alt som skal til for å få til fredelig sameksistens i nabolag.

Det er faktisk ikke sånn at alle katter som har sandkasse inne bruker denne, men jeg har fått det argumentet mange ganger. Og hva kommer du som katteeier til å gjøre hvis naboen kommer og sier at det er et stort problem at katten din bæsjer i blomsterbedet? At katten din lager stygg lukt på trappen? At katten din tisser i støvlene som står ute på ens egen trapp på ens egen eiendom? At katten din hopper inn av vinduet til den allergiske naboen din?

Gammel 07-11-10, 16:23   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg får ikke katten min til å gå på do inne. Doen er ren og fin og han brukte den da han var liten eller hvis han har vært stengt inne ifb med kastrering og sånn, men han prøver å holde seg så lenge han kan og går heller ute.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.