|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() MatbokstipsNoen vet sikkert om den ultimate matboksen. Vi har hatt sånne metallkofferter, men de begynner å bli utslitte, så jeg tenkte å kjøpe nye.
![]() |
#3 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: matbokstipsJeg trålte alle mulige butikker etter nye matbokser, og endte opp med å kjøpe hos Clas Ohlson. Rikelig utvalg i mange størrelser. Og lave priser
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: matbokstipsJeg leter også etter den ultimate matboksen. Jeg ønsker plass til brød eller annen mat, oppskåren frukt og yoghurt, helst i hvert sitt rom sånn at frukten slipper å bli full av brødsmuler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: matbokstipsJeg har kjøpt noen passelig store matbokser i plast på Euro pris, veldig gode. tIL ungene får jeg oppi 4 skiver, yogurt og en mandarin.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: matbokstipsHer liker vi disse stålkoffertene med motiver på, som de selger i de fleste lekebutikker. Type denne. Det står at den ikke skal vaskes i oppvaskmaskin men det har jeg gjort i mange år nå uten problemer. Vi har en med Cars og en med Bakugan. De er ganske store, men har bare ett rom da. Det går greit, for jeg pakker alltid brødskivene inn i folie enkeltvis så de holder seg bra, og så har jeg frukt/grønnsaker eller annet i små begre, som jeg har fullt av i en skuff (har samledilla på små oppbevaringsbokser av alle slag). Yoghurt er det også god plass til.
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: matbokstipsPå Foreldremanualen har de skrevet om ulike matpakke-bokser som ser smarte ut:
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: matbokstips
Tusen takk!!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: MatbokstipsJeg har jo denne da, både til meg og lillegutt også har jeg kjøpt til ekstra småbokser. Da kan jeg ha litt restemat frøset ned klar til å putte i matpakka direkte fra fryseboksen, eller jeg kan lage pudding/gele for 2-3 dager i samme slengen, eller fordele restegrønnsaker over bokser til to dager i kjøleskapet osv. Jeg elsker hvertfall denne matboksen Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Matbokstips
Er den i forskjellige høyder? for da jeg prøvde å legge yoghurten min i en sånn boks fikk jeg ikke igjen lokket og det var en vanlig yoghurt fra en 4pack. Er den veldig hard å åpne? den jeg prøvde var veldig hard og barnet klarte ikke åpne matboksen sin selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: MatbokstipsDen første utgaven fikk man ikke yoghurtboks i nei med mindre det var av de mindre typene bokser, mens den nyeste går den nedi (det er den nyeste som selges stort sett overalt nå - versjon 2.0). I verste fall er det bare å brette ned kanten litt på yoghurtboksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
Jeg har fire laptop-bokser, tre av de gamle og en av de nye (2.0) og jeg tror du får en yoghurtboks ned i den nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: MatbokstipsFinnes det thermos-matbokser? Over alt har dei matbokser med kjøleelement, men eg ønsker ein som holder maten varm. Storesøster ønsker å ha med middagsrester, men spiser ikkje kald mat. Ho vil helst ha den lunken eller varm. Har mattermos, men av og til hadde det vært kjekt med matboks.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: MatbokstipsHar ikke hørt om matBOKS som holder varm, det vanlige er vel mattermos da. Dog mener jeg å ha sett en slik som var i "etasjer" en gang, så det var litt en "stablet matboks på en måte, men kan være hukommelsen som spiller meg et puss.
![]() |
#16 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Matbokstipsde bento matboksene er jo kule. Snuppa har TW sin med rom.. den passer veldig greit til henne. eneste dumme er at det ikke er plass til bestikk om hun har med seg noe som trenger det.
![]() |
#17 |
|
På skolen til lillegutt varmer de maten - er det en mulighet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Drømmer
|
![]() Sv: MatbokstipsVi har kjøpt en thermomatboks fra England. Den ser ut som en fotball og er ganske stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: MatbokstipsDenne matboksen som selges på Grete Rhodes nettbutikk er populær hos mange. Koster 79,- Den er ikke så stor som Tupperware sin boks, men rommer mye likevel. Innerboksene kan taes ut og tåler oppvaskmaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: MatbokstipsVi har noen som vi fikk gratis fra Tine i en butikk en gang. :hjelpsom: De har et stort rom som har plass til ca 3-4 brødskiver, og to små som rommer en yoghurt, et egg, en mandarin eller lignende. Også bruker vi runde fruktbokser fra Bendit (kjøpt på Kiwi) til oppskjært frukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|