Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matbokstips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 08:58   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Matbokstips

Noen vet sikkert om den ultimate matboksen. Vi har hatt sånne metallkofferter, men de begynner å bli utslitte, så jeg tenkte å kjøpe nye.

Vi har den lange med flere rom i fra TW - men mannen bruker ikke den (det er stort sett han som smører den heldiggrisen ) Han mener det ikke er plass til to skikkelige brødskiver.

Så i drømmematboksen er det plass til et par skikkelige skiver OG til egg, frukt og grønnsaker eller hva man nå vil sende med.

Bør jeg gå for nye stålkofferter og sende med sånne små ricebokser oppi? Eller finnes det noe annet lurt. Har sett på ebay - men fant ikke noe med wow-faktor.

Gammel 18-11-10, 08:59   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: matbokstips

Skal forresten kjøpe matboks til mannen til jul også . Han må ha en med plass til mange brødskiver.

Gammel 18-11-10, 09:11   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg trålte alle mulige butikker etter nye matbokser, og endte opp med å kjøpe hos Clas Ohlson. Rikelig utvalg i mange størrelser. Og lave priser

Gammel 18-11-10, 09:14   #4
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Jeg leter også etter den ultimate matboksen. Jeg ønsker plass til brød eller annen mat, oppskåren frukt og yoghurt, helst i hvert sitt rom sånn at frukten slipper å bli full av brødsmuler.
Metallbokser er det beste jeg har funnet til nå, men den har ikke flere rom.
Jeg vurderte laptop matboks, men det var helt til jeg fikk se den i virkeligheten. Den var lavere enn jeg trodde, så man får ikke yoghurt i den og den var kjempe hard å åpne.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:17   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg trålte alle mulige butikker etter nye matbokser, og endte opp med å kjøpe hos Clas Ohlson. Rikelig utvalg i mange størrelser. Og lave priser

Hvilken type kjøpte du?

Gammel 18-11-10, 09:21   #6
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg har kjøpt noen passelig store matbokser i plast på Euro pris, veldig gode. tIL ungene får jeg oppi 4 skiver, yogurt og en mandarin.

Gammel 18-11-10, 09:32   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her liker vi disse stålkoffertene med motiver på, som de selger i de fleste lekebutikker. Type denne. Det står at den ikke skal vaskes i oppvaskmaskin men det har jeg gjort i mange år nå uten problemer. Vi har en med Cars og en med Bakugan. De er ganske store, men har bare ett rom da. Det går greit, for jeg pakker alltid brødskivene inn i folie enkeltvis så de holder seg bra, og så har jeg frukt/grønnsaker eller annet i små begre, som jeg har fullt av i en skuff (har samledilla på små oppbevaringsbokser av alle slag). Yoghurt er det også god plass til.

Gammel 18-11-10, 09:33   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På Foreldremanualen har de skrevet om ulike matpakke-bokser som ser smarte ut:
http://www.foreldremanualen.no/2010/...beste-matboks/
http://www.foreldremanualen.no/2010/...keinspirasjon/

Gammel 18-11-10, 09:36   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

På Foreldremanualen har de skrevet om ulike matpakke-bokser som ser smarte ut:
http://www.foreldremanualen.no/2010/...beste-matboks/
http://www.foreldremanualen.no/2010/...keinspirasjon/

Tusen takk!!

Gammel 18-11-10, 10:08   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokstips

Jeg har jo denne da, både til meg og lillegutt også har jeg kjøpt til ekstra småbokser. Da kan jeg ha litt restemat frøset ned klar til å putte i matpakka direkte fra fryseboksen, eller jeg kan lage pudding/gele for 2-3 dager i samme slengen, eller fordele restegrønnsaker over bokser til to dager i kjøleskapet osv. Jeg elsker hvertfall denne matboksen
Kommer i forskjellige farger, småbokser både med og uten lokk og i forskjellige størrelser, med bestikk om man ønsker osv. Man får akkurat en yoghurtboks oppi liggende.
Jeg har også kjøpt en paddet stoffveske til hver av dem - svart til lillegutt og svart med rosa blomster på til meg Da går det an å ha små kjøleelementer nedi som holder lunsjen fresh om sommeren om man ønsker. Og det blir ikke noe søl - nå har det ikke blitt noe søl uten heller da, har aldri opplevd det så vi bruker ikke de veskene noe særlig.
Den lilla matboksen er bilde lånt fra nettet, den mørkeblå er lillegutt sin - det er diettmat for "spesielt interesserte" men maten ser jo så mye mer innbydende ut på denne måten da

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:28   #11
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har jo denne da, både til meg og lillegutt også har jeg kjøpt til ekstra småbokser. Da kan jeg ha litt restemat frøset ned klar til å putte i matpakka direkte fra fryseboksen, eller jeg kan lage pudding/gele for 2-3 dager i samme slengen, eller fordele restegrønnsaker over bokser til to dager i kjøleskapet osv. Jeg elsker hvertfall denne matboksen
Kommer i forskjellige farger, småbokser både med og uten lokk og i forskjellige størrelser, med bestikk om man ønsker osv. Man får akkurat en yoghurtboks oppi liggende.
Jeg har også kjøpt en paddet stoffveske til hver av dem - svart til lillegutt og svart med rosa blomster på til meg Da går det an å ha små kjøleelementer nedi som holder lunsjen fresh om sommeren om man ønsker. Og det blir ikke noe søl - nå har det ikke blitt noe søl uten heller da, har aldri opplevd det så vi bruker ikke de veskene noe særlig.
Den lilla matboksen er bilde lånt fra nettet, den mørkeblå er lillegutt sin - det er diettmat for "spesielt interesserte" men maten ser jo så mye mer innbydende ut på denne måten da

Er den i forskjellige høyder? for da jeg prøvde å legge yoghurten min i en sånn boks fikk jeg ikke igjen lokket og det var en vanlig yoghurt fra en 4pack. Er den veldig hard å åpne? den jeg prøvde var veldig hard og barnet klarte ikke åpne matboksen sin selv.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:29   #12
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første utgaven fikk man ikke yoghurtboks i nei med mindre det var av de mindre typene bokser, mens den nyeste går den nedi (det er den nyeste som selges stort sett overalt nå - versjon 2.0). I verste fall er det bare å brette ned kanten litt på yoghurtboksen.
Og den er ikke hard å åpne i det hele tatt, veldig enkel - hvertfall de 3 jeg har og de 3 en kamerat av meg har

Gammel 18-11-10, 10:36   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av dea, her.

Er den i forskjellige høyder? for da jeg prøvde å legge yoghurten min i en sånn boks fikk jeg ikke igjen lokket og det var en vanlig yoghurt fra en 4pack. Er den veldig hard å åpne? den jeg prøvde var veldig hard og barnet klarte ikke åpne matboksen sin selv.

Jeg har fire laptop-bokser, tre av de gamle og en av de nye (2.0) og jeg tror du får en yoghurtboks ned i den nye.

Synes ikke de er spesielt harde og åpne, men 09-barna mine klarer ikke åpne de selv (de åpner vel strengt tatt ingen av matboksene sine selv.). 08-barnet åpner laptop-boksen selv.

Er min favorittmatboks, de er fine og man kan pakke mye forskjellig i de uten at det blir kliss og rot. (De er dyre da, jeg har kjøpt de ganske rimelig fra England.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:54   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finnes det thermos-matbokser? Over alt har dei matbokser med kjøleelement, men eg ønsker ein som holder maten varm. Storesøster ønsker å ha med middagsrester, men spiser ikkje kald mat. Ho vil helst ha den lunken eller varm. Har mattermos, men av og til hadde det vært kjekt med matboks.

Gammel 18-11-10, 11:04   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har ikke hørt om matBOKS som holder varm, det vanlige er vel mattermos da. Dog mener jeg å ha sett en slik som var i "etasjer" en gang, så det var litt en "stablet matboks på en måte, men kan være hukommelsen som spiller meg et puss.

Gammel 18-11-10, 11:08   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

de bento matboksene er jo kule. Snuppa har TW sin med rom.. den passer veldig greit til henne. eneste dumme er at det ikke er plass til bestikk om hun har med seg noe som trenger det.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:08   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Finnes det thermos-matbokser? Over alt har dei matbokser med kjøleelement, men eg ønsker ein som holder maten varm. Storesøster ønsker å ha med middagsrester, men spiser ikkje kald mat. Ho vil helst ha den lunken eller varm. Har mattermos, men av og til hadde det vært kjekt med matboks.

På skolen til lillegutt varmer de maten - er det en mulighet?

Gammel 18-11-10, 11:12   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt en thermomatboks fra England. Den ser ut som en fotball og er ganske stor.

Fant siden.
http://www.lunchboxes.com/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:16   #19
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Denne matboksen som selges på Grete Rhodes nettbutikk er populær hos mange. Koster 79,- Den er ikke så stor som Tupperware sin boks, men rommer mye likevel. Innerboksene kan taes ut og tåler oppvaskmaskin.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:17   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har noen som vi fikk gratis fra Tine i en butikk en gang. :hjelpsom: De har et stort rom som har plass til ca 3-4 brødskiver, og to små som rommer en yoghurt, et egg, en mandarin eller lignende. Også bruker vi runde fruktbokser fra Bendit (kjøpt på Kiwi) til oppskjært frukt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.