Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

TFK Joggster III

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 00:57   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

TFK Joggster III

Ønsker jeg meg.

Det ser ut som en super vogn! Noen som har den? Erfaringer?

Ønsker meg den, og i tillegg det dreibare hjulet til bruk nå rman skal trille i by og butikk.

Har Brio sin Happy nå, og har byttet til sportsdel i disse dager, og ser at jeg kommer til å synes den blir klumpete etterhvert.

Rop ut da, om noen har en å selge meg.
Kikket på finn, men fant ikke noen i midtnorge.

Gammel 07-08-10, 10:59   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III.

Ingen med TFK?

Hørte av ei venninne nettop at ei venninne av henne ikka var så fornøyd med sin pga skivebremsen. At den låste seg av og til. Stemmer dette?

Og om noen vet av en som er til salgs som er fin så si i fra.

Gammel 07-08-10, 11:09   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

III har jeg ikke, men har/har hatt to TFK Joggster Twist. Superfornøyde med begge vogner; ikke hatt bremseproblemer el. annet.

Gammel 07-08-10, 11:21   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og har joggster twist, super vogn!!! Ingen problemer med skivebremsene og stor bag, skal bytte til sportsdel snart, da poden er av den særs nyfikne sorten.

Hadde quinny comdort til storebror, og er mye mer fornøyd med tfk.

Løp og kjøp, kjøpte min på nettet fra Tyskland til halv pris av her... Meeen lang lang leveringstid, bestilte fem mnd før termin og fikk vona to dager over termin, nervepirrende!!

Gammel 07-08-10, 11:27   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Sv: TFK Joggster III

Hm, kunne kanskje fått til å bestille fra Tyskland.

Er treeren ny eller?
Ser på finn at de tligger ute noen joggstere det ikke står tre bak..

Gammel 07-08-10, 11:42   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

TFK Joggster III er modellen med fast hjul fremme, Joggster Twist har svivelhjul.

Vi hadde Twist og var fornøyde. Ingen problemer med skivebremsen(den lager litt lyd, men den var på ingen måte ett problem), liten sammenlagt og romslig. Nå er det sikkert ikke aktuellt for deg, men som bagvogn tror jeg nesten ikke det finnes bedre vogn.
Jeg følte dog at jeg druknet litt bak den med sportsdelen på, så nå har vi MB og er veldig fornøyd med det.

To ting jeg var mindre fornøyd med angående vogna: Glidelåsjusteringene i ryggen og at det er veldig vanskelig å komme til i handlekurven med sportsdelen på

Gammel 07-08-10, 12:35   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

To ting jeg var mindre fornøyd med angående vogna: Glidelåsjusteringene i ryggen og at det er veldig vanskelig å komme til i handlekurven med sportsdelen på

Det husker jeg med søs sin vogn også. At handlekurven var lite tilgjengelig (til shopping )

Søs bestilte fra Tyskland da mener jeg. Eller var det Nederland?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:43   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker derimot glidelåsreguleringen i rygg, så det er smak og behag. Jeg liker TFK mye bedre enn OTH/MB.

Den er flott både som bag- og sportsvogn synes jeg, men så er både jeg og mannen over 1.70 høye, for ja - kalesjen på sportsvognen kan virke litt ruvende for den som triller dersom vedkommende ikke er så stor. Dog en veldig lun kalesje med integrert insektsnett. Jeg er veldig glad i den gode liggestillingen, inkl. bumperbar, regulerbart fotbrett, håndbrems ++ Den har en del ekstra lommer jeg har tatt av for en "renere" look. Den blir kompakt sammenlagt og er veldig god å trille. Det svingbare hjulet på Twist kan låses i fast posisjon.

En dame i Søgne selger vognen ny for ca 1 500,- under norsk pris, importert fra Tyskland da hennes mann jobber mye der nede - de henter hjem vogner ganske ofte. Hvis du søker på TFK i Vest-Agder, bør hun dukke opp. Hun heter Siv og er veldig hyggelig. Et tips dersom du vil spare litt penger og ikke tenke på handel i utlandet og evt. moms/tollavgift.

Gammel 10-08-10, 20:39   #9
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøpte Joggster Twist herifra og fikk veldig god service, men det er en fordel å kunne i alle fall litt tysk, for de har ikke engelske websider, og kun en del av de på support kan engelsk.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:27   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Snakket med damen i Søgne, og hun kunne antakelig skaffe meg joggster tre også, men det kom litt an på hvor mye hun tjente åp den siden den er litt rimeligere enn twist. Så viskal sjekke litt selv, om vi kan bestille den selv eller hva vi gjør. Må dra til butikk og prøve den litt og.

Skal sjekke ut siden du viser til Fakse. Er ikke sås tødig på tysk selv, men har forlk rundt meg som kan trå til på den fronten.

Jeg tenker at joggster er den beste vogna om jeg skal velge mellom den og twist. Pga hjulet foran som er litt større og mer egnet til turer på litt ulendt vei. Og så tenker jeg å ha det hjulet man kan bytte til i bilen så jeg kan smette på det når jeg skal trille i by og butikk. Da blir den vel helt lik twist omtrent?

Eller er det flere forskjeller siden twisten er dyrere? Har jeg gått glipp av noe?

Gammel 10-08-10, 21:29   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om forskjellene, har ikke prøvd III, men vi har gått mye i ulendt terreng og på vinterføre med Twist altså, så jeg har ikke noe problem med å anbefale den.

Gammel 10-08-10, 21:37   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Hvordan er det med toll på vogner fra Tyskland egentlig?

Gammel 10-08-10, 21:39   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Vi betalte både toll (det vil si norsk moms i dette tilfellet) og frakt, men de trakk fra tysk moms, så det gikk litt opp-i-opp. Like vel ble det veldig mye billigere enn å handle samme vogna i Norge.

Gammel 10-08-10, 21:40   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det er ikke toll, men du må betale moms. Dvs. den tyske momsen trekkes fra når du skal betale, og så må du påregne å betale norsk moms når vognen kommer til Norge. Det er ikke toll på barneutstyr, men en såkalt fortollingsavgift, den var på rundt 100,- sist jeg importerte.

Jeg tror jeg hadde gått for Twist altså. Det fremre hjulet er stort nok, og som sagt så kan det låses i stødig posisjon - vognen klarer seg utmerket i ulendt terreng, og av og til kan det være en fordel å ikke ha låst hjul.

Regnestykket blir pris i Euro - 25 % i tysk mva + frakt, og så blir det + 25 % norsk moms av hele beløpet (inkl. frakten) + fortollingsavgift. Da har du ca totalpris av vogn, og ofte er dette en del rimeligere enn norsk utsalgspris anyhows.

Gammel 10-08-10, 21:41   #15
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Og forøvrig, det manglet en del på vogna vår da vi fikk den, men service-avdelingen var vennligheten selv, og erstattet den uten spørsmål (når de først forsto hva jeg mente, litt språkproblemer ute og gikk, så vi løste med bilder til slutt) eller kostnad. Så jeg vil tro butikken er til å stole på om du skulle få problemer med vogna også.

Gammel 10-08-10, 21:43   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal kjøpe herfra. Det blir ca 5000,- for vogn med bag (inkl norsk moms), og på butikk her koster det 8800,- så jeg syns absolutt det er verdt å kjøpe derfra. Planlegger å kjøpe bilsete med base fra samme butikk da det også er omtrent halve prisen av hva norsk pris er.

Gammel 10-08-10, 21:45   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi skal kjøpe herfra. Det blir ca 5000,- for vogn med bag (inkl norsk moms), og på butikk her koster det 8800,- så jeg syns absolutt det er verdt å kjøpe derfra. Planlegger å kjøpe bilsete med base fra samme butikk da det også er omtrent halve prisen av hva norsk pris er.

Jeg har handlet fra Kiddies24 flere ganger - aldri hatt noen problemer.

Gammel 10-08-10, 21:48   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Regnestykket blir pris i Euro - 25 % i tysk mva + frakt, og så blir det + 25 % norsk moms av hele beløpet (inkl. frakten) + fortollingsavgift. Da har du ca totalpris av vogn, og ofte er dette en del rimeligere enn norsk utsalgspris anyhows.

Jeg tror den tyske mva er 19 %. Stemmer ikke det?

Gammel 10-08-10, 21:52   #19
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg tror den tyske mva er 19 %. Stemmer ikke det?

Jo, den er 19% på kvitteringene mine fra snart to år tilbake i alle fall.

Gammel 10-08-10, 21:56   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Sorry, skriveleif - 19 % stemmer ... det er vel 16 % i Nederland, men likt med Norge i bl.a Danmark.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.