|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerHar nettopp søkt opp noe, og googlet frem et innlegg av meg selv.
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googler.Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googler.Legger du ting under FPForum så kan hvem som helst google det. Slik er det på de fleste forum. Sist redigert av Pelen : 12-12-10 kl 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerDe åpne delene av forumet er åpne for alle, også for Google. Slik har det alltid vært, og slik kommer det nok til å fortsette å være. Det er jo en av de viktigse måtene nye brukere finner forumet på.
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerJeg får la være å skrive noe i de delene som omfatter google.
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerJeg prøver å unngå å skrive idet åpne området. Liker best helt lukka forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
*_*
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerDet kan kanskje være en "trøst" å vite at du treffer lettere FP-sider fordi du bruker forumet med din nettleser. Google "ser deg", og gir deg treff som matcher de sidene du besøker mest.
![]() |
![]() |
#8 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerGoogle ser meg...det var jo også litt skummelt
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerStemmer det, rajraj? Jeg har ikke vært på FP med jobb-PC og likevel får jeg nesten alltid treff på FP-sider når jeg googler.
![]() |
#10 |
*_*
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googler
Jeg tror det stemmer, ja. Skal ikke være veldig hardnakket, men jeg har fått det bekreftet fra flere hold tidligere. Jeg vet ikke helt hvor riktig det er å si at Google "ser deg", da. Aner ikke noe om hvordan det fungerer. Men det kan i hvert fall se ut til å stemme med tanke på hvilke sider jeg besøker, og hvilke treff jeg får.
![]() |
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det har iallefall blitt hevdet her inne flere ganger
![]() |
#13 |
Administrator
|
Det stemmer men FP rangerer svært godt i google-søk allerede, så det er ikke sikkert at det er derfor du får treff fra FP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerJeg har venner som ikke er på FP som sier de ofte for FP høyt på trefflistene sine hos google.
![]() |
#15 |
<*(((<
|
Hva er det som stemmer? At søkeresultat fra Google blir sortert ut fra hva slags sider man besøker i nettleseren sin generelt? Det er det jeg har inntrykk av at mange tror, men det er vel ikke tilfelle? (Spurte han retorisk, etter å ha spurt HP om det samme på MSN først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Administrator
|
Google lagrer søke-historikken din (hva du søker etter og hvilke treff du klikker på) og prioriterer fremtidige treff utifra det. Hvis du logger på google.com så kan du se (og slette) din egen søke-historikk. Google har ikke tilgang til data i nettleseren din som kommer fra andre nettsider enn Googles egne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
<*(((<
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerMm, da er vi enige. Søkehistorikk og hvilke søkeresultater du klikker på lagres og brukes aktivt. Men Google har ikke tilgang til generell besøkshistorikk utover det de fanger opp her (og via adsene sine, da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Administrator
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerSøketjenesten ("Google"), annonsetjenesten (Adwords/Adsense) og statistikktjenesten (Analytics) (+ mange, mange flere tjenster) skal etter det jeg vet ikke utveksle data seg i mellom som brukes til søkeresultat eller annonsemålretting, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerJeg registrerte meg på FP fordi det kom så innmari mange treff på google når jeg søkte, så jeg måtte jo finne ut hva dette var for et sted.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det å finne innlegg av seg selv her når man googlerDet hender eg googler noko og får opp treff på FP. Så tenker eg at "jøss, det er nokon som lurer på nøyaktig det same som meg". Heilt til eg innser at det faktisk er mitt innlegg..
![]() |
|
|