|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10028073
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Nei. Jeg skal kose meg og spise det jeg vil ha de tre stakkars dagene der. Det er grenser for alt - også for grensesetting. Men 3. juledag kan klisset få stå i fred igjen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Jeg veier så mye mer enn jeg er komfortabel med at litt julefråtsing fra eller til har liten innvirkning på den jobben jeg har å gjøre etter jul. Så jeg skal kooooohoooose meg. :matglad:
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?
Det er ikke noe galt med å spise akkurat det man vil de tre dagene. Problemet for meg er at jula ikke har vart i 3 dager. Det nærmer seg 14 dager med julefeiring. Det er jo jul nå i dag, er det ikke?
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Jeg skal ikke ha på noe som strammer rundt magen, og spise akkurat så mye jeg orker |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Om jeg i det hele tatt får igjen matlysten til julaften så skal jeg jammen meg spise det jeg har lyst på...
![]() |
#8 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Jeg også, jeg også!
![]() |
#9 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Jeg er ikke så innmari glad i julemat, så det er ikke noe stort problem. Men godterier og snacks og sånt er verre. Jeg prøver å holde meg unna.
![]() |
#10 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Planen min er å ikke kjøpe inn potetgull og brus eller annet i tilfelle gjester som kanskje kommer og så ender jeg opp med å stapp alt i meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Lavkarbo gjør susen, masse fett og ingen sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Jeg er så heldig at jeg ikke er særlig glad i kaker,
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Men forresten, du må vel ha hatt en veldig lang jul, hvis du la på deg 10 kg, Ine?
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 21-12-10 kl 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
rakkarpus
|
Akkurat dette som har vært problemet her også, spennende å se om jeg klarer å ikke komme "på kjøret" i år, jeg har stor tro på at jeg klarer det, egentlig.
![]() |
#17 |
rakkarpus
|
Hele året ja, startet med megafråtsing i jula 2009.. La vel på meg 4 kga i jula da, og fortsatte med periodevis mye godterier i 2010, ikke så ille som i jula, men dog..
![]() |
#18 |
En som trener
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Akkurat jula pleier ikke å være så utfordrende for meg, og jeg tror det har å gjøre med to ting: 1) Julekaker liker jeg virkelig ikke. 2) Derimot elsker jeg klementiner, de spiser jeg maaange av og dermed blir det ikke plass til så mye annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?Jeg spiser det jeg har lyst til i jula, uten noen plan og uten at jeg føler at det er noen vill fråtsing. Vi lager mye godt til jul men kjøper ikke mye ferdig godteri. Og det er godt å gå en lang tur hver dag i jula, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?4 kg er nokså mye, ja - skjønner veldig godt at det er kjipt og at man leter etter nye løsninger.
![]() |
|
|