Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fyrverkeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 13:01   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fyrverkeri

Så er det tid for galskapen igjen...
Som skremmer livskiiten ut av både tamme og ville dyr, som forsøpler, vannsirer, ødelegger og brenner ned..

Måtte det snart bli et totalforbud!!

:måtte bare få det ut her jeg sitter å prøver å finne ut hvordan vi skal få sikret dyra våre på en forsvarlig måte, så de ikke skader seg i panikken vi vet oppstår:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:08   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyrverkeri ...

Jeg skjønner heller ikke vitsen med fyrverkeri. :humørløs: Husker naboen vår i blokka der vi bodde på 90-tallet fortalte han måtte ta valium nyttårsaften, krigsminnene fra Bosnia ble så utrolig sterke når alt smalt rundt han at han hadde fått fullstendig sammenbrudd første nyttår i nytt land.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:09   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Melder meg inn i klubben og synes det er fantastisk meningsløst. Og sløsete. Og farlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:14   #4
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg vil ha raketten min.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:14   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper også på et forbud. Eller i det minste et opplegg hvor man samler folk til felles utskytningssted, og kvalifiserte folk tar ansvar for oppskytning av raketter. Leste en gang om hvordan dette gjøres i Blystadlia i Rælingen kommune. Der er det fyrverkeriforbud, og borettslagene går sammen om å kjøpe inn fyrverkeri. Alle samles til felles oppskytning på fotballbanen. En person som har gått på kurs tar seg av oppskytningen. Hørtes veldig fint ut. (Jeg ville nok ikke vært så glad for at borettslagets penger gikk til et fyrverkeri, men av to onder ville jeg valgt denne løsningen foran fri flyt av fyrverkeri blant folk i ulike stadier av ruspåvirkning.)

Gammel 30-12-10, 13:15   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Totalforbud, ja takk. Meningsløst, dyrt og farlig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:19   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er veldig for offentlig oppskyting og betaler gjerne for dette. Så kan man totalforby all privat bruk.

Jeg har hatt hund som var livredd fyrverkeri. Det var et problem der vi bodde på den tiden hvor fyrverkerisesongen - I kid you not - varte i tre måneder. Jeg fikk søren omtrent ikke luftet eller gått fra bikkja halve vinteren.

Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:20   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er veldig for offentlig oppskyting og betaler gjerne for dette. Så kan man totalforby all privat bruk.

Ja til stjerneskudd, vekk med resten.

Gammel 30-12-10, 13:21   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og jeg er helt enig.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:21   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker å ha mitt helt egne festfyrverkeri om sommeren. Som ikke jeg betaler.

Stjerneskudd er fin-fint. Og billig. Og liten sjanse for at man sprenger av seg hånda, ikke minst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:21   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ønsker også totalforbud.
Har to hunder og tre katter, og romjulen hvert år er et sant mareritt.
Nå har det roet seg noe dette med oppskytning eller hva de holder på med rundtomkring, men jeg er passe møkklei dyr som hiver seg rundt, bjeffer/mjauer og blir helt stresset.

Gammel 30-12-10, 13:22   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Totalforby, alt for privatbruk og, ja, til offentlig oppskytning.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:23   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg håper også på et forbud. Eller i det minste et opplegg hvor man samler folk til felles utskytningssted, og kvalifiserte folk tar ansvar for oppskytning av raketter. Leste en gang om hvordan dette gjøres i Blystadlia i Rælingen kommune. Der er det fyrverkeriforbud, og borettslagene går sammen om å kjøpe inn fyrverkeri. Alle samles til felles oppskytning på fotballbanen. En person som har gått på kurs tar seg av oppskytningen. Hørtes veldig fint ut. (Jeg ville nok ikke vært så glad for at borettslagets penger gikk til et fyrverkeri, men av to onder ville jeg valgt denne løsningen foran fri flyt av fyrverkeri blant folk i ulike stadier av ruspåvirkning.)

Ja, men dette er jo på gang mange steder. På Furusetbanen i Oslo, f.eks, skal det skytes opp flott fyrverkeri i kommunalt regi. Dette er bare enda et skritt på veien mot totalforbud mot privat oppskyting av fyrverkeri, tror jeg. Først forsvant pinnefyrverkeriet og nå blir det flere og flere offentlige utskytingsarrangementer. I tillegg blir det flere lokale forbud mot privat oppskyting i utvalgte områder. Et par år til nå, så er vi der.

Gammel 30-12-10, 13:23   #14
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi sender ikke opp fyrverkeri, rett og slett pga. at vi vet hvor mange dyr det er som reagerer. I tillegg syns vi det er meningsløst å bruke hundrevis av kroner på noe sånt. Da kan man jo like gjerne tenne fyr på pengesedler...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:27   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også så sjarmerende når full nabo tar med seg startpistol og dets like for å virkelig sette fart på feiringa. Gøy når det smeller vettu!

Gammel 30-12-10, 13:33   #16
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Dere er en gjeng humørløse kjerringer.

Gammel 30-12-10, 13:33   #17
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Godt å vite.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:35   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Ja, ikke noe tegner mer til godt humør enn en stor dose krutt.

Gammel 30-12-10, 13:35   #19
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Ja, jeg tenkte det var best å opplyse dere om det.

Gammel 30-12-10, 13:39   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, riktige kjiipinger er vi..

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.5433075

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.