|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() AlkymistenKan nokon fortelje meg litt om denne boka her. Er den så bra som enkelte seier eller blir den for filosofisk.
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: AlkymistenVet ikke hva den kan sammenlignes med, men jeg synes den ikke ble for filosofisk ihvertfall, ihvertfall ikke på høyt nivå, kan vel oppsummeres med "ønsker du deg noe høyt nok, gir universet deg det". Og dette utbroderes i hele boka. Møl spør du meg.
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: AlkymistenJeg vet ikke hva jeg skal sammenligne den med, men jeg likte den veldig godt.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: AlkymistenIne og jeg liker kanskje ikke helt de samme sakene, kan man si.
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: AlkymistenJeg tror kanskje man må være litt åndelig anlagt for å like den boka.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: AlkymistenJeg liker boken til tross for at jeg ikke er spesielt åndelig av meg, og ikke liker typiske filosofi/poetiske formuleringer ellers.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AlkymistenVet ikke helt hva jeg skal mene om den. Ganske enkel (lettlest), og samtidig har den nok en dypere mening for de som vil analysere den ordentlig. Som Kirsebær sier: Det kommer nok litt an på hva du ønsker av en bok også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: AlkymistenDen er jo veldig pent og poetisk skrevet, men handler bare om åndelig vissvass, så da kan det være så poetisk det vil, for min del.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkymisten
Jeg syns det var en søt liten bok, men jeg er ikke så veldig åndelig av meg, så det åndelige vissvasset gikk meg visst hus forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: AlkymistenJeg synes ikke Coehlo snakker bare vissvass, men jeg hadde ikke sansen for Alkymisten av grunner som nevnes i denne tråden. "Veronica vil dø" av samme forfatter, derimot - det var en god og interessant bok.
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkymisten
"Veronika vil dø" er en grei bok og har et interessant tema. Men jeg synes det skurrer litt når det gjelder troverdigheten. Det at hun bare bestmmer seg for å dø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: AlkymistenJeg leste den for mange år siden, og syns det var en skjønn sak av en bok.
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: AlkymistenJeg synes det var en helt grei bok. Ingen innertier, men fin.
![]() |
|
|