Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan dere synse litt på planløsning med meg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 23:09   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kan dere synse litt på planløsning med meg?

*poff*

Sist redigert av Curly : 09-01-11 kl 10:24.
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:17   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan dere synse litt på planløsning med meg?

Jeg vet ikke hvor små barna dine er, men inntil de er større hadde jeg kanskje brukt kjellerstua nede som foreldresoverom og rommet oppe som tv-stue. Så kan du bytte om noen år når det passer bedre å ha soverom alene oppe og kjellerstue nede. Jeg hadde prioriert planløsningen slik at det er lett å ha garderoberom i tilknytning til foreldresoverommet uten at det ødelegger for gjesters besøk på bad og bod både oppe og nede.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 02:31   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Lykken skriver er smart.

Er det bare vaskerom nede og ikke noe bad? Dere burde ha to bad. Ellers så tror jeg dette blir et flott hus! Går det å ha bod sammen med garasjen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 07:07   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De rommene som skal ha vann ligger veldig spredd - men jeg vet ikke om det har mye å si?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 07:59   #5
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det Lykken skriver er smart.

Er det bare vaskerom nede og ikke noe bad? Dere burde ha to bad. Ellers så tror jeg dette blir et flott hus! Går det å ha bod sammen med garasjen?

Det er et stort bad nede jo Fremme mot glassfasaden i midten
Skal være en stor bod i garasjen

Gammel 06-01-11, 08:00   #6
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

De rommene som skal ha vann ligger veldig spredd - men jeg vet ikke om det har mye å si?

Vaskerom og bad opp ligger på samme punkt, samt kjøkken og bad nede, så det skulle gå greit sa mannen

Gammel 06-01-11, 08:29   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Du trenger et teknisk rom. Til sentralstøvsuger, sentralfyr, sikringsskap og eh - sånt som man har i et teknisk rom.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:13   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Du trenger et teknisk rom. Til sentralstøvsuger, sentralfyr, sikringsskap og eh - sånt som man har i et teknisk rom.

Vi skal bygge ut og fått beskjed fra manns jobb(mann jobber med it i et firma som har elektrikere og sånt og),kratfverket osv at sikringskap skal ligge i inngangsparti,rett innfor ytterdøren,og ikke inne på et eget rom,Ilag med eks varmvannstank osv. For det er ikke lov.

Gammel 06-01-11, 09:22   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teknisk rom er veldig lurt. Samler også støy. Vårt teknisk rom inneholder varmtvannstank, balansert ventilasjon, sikringskap, fordeleranlegg til vannbåren varme, datastyring osv.

Honda: Det stemmer ikke.

Repostrapp er veldig bra, så det ville jeg beholdt. Men trapp rett ved inngangsdøren kan være uheldig - det er veldig lett å få småsteiner og grus inn i trappen slik at den blir slitt og stygg på de nederste trinnene.

Gammel 06-01-11, 09:25   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Teknisk rom er veldig lurt. Samler også støy. Vårt teknisk rom inneholder varmtvannstank, balansert ventilasjon, sikringskap, fordeleranlegg til vannbåren varme, datastyring osv.

Jo de nye reglene er sånn at sikringskap skal ikke stå ilag med varmvannstank.
Man får det ikke godkjennt og man kan få "fy" fra forsikringen

Gammel 06-01-11, 09:31   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi skal bygge ut og fått beskjed fra manns jobb(mann jobber med it i et firma som har elektrikere og sånt og),kratfverket osv at sikringskap skal ligge i inngangsparti,rett innfor ytterdøren,og ikke inne på et eget rom,Ilag med eks varmvannstank osv. For det er ikke lov.

Vi har fått beskjed av elektriker at det er lov og vi har fått det godkjent.

Gammel 06-01-11, 09:38   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Du trenger å sjekke reglene for hva du skal ha i det tekniske rommet ditt.

Gammel 06-01-11, 09:38   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hva får deg til å si det?

Gammel 06-01-11, 09:42   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi har fått beskjed av elektriker at det er lov og vi har fått det godkjent.

Huset vårt var nytt høsten 2009, og varmtvannstank og sikringsskap er i samme rom - rett ved siden av hverandre. Vi har hatt inspeksjon fra el-tilsynet, og de sa ingenting på dette. Hvis det har kommet nye regler, må de m.a.o. være veldig nye.

Gammel 06-01-11, 09:42   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hva får deg til å si det?

Jeg sa ikke til deg, jeg sa til hun som skal bygge hus.

Gammel 06-01-11, 09:51   #16
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Repostrapp er veldig bra, så det ville jeg beholdt. Men trapp rett ved inngangsdøren kan være uheldig - det er veldig lett å få småsteiner og grus inn i trappen slik at den blir slitt og stygg på de nederste trinnene.

Vi satser nok på å ha teknisk rom sammen med vaskerommet
Første utkast tegnet vi trappen der som vaskerommet er, og så hadde vi vaskerommet der trappen er, med egen inngang til vaskerommet.
Men det tar bort litt romfølelse når en kommer inn døra, så derfor valgte vi å flytte trappen dit.

Gammel 06-01-11, 09:51   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Huset vårt var nytt høsten 2009, og varmtvannstank og sikringsskap er i samme rom - rett ved siden av hverandre. Vi har hatt inspeksjon fra el-tilsynet, og de sa ingenting på dette. Hvis det har kommet nye regler, må de m.a.o. være veldig nye.

Ja de må ha kommet i slutten av 2010 for vi hadde elektriker på hytta på sommeren i fjor.

Jeg sa ikke til deg, jeg sa til hun som skal bygge hus.

Jeg skjønte det.

Gammel 06-01-11, 09:52   #18
Curly

Standard

Mannen er byggelder så han har kontroll på dette

Gammel 06-01-11, 10:14   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykken sier mye lurt.
Teknisk rom må dere ha, du vil ikke ha både varmtvannstanken, sentralstøvsugeren og styringsenheten til varmesentralen på vaskerommet ditt.
Oppe ville jeg ofret litt av plassen for et separat toalettrom. Da slipper du å ha noen inne på ditt bad.
Er den mellomgangen så stor at den utgjør noen forskjell i romfølelsen for etasjen?

Gammel 06-01-11, 10:34   #20
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg ville nok unngått å hatt sentralstøvsuger og ventilasjon på vaskerommet. Sentralstøvsugeren vår bråker heilt infernalsk, så eg er vedlig glad for at den står i uteboden så eg slipper å ha det bråket på vaskerommet. Ventilasjonsanlegget bråker også noko, og eg vil helst ha ro når eg er på vaskerommet. Ein anna ting er at dei tek stor plass, større enn ein skulle tru.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.