|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() "Ingen skal måtte gå hjem alene"Det leser jeg og det hører jeg stadig vekk ifm forferdelige ting som skjer. Man skal ha noen hos seg, som kan klemme og trøste eller bare lytte og være der. Ingen skal måtte gå hjem alene.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 08-01-11 kl 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg tenker at det utsagnet sier at folk som vil ha noen hos seg skal få det, det sier ikke at alle må ha det. Man må få sørge på sitt eget vis. |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"
Sånn tenker jeg også.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
Da tenker vi likt.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Joda, klart, men er det ikke litt sånn? At man forventer at folk vil ha noen hos seg, og at de selvfølgelig ikke kan være alene når de sørger? Jeg mistet faren min for et år siden, og da var mamma veldig opphengt i at vi måtte ha noen hos oss. Så svigermor ble hos oss en god stund. Hun gjorde det bare for å være snill, selvfølgelig, men jeg klarte ikke å sørge før hun hadde reist. Og sånn oppfatter jeg det ellers også, at man ikke må la noen være alene, at klart vil de ha noen hos seg.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Det er klart det må være greit å få gå hjem alene hvis man øsker det, men jeg tror det er viktig at man har som utgangspunkt at man skal blande seg. Være der, avlaste med praktisk arbeid, ta med barna bort en tur.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Hadde noe skjedd mannen min (ugh, blir kvalm bare av å skrive det) hadde jeg ville vært alene med barna mine, jeg tror ikke at jeg hadde taklet å ha noen andre der. Ingen er nære nok.
![]() |
#9 |
Passiv
|
Når Albertine skriver Sannheten og formulerer seg så ufattelig bra så må du bare forvente signering over en lav sko. |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg tror nesten det også kommer litt an på hva som skjer og hvem man evt. mister. Hvis jeg hadde mistet noen utenfor min egen kjerne her i huset, så hadde jeg vel bare trengt mannen. Men hadde vi mistet et av barna, eller jeg hadde mistet han, så vet jeg ikke helt hva som ville skjedd. Da tror jeg min mor hadde måtte kommet på banen ja. Det samme om det hadde skjedd noe med meg selv.
Nei ingen hadde vært nær nok som min mann. Men jeg tror for barnas skyld så hadde det måttet noen inn å hjelpe meg en periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Hvis noen virkelig vil være helt alene, må de jo få lov til det. Men jeg tror det er greit å ikke la det bli med det, men se innom, sjekke at det går bra, vise at man bryr seg. Selv om man ikke nødvendigvis trenger å flytte inn hos vedkommende.
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
Men så har vi de som kanskje ikke tør å si klart og tydelig fra, som kanskje hinter frempå eller kommer med beskjedne ønsker til familie, men som blir avfeid med "klart du ikke skal være alene, vi skal hjelpe deg vi ..." fordi de aller fleste (tør jeg påstå) går utifra at ingen vil være alene. Jeg hadde aldri i verden spurt svigermor om hun kunne reise hjem, det hadde jeg ikke turt. :feiging:
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg tror at et menneske som nettopp har opplevd noe helt grusomt og krever å få være alene kanskje kan få et akutt behov for å snakke med noen, og da er det greit at noen er i nærheten. Når sjokket avtar og sannheten synker inn kan det å være alene være et sant mareritt. |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg er for det første en av dem som tenker best om jeg får tid for meg selv. Jeg antar at det også gjelder når jeg sørger.
![]() |
#17 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg ville være alene. Men trengte hjelp til praktiske ting etterhvert. Noe jeg syntes var greit å gi beskjed om. Godt var det likevel at folk rundt ikke tok meg helt på ordet, men sendte meldinger og viste at de var der når jeg var klar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
Og hadde jeg mistet min hadde jeg neppe vært i stand til å være alene med barna. Jeg tror jeg hadde satt pris på at noen var der og hjalp meg med alt det praktiske, for jeg hadde nok hatt nok med å trøste unger og forsøke å holde meg på beina selv. Altså, jeg tror ikke jeg hadde hatt behovet for noen å gråte hos, men for noen som sørget for at det ble handlet inn og laget mat, som tok telefoner og tok mot blomstene (husker hvilke mengder vi fikk da far døde). Og ellers gjorde at jeg slapp å forholde meg til praktiske trivialiteter.
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der tror jeg faktisk du har meg også...jeg ville ikke klart å sørge skikeklig før jeg var alene. Ville nok stoppet meg selv i å vise for mye, med folk rundt meg.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"Jeg tror ikke jeg hadde taklet å ha fullt av folk rundt meg, det måtte isåfall ha vært "mine" folk, altså de jeg er mest glad i og trygg på, og jeg måtte kunne føle at vi ikke trengte å snakke hele tiden. :einstøing: |
![]() |
![]() |
|
|