Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Følge barn i garderobe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 13:41   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Følge barn i garderobe?

Dårlig overskrift kanskje, vet ikke helt hva jeg skal kalle det i farten, så: På offentlig bading ol,- når kan barna begynne å gå alene/fikse seg alene i garderoben?
Eller for å si det på en annen måte:
Hvor lenge er det greit at jentungen følger pappaen sin i herregarderoben / guttungen følger mammaen i damegarderoben? Til barnet klarer seg på egen hånd i riktig garderobe? eller bør man la pappaen følge sønnen sin og mammaen datteren? (Det er vel ikke alltid praktisk gjennomførbart...)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:45   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følge i garderobe..?

Dette har vært diskutert før her inne... Sterke meninger på dette feltet! Skal se om jeg finner link.

Gammel 24-01-11, 13:47   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følge i garderobe..?

Det har vi hatt et par diskusjoner om før, og ganske mange mente at man burde slutte å ta med barnet i "feil" garderobe sånn rundt skolealder, av hensyn til jevnaldrende barn av motsatt kjønn som kunne føle det ubehagelig.

Selv har jeg hatt med Poden på Tøyenbadet et par ganger uten at pappaen har vært med, og da har det vært helt uaktuelt å sende ham i herregarderoben alene, så da har vi begge gått i damegarderoben. Sist det skjedde var vel sist sommer, da han var syv og et halvt. Jeg kvier meg for å ta ham med dit flere ganger, ikke på grunn av ubehagelige erfaringer, men med tanke på de innvendingene mange kom med i diskusjonen rundt det, og med tanke på at jeg egentlig er helt enig i innvendingene.

På svømmekurs (små forhold, flere foreldre til stede i begge garderober) tror jeg nå han kan klare seg alene, så når han begynner der igjen om en uke eller to, kommer jeg til å be ham gå alene i guttegarderoben de gangene jeg skal følge ham. Han har øvd på å klare seg selv mange ganger når pappaen har fulgt ham, så det tror jeg vil gå bra. Men på et stort offentlig bad er det uaktuelt å sende ham alene i garderobe og dusj på en stund enda. Så da får jeg la være å gå alene sammen med ham.

Gammel 24-01-11, 14:01   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Følge barn i garderobe?

Viss det er snakk om på svømmetrening/svømmekurs, bare for barn. Der voksne følger til og fra...Barnet trenger kanskje litt hjelp i dusjen og tilrettelegging ved av-/påkledning. Hmmm... Nei dette er ikke lett. Ser helt klart dilemmaet.

Gammel 24-01-11, 14:41   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et par tråder som tar opp problemstillingen, den er debattert ganske grundig her tidligere:
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=100240
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=84155

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:29   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ok, den er grei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.