Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Termokanne/Tvkanne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 18:52   #1
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Termokanne/Tvkanne

Søren altså, i dag sveivet jeg borti min gamle, gode Alfi kanne og den knuste.
Kannen er egentlig ok i stål og sort, og har holdt godt på varmen.
Usikker på om det lar seg gjøre å kjøpe ny glass innmat siden den er såpass gammel.
Er det noen som faktisk har byttet glassbeholderen og vet hva noe sånnt kan koste?

Hvilken bør jeg satse på om jeg skal kjøpe ny ?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:54   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Termokanne/Tvkanne

Vi har denne frå Eva Solo, og har hatt den i fleire år. Verdt kvar ei krone.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 00:15   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta med deg kannen til et ordentlig glassmagasin eller en Jerniabutikk(isenkramforretning) de har løse innsatser til TV-kannen.
Jeg mener jeg betalte 200.- kroner sist jeg tok en av yndlingskannene.

Gammel 30-01-11, 15:59   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også Eva Solo sin, og jeg er egentlig bare medium fornøyd. Den holder sånn passe på varmen.

Gammel 30-01-11, 16:13   #5
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Alfi kannen ligner faktisk på Eva Solo kannen.

Det er varmen jeg er mest opptatt av. Design kommer faktisk i annen rekke.

Andre med erfaring når det gjelder å holde varmen på:
Stelton Bønne, Stelton classic og Bodum bistro

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:10   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes Stelton holder bra på varmen, men så skal det sies at en kanne kaffi ikke vare så lenge av gangen her i huset da... Når vi først lager har vi gjester, og da tømmes kannen fort.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:12   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Stelton-kanne (classic), og den holder godt på varmen. Jeg ville dog ikke ha gått ut fra at Alfi-kannen var tapt. Den er jo en klassiker, og det er ikke usannsynlig at et godt glassmagasin har reservedeler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:34   #8
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vi har også Eva Solo sin, og jeg er egentlig bare medium fornøyd. Den holder sånn passe på varmen.

Da bør du klage på den. Jeg fikk Eva Solo, og den holdt ikke på varmen. Den ble levert inn, og jeg fikk ny. Det er noe helt annet. Den holder veldig godt på varmen.

Gammel 31-01-11, 21:47   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er Stelton-fan og har to kanner og en presskanne. Syns de er utrolig fine å helle av, og det er i grunnen det største kravet mitt, siden jeg hater kaffeflekker og aldri har hatt såpass sølefrie kanner som Stelton før.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:19   #10
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Og min erfaring er at Stelton (originale) ikke holder godt på varmen. (Og dessuten lekker som bare det, selv etter å ha byttet alt av løse deler flere ganger, men det var ikke det du lurte på). Stelton bønne holder greit på varmen syns jeg.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:22   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stelton etterligning fra Ica maxi og den holder veldig bra på varmen. Hvis jeg putter varmt vann på den om morgenen er det fortsatt varmt morgenen etter. Mye billigere enn stelton og like fin.

Gammel 01-02-11, 10:28   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vår Stelton holder veldig godt på varmen. Særlig hvis vi bruker skrukorken.

Til jul fikk vi en stelton presskanne til å ha på hytta og jeg gleder meg til å ta den i bruk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.