|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sende SMS til ei gruppeDet er mogeleg å sende ein SMS til ei større gruppe, er det ikkje? Tilfellet det gjeld er at ein skule kan sende ein SMS til samtlege foreldre (mindre skule med under 100 elevar). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeFor skulen protesterer nemmelig. Dei meiner at dei kan ikkje sitte og sende sms til alle, og det forstår eg jo veldig godt - prøver å få dei til å forstå at det gjeld EIN stk. SMS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeJa, ellers kan du logge deg inn via telefonkatalogen eller telenor sin side.
![]() |
#6 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeVet ikke hvor mange du kan sende til på en gang, om det er en grense.
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeEg har ikkje prøvd på htc mobilen min, men på SE som eg hadde før kunne eg fint senda melding til mange. Ulempen var at eg måtte legga dei inn ein og ein. Så det blei ein smule tungvindt.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeJeg har Telenor-abb og kan logge på nett og opprette sms-grupper. Lager typisk en gruppe på høsten for klassen jeg er kontaktlærer i, og så kan jeg bare skrive gruppenavnet og meldinga, og klikke send. Tror jeg kan sende 100 gratis sms pr mnd. Da regnes det en sms pr person man sender til, uansett om man sender dem samlet til ei gruppe.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeJeg kan jo si hva jeg bruker gjøre: jeg har konto på Gule sider, der jeg betaler et visst beløp for så og så mange SMS. Da kan jeg sende SMS til en stor gruppe, ved å legge inn telefonnummer adskilt med komma. Listen over telefonnummer har jeg liggende i en helt vanlig tekstfil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppe
Dette gjør jeg altså fra PC-en og ikke fra mobilen. Mitt mobilnummer kommer likevel frem som avsendernummer på meldingen som mottager får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
På (opp?)tur
|
Glemte si det er fra pc jeg gjør det, ja.
![]() |
#12 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeSituasjonen her er at skulen ikkje har strøm, så dei kan ikkje bruke pc (ingenting bærbart her i gården, men SFO har faktisk ein mobiltelefon). Trur faktisk dei faste telefonane var ubrukelige på grunn av strømmangel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
I så fall har skolen en iPad med mobilnett som de sender fra. :velkommen til 2011: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeJeg har Netcom Bedrift og sender SMS fra forhåndsdefinerte lister fra både mobil og pc. Om jeg vil definere en liste for bare en spesifikk SMS huker jeg bare av de aktuelle lagrede nummerene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeProblemet med å sende gruppeSMS er jo at noen må legge inn alle nummrene i gruppa på mobilen - og noen må ha ansvar for å holde numrene oppdatert. Det vil jo ikke være så ofte en slik krisesituasjon vil oppstå, tenker jeg
![]() |
#17 |
Leser
|
Enig med Bauch.
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Sende SMS til ei gruppeJeg har lagrede grupper på min mob, og de har fulgt tlf selv om jeg har byttet merke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Med tommestokk i veska
Jo, absolutt, eg ser den. Og nei, ikkje så ofte slik krise oppstår heldigvis |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
Hver kontaktlærer har ansvar for å sende melding til "sine" foreldre og sørge for at lista er oppdatert?
![]() |
![]() |
|
|