Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags plante til kontor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-11, 23:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags plante til kontor?

Jeg trenger en plante til kontoret mitt. Den skal ikke ha noen annen funksjon enn å gjøre det litt triveligere, men den må stå på skrivebordet og den kan ikke være diger, men den trenger heller ikke være knøttliten. Det er et stort vindu der i rommet, men det er nordvendt.

Hvilke typer kan trives?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:54   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags plante til kontor?

Orkidé?

Gammel 26-05-11, 08:59   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan fungere. Kanskje litt for høy. Ser for meg noe med mye bladverk som gir mye grønt til rommet.

Gammel 26-05-11, 09:03   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Henger på her. Sit i åpent landskap, ganske nytt og blendakvitt. Eg må ha noko grønt snart, og vil gjerne ha noko stort og buskete, men har dårlig erfaring med bjørkefiken som er vrang å stelle. Dei passar nok ikkje til deg heler Hyacinth, for dei skal ha masse lys trur eg.

Orkide er fint, men så liten liksom... er jo berre ein stengel med (pene) blomar på.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:03   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fredslilje? Tåler alt, sier tydelig fra når den trenger vann. Noen kan reagere allergisk på den, da.

Gammel 26-05-11, 09:03   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ellers er vel vindusblad mye brukt på kontorer, men de kan bli digre etter hvert.

Gammel 26-05-11, 09:49   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vindusblad er vakre, men store, ja.

Fredslilje var en god idé. Den er umulig å drepe, det har jeg erfart. Men allergi har jeg ikke tenkt på. Jeg reagerer på en god del blomster.

Gammel 26-05-11, 09:49   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Fredslilje? Tåler alt, sier tydelig fra når den trenger vann. Noen kan reagere allergisk på den, da.

Denne er jeg med på. Den er fin å se på, og krever nada niks annet enn en skvett vann når du ser den henger med hodet.

Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:31   #9
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke man kan dra på 3 ukers ferie fra en fredslilje.

Gammel 26-05-11, 10:33   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Mine tåler tre uker uten vann, de. I perioder. De har øvd seg litt, da. De ser jo ikke bra ut, men de kommer seg fort.

Men atte, det finnes da selvvanningspotter?

Gammel 26-05-11, 10:33   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Joda, enten vannes den av andre eller man må kjøpe ny etter ferien.

Gammel 26-05-11, 10:34   #12
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hm, jeg har et par planter her som overlever uker med tørke og som kun får kaffeskvetter når den først får noe. Den ene er ganske kul også og ikke for stor. Skal se om jeg får tatt et bilde og lagt ut for jeg aner selvsagt ikke hva det er.

Gammel 26-05-11, 10:53   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Joda :btdt:
Fredsliljer er omtrent umulig å ta liv av.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:01   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Kjøp en sukkulent av noe slag. Jeg har Pengetre som vannes ca 1 gang i måneden.

Elefantfot tåler også lange perioder uten vann og trenger ikke veldig mye lys heller. Jeg har en som er mange år gammel og som står i den mørkeste kroken i stua. Vannes max hver 3. uke.

Ellers er planefamilien Hoya et godt alternativ også. De trives med relativt lite lys, sparsom vanning og tørr luft. Det finnes mange ulike arter i Hoya-slekten, både hengende og stående planter. Gå i en god blomsterbutikk og spør etter Hoya. De fleste har minst en art inne, ofte flere.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:04   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Pengetre er den jeg har!!! Fine og tolerante planta.

Gammel 26-05-11, 11:06   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ahh, genialt, orkidé skal jeg jammen kjøpe meg til kontoret mitt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:06   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Pengetre er den jeg har!!! Fine og tolerante planta.

Ja, pengetre kan du omtrent gjøre hva du vil med. Den overlever alt unntatt alt for mye vanning. Den er av typen plante som helst vil ha en rotbløyte en gang i måneden og som ikke liker hyppig småvanning. Den bør få tørke skikkelig mellom hver vanning. De blir forresten veldig store og fine om man planter de ut i en krukke om sommeren. Svigermor har et eksemplar som er 1,5 meter høy.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:14   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Fredslilje var det første som falt meg inn, det og novemberkaktus.

Gammel 26-05-11, 11:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jo, det kan man fint. Den ser død ut når man kommer tilbake, men det er bare å vanne den, så gjenoppstår den fra de døde. Helt sant.

Gammel 26-05-11, 11:32   #20
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Godt å lese. Trodde jeg var en elendig ferievanner og hadde drept fredsliljen til broren min. Kom seg sikkert etter jeg hadde dratt. Pengetrær er fine. Trenger lite sol og lite vann. Og får man lyst på avlegger, er det bare å ta et blad. Men de blir ikke fine om man tar mange. Så vidt jeg husker får de bare nye blader oppover på stammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.