Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjoler i femtitallsstil, hvor finner jeg det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 15:49   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjoler i femtitallsstil, hvor finner jeg det?

Jeg ønsker meg så veldig en enkel, knelang kjole i femtitallsstil. Den kan gjerne være svart og hvit prikkete, men det er ikke noe "must".

Er det noen av dere som har sett noe slikt noe sted?

Gammel 10-02-11, 15:50   #2
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjoler i femtitallsstil, hvor finner jeg det?

Jeg har en herlighet herfra: www.unique-vintage.com

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:23   #3
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du søker på swingkjoler, eller swing dresses, så finner du endel.
Også hvis du søker på rockabilly + kjole!

Gammel 11-02-11, 20:13   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Eventuelt fretex.

Gammel 11-02-11, 20:20   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

www.boden.co.uk har en kjole de kaller riviera dress eller noe sånt, som har to prikkete utgaver, og kanskje kan være i nærheten av det du ser etter?

Gammel 11-02-11, 21:21   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tips! Den Boden-kjolen er nok det nærmeste av det jeg har i tankene, men den er dessverre i feil farger, og dessuten tror jeg den er for noen som har litt mer pupper enn meg ...?

Jeg ble litt usikker på om det egentlig er 50-tallstil jeg mener. Jeg mener absolutt ikke swing-skjørt og rockabillystil, men helt enkel rett ned-kjole, helst uten utrigning.

Gammel 11-02-11, 22:21   #7
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Så akkurat en sånn kjole idag, men la selvfølgelig ikke hvilket merke det var. Den var helt mørkblå med hvite prikker. Ikke utringet. Selger den iallefall på en butikk i Drammen som heter: Timalu. Kostet 799,- mener jeg:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:00   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, elle.

Gammel 12-02-11, 00:10   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det noen å velge i.

Gammel 12-02-11, 10:40   #10
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Her har de noen:
http://herskapogtjenere.com/klesavdeling.html

Gammel 12-02-11, 11:28   #11
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

http://landromantikk.no/products.php?category_id=240 her har de noen.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:29   #12
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Og www.daddyos.com har masse fint!

en til: http://www.naughtyshadows.no/ns/inde...6599ba536af62b

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:48   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg ble litt usikker på om det egentlig er 50-tallstil jeg mener. Jeg mener absolutt ikke swing-skjørt og rockabillystil, men helt enkel rett ned-kjole, helst uten utrigning.

Det er mer sekstitallet. De har endel på Los Lobos og hos Angels Speed Equipment på Grünerløkka hvis du vil prøve selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:50   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takker for flere tips! Mange fine kjoler, men det slår meg mer og mer at de kjolene jeg egentlig er på jakt etter ikke er i typisk femtitallsstil ...

Jeg ser etter en knelang sak. De fleste femtitallskjoler går jo litt under kneet.

Gammel 12-02-11, 12:49   #15
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når du nevner prikker, så tenker jeg noe som dette, er det noe sånn du tenker på?

Gammel 12-02-11, 17:59   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Når du nevner prikker, så tenker jeg noe som dette, er det noe sånn du tenker på?

Stoffet kan være sånn (bare i svart og hvitt eller rødt og hvitt). Fasongen er helt feil. Jeg tror jeg har rotet det skikkelig til ved å kalle det femtitallsstil, altså. Jeg er ikke ute etter noe som er utsvingt. Kjolen skal gå rett ned, eller være en tanke (men ikke sånn veldig utpreget) innsvingt. Kjolen skal rekke akkurat til kneet eller til midt på kneet.
:vanskelig:

Gammel 12-02-11, 18:05   #17
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det noe sånt du er på utkikk etter?

Gammel 12-02-11, 18:06   #18
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt mye utringning kanskje.

Gammel 12-02-11, 18:11   #19
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Gammel 13-02-11, 14:36   #20
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

For noen fine kjoler. Men ud for en pris mange av de kjolene hadde. spesiellt de fra usa

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.