Hvitt Ikea-kjøkken. Greier ikke bestemme meg!
Vi skal ha hvitt kjøkken i det nye huset vårt. Ikea har fire hvite kjøkken: Solär, Ädel, Applåd og Abstrakt.
Jeg trodde lenge jeg likte best Solär, men det var til jeg kom på Ikea for å se på det. De tre andre er aktuelle alle sammen. Mannen min liker ikke Applåd, men jeg tror det skyldes at det er det billigste kjøkkenet og er ofte utstilt sammen med det simpleste Ikea har for å få ned totalprisen. Jeg synes frontene er fine. Jeg liker enda bedre Abstrakt, men det er i høyglans, og jeg er redd jeg skal klikke over fingermerker. Ädel er fint, men jeg liker kanskje en stil med litt enklere flater, og dette blir kanskje litt romantisk i stilen? Det er fint altså, men jeg er vanligvis ikke rille- og profilerte lister-typen. Jeg liker Ståt og alle de der hos andre, men jeg ville ikke hatt det selv. Jeg er veldig i tvil om jeg kommer til å angre med Ädel. Mannen min liker dette best, men han liker også høyglansede Abstrakt.
Hmm.. Hva tror dere? Vil gjerne ha tips.
Benkeplaten blir i eik heltre, og det blir trolig eikeparkett på gulv. Jeg skal ha lange, runde, liggende grep.
En ting til: Erfaring med underlimt vask, noen? Jeg har sett på det, og er ikke kjempeimponert. Jeg er redd benkeplaten skal sprekke opp i kantene.
|