|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Katter - ute eller inne?Vi har to katter på halvannet år. I sommer har de mer eller mindre vært ute hele tiden, men begynt å være inne mer nå enn før. De får jo mat inne, men vil gjerne ut igjen med en gang. Men det varierer. De er nødvendigvis ikke inne om natten heller, men om de vil innigjen etter å ha stukket ut, vet de hvordan de får til det.. (mjaaaaaue/hyle utenfor et soveromsvindu). Men det skjer ytterst sjelden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Hvis de er vant med å være ute utvikler de bra vinterpels, men katter kan faktisk fryse på seg urinveisproblemer og sår på poter og ører. de trenger vertfal et sted de kan søke ly for vinden. Hvis du har mat og sovested i garasjen klarer de seg antagelig helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Jeg leste en artikkel om dette et sted, skal se om jeg finner den igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Katta vår er 12 år nå, og han blånekter å gå ut om vinteren, så da har han dokasse inne. Om sommeren er han ute nesten hele tiden.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Her blir katten lat og tjukk på vinteren, og tynn og sprek på sommeren. Han er altså lat og vil være inne vinterstid. Han er ute flere ganger for dagen, men han nøyer seg som oftest med å tusle en tur rundt huset fra verandadøren til ytterdøren eller omvendt.
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Katten vår er også 1 1/2 år og vi har hatt han i 1 år nå. Den er mye ute og heldigvis ordnet vi med kattedør så den styrer det selv. Ihvertfall for å komme inne. Han er ikke like mye ut nå som om sommern men litt ute om natta er han. Det styrer han selv.
![]() |
#8 |
Einsam
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Sliter fortsatt litt med denne utekatten min jeg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Spør naboen om dem vil ha den, siden dem liker den så godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Så lenge kattene har anledning til å komme seg innomhus, det være seg en garasje eller hva det nå er, og har tilgang til mat og vann, så kan jeg ikke for mitt bare liv klare å se at det skal være dyremishandling. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Hadde det vært snakk om å tvinge katten ut, hadde jeg vært nesten enig med naboen din, men det er det jo åpenbart ikke i dette tilfellet. Katter er ikke egentlig skapt for å leve i dette klimaet, men samtidig er de selvstendige dyr, så de må nesten få velge selv. Så lenge de har tilgang på ly, mat og varme, ser jeg ikke problemet.
![]() |
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Du er nå så alldeles ikke noen dyremishandler. Du tilbyr katten din å være inne, og du tilbyr han mat og kos. Vil han ikke ha det så må han nesten få bestemme det selv, han er tross alt en katt.
![]() |
#13 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katter - ute eller inne?Næsj da, du er da ingen dyremishandler selv om du lar kattene dine være ute i noen kuldegrader. Ikke så lenge de har anledning til å komme inn igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|