Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Rengjøring av vannkoker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 13:22   #1
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Rengjøring av vannkoker

Sitter her og lurer på hvordan man skikkelig kan rengjøre vannkokeren. Til kaffetrakteren er det jo et eget middel å få kjøpt.

Hva bruker dere?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:29   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av vannkoker

Den blir vel ren av å koke opp med vann?
:har aldri renset vannkoker:

Gammel 06-03-07, 13:59   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Her hvor vi bor er det kalk i vannet. Da trenger vi et spesielt middel for aa fjerne dette. Ellers skjönner jeg ikke helt at den skulle vaere skitten slik at det var nödvendig aa vaske den i og med at den inneholder kokende vann hele tiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:01   #4
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Nei, jeg vet ikke?
Leste et sted at vannkokeren skulle rengjøres...

Og grunnen til at jeg ikke vet, er jo fordi jeg aldri har gjort det.
Godt i grunnen at jeg ikke er alene om det, da.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:15   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Når vi fikk ny vannkoker i bryllupsgave så sto det i bruksanvisningen at man kunne fylle den med en del vann, vann opp til der det er kalk.kok opp det vannet. ta ut kontakten og ta i en del oppvaskmaskins pulver. La det stå natten over og skyll godt og kok opp et par ganger.

Går og ant å koke opp vann, ha i en del bakepulver la det stå å virke en god stund så skyll.
Samme måte med sitronsyre

Kan ta oppvaskbørsten inni på sidene spes etter bakepulver og sitronsyre vaskingen., men vær forsikrig med å ha oppvaskbørsten på elementet. Kan ripe det opp

Jeg rengjør vår når det begynner å bli belegg eller prikker inni.

Gammel 06-03-07, 14:16   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener jeg har hørt med sitronsyre, men er IKKE sikker..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:37   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Du kan også bruke eddik til å rengjøre den med. Det lukter ikke godt, men er en ganske miljøvennlig måte å fjerne kalkbelegg på. Samme når man skal rense kaffetrakteren.

Husk å skylle godt mange ganger etterpå. (Kok opp rent vann flere ganger.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:41   #8
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Den blir vel ren av å koke opp med vann?

Det er forskjell på vannet, vet jeg - hos svigers blir det kalbelegg med en gang, selv om den aldri blir stående med vannet i over tid.
Her er vi rimelig sløve til å tømme ut vannet, men etter 3,5 år ser jeg antydning til mørkere belegg nedi den....Er man flinke til å tømme den og har greit vann så slipper man å vaske den så ofte ja.

:stikkerogvasker:

Gammel 07-03-07, 09:10   #9
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Dette bruker jeg å gjøre: Koke opp vannet. Ha i sun oppvaskmaskinpulver. Vask med oppvaskbørsten. Skyll. Kok opp med reint vann et par ganger.
Har også brukt sånn middel som fåes kjøpt til kaffetraktere.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:50   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et meget effektivt rensemiddel skal være sitronsyre, men det har jeg ikke prøvd selv. Har det liggende i skuffen og har tenkt å prøve det en dag. Søk på "sitronsyre" på forumet så får du opp en tråd om det.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.