|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Rengjøring av vannkokerSitter her og lurer på hvordan man skikkelig kan rengjøre vannkokeren. Til kaffetrakteren er det jo et eget middel å få kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerHer hvor vi bor er det kalk i vannet. Da trenger vi et spesielt middel for aa fjerne dette. Ellers skjönner jeg ikke helt at den skulle vaere skitten slik at det var nödvendig aa vaske den i og med at den inneholder kokende vann hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerNei, jeg vet ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerNår vi fikk ny vannkoker i bryllupsgave så sto det i bruksanvisningen at man kunne fylle den med en del vann, vann opp til der det er kalk.kok opp det vannet. ta ut kontakten og ta i en del oppvaskmaskins pulver. La det stå natten over og skyll godt og kok opp et par ganger.
![]() |
#6 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerMener jeg har hørt med sitronsyre, men er IKKE sikker.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
trøtt
|
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerDu kan også bruke eddik til å rengjøre den med. Det lukter ikke godt, men er en ganske miljøvennlig måte å fjerne kalkbelegg på. Samme når man skal rense kaffetrakteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av vannkoker
Det er forskjell på vannet, vet jeg - hos svigers blir det kalbelegg med en gang, selv om den aldri blir stående med vannet i over tid.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerDette bruker jeg å gjøre: Koke opp vannet. Ha i sun oppvaskmaskinpulver. Vask med oppvaskbørsten. Skyll. Kok opp med reint vann et par ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Rengjøring av vannkokerEt meget effektivt rensemiddel skal være sitronsyre, men det har jeg ikke prøvd selv. Har det liggende i skuffen og har tenkt å prøve det en dag. Søk på "sitronsyre" på forumet så får du opp en tråd om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|