Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Minsteegeninnsats før meglerprisantydningsmøte?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 16:08   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Minsteegeninnsats før meglerprisantydningsmøte?

Jeg får besøk av megler i morgen kl. halv ni. Han skal titte på kåken og finne ut hvor mye noen kommer til å gidde å betale for den.

Den egentlige planen var jeg skulle sette inn høygir og deadlinejunkiekunster og shaine, rydde verandaen (som nå er lager for møbler fra tre rom etter oppussing), tja, ha det gjennomgående fint og luftig.
Plutselig blidde det sånn at ryggen min ikke virker i mer enn tre minutter av gangen, og jeg er henvist til ufrivillig sofaleie og slow motion.

Hva er minimum for at det i det hele tatt er noe poeng i å få ham hit i morgen og ikke utsette til neste uke? (Jeg VIL IKKE utsette! ) Klut med grønnsåpe under sofaen? :forhåpningsfull:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:09   #2
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minsteegeninnsats før meglerprisantydningsmøte?

Ring en venn!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:10   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. Ikke denne gangen.

Gammel 23-03-11, 16:11   #4
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil si, bruk nettverket ditt og få tømt den hersens verandaen. Få den til å overflate rydde og vaske kjapt over gulvene. Det er nok i massevis før megleren kommer.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:12   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du trenger ikke gjøre omtrent noen verdens ting - meglere er proffe og bløffes ikke mer enn maks tyve kroner av nyshinet versus bare la det være.

Hvis det er noen mangler på ting som følger leiligheten så er det disse du skal se på. Lister som ikke er der eller denslags småtteri. Resten er det bare å ignorere.

Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:12   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror desverre det er nødvendig å ha det såpass på plass at man ser potensialet. Ser man at det er en fin veranda under møblene, eller ser det søplete ut? Førstnevnte er ok.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:13   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja - verandaen ja. Den må tømmes. Sett folk i arbeid.

Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:14   #8
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Om du får hjelp til å ta verandaen er det bra, ellers blås de største kaninene under et teppe og forklar ståa. Det er ikke rotet som setter prisantydningen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:14   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nå synser jeg fælt her altså, men jeg vil jo tro at en megler er flinkere til å se potensialet bak rot all den tid du kan forsikre han/hun om at det vil være ordnet opp i god tid før bilder skal tas og visning? Spesielt dersom megler har kjennskapet til området fra før?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:15   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg får ikke tømt verandaen, men jeg kan stable bedre så man ser bedre. Potensialet synes. Det er jo det eneste som er verdt å se på her.
Manglende lister? Man legger ikke merke til manglende lister når det omtrent ikke er noen lister, vel? :flirer:

Denne sorterer under "god planløsning, mye potensiale" og "noe oppussing må medregnes".

Megleren kjenner området, og jeg gjetter på at en neddopet haltepink-Maverick lett kan forklare situasjonen.

Gammel 23-03-11, 16:17   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da trenger du ikke gjøre noe som helst utover å sørge for at han ser hvor stor verandaen er.

Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:17   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg regner med at megleren er proff og har noenlunde oversikt over tilsvarende leiligheter at h*n klarer å se bak rote-verandaen også om du ikke får hjelp til å tømme den. Det er vel takstmannen som setter taksten etterhvert samme hva?

Gammel 23-03-11, 16:19   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Jiiz, så fort dere skriver. Nå ser jeg jo ut som en hermegås.

Gammel 23-03-11, 16:20   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva man evt. skal gjøre med leiligheten for å få den til å framstå mest mulig fresh, er vel noe som er lurt å diskutere med megleren? Jeg ville ikke ha stresset før verdivurdering. (Ok, sikkert litt. Men da jeg solgte en leilighet for en del år siden, virket det som om litt rot og en leilighet som ikke var visningsklar betydde det døyt. Vi fikk en god verdivurdering allikevel.)

Gammel 23-03-11, 16:22   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hva man evt. skal gjøre med leiligheten for å få den til å framstå mest mulig fresh, er vel noe som er lurt å diskutere med megleren? Jeg ville ikke ha stresset før verdivurdering. (Ok, sikkert litt. Men da jeg solgte en leilighet for en del år siden, virket det som om litt rot og en leilighet som ikke var visningsklar betydde det døyt. Vi fikk en god verdivurdering allikevel.)

Ja, ikke sant? Jeg vil jo gjerne vite hva det er poeng i å bruke tid&penger på av denslags også, så jeg har ikke engang vurdert å ordne lister eller dører før dette første innledende møtet.

Gammel 23-03-11, 16:39   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Min meglersøster (nå vel, eiendomsrådgiver, foreløpig) sier hun ikke ser på rot på verdivurdering. Det er vel mest antall rom, størrelse og beliggenhet og slikt de ser på da, tror jeg. Og som Irma sier, hva som bør gjøres kan man spørre megler om. Rydde kan du gjøre før bildene skal tas.

Gammel 23-03-11, 16:46   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg sendte en mail til megleren og informerte, han sa "null stress, sees i morgen". Så da bare får jeg litt orden på klærne innomhus, stabler om verandaen, rydder alle klærne, vasker gulv og overflater. Det får holde.

Gammel 23-03-11, 16:47   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

... og her vil jeg gjerne slenge inn en ektefølt takk til produsentene av paralgin forte og voltaren. Og brasilianske kaffebønder.

Gammel 23-03-11, 16:50   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

God bedring, og lykke til i morgen!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:16   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Plutselig blidde det sånn at ryggen min ikke virker i mer enn tre minutter av gangen, og jeg er henvist til ufrivillig sofaleie og slow motion.

Meglere klarer å se bak vanlig rot ja. Men sier du virkelig blidde?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.