Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fotgjengere på vinterføre :gaaah:

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-11, 09:55   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotgjengere på vinterføre :gaaah:

Hva er det med disse sløvingene som labber rett over veien med tunnelsyn og propper i ørene? Hæ? Noen burde lære dem om bremselengder!
:nesten morder:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:56   #2
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotgjengere på vinterføre :gaaah:

Jeg er med deg. At de ikke skjønner at de risikerer livet! Jeg har det slik i gaten der jeg bor, og heldigvis er jeg "snill" sjåfør som heller puster ut frustrert mens jeg må snegle meg bak fotgjenger som ikke kan bedømme avstander. Men slik er det ikke med mange av de andre i nabolaget.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 12:05   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sånne er så festlige...

Ok, det er bilførers ansvar, men jeg fatter ikke at folk ikke forstår at det er over ett tonn masse som kommer, og at det på enkelte fører krever litt tid og rom for å stoppe denne massen. Jeg fatter heller ikke at de ikke tenker på at uansett skyld, så er det de som myke trafikanter som taper i et møte med en bil... Bil + mann = rått parti, i bilens favør.

Blir som da jeg tok jenta vår i å komme i full fart på sykkel, ned et fortau og så over en vei som er meget uoversiktlig. Hun slår fast at det spiller ingen rolle, for bilen har ikke lov å kjøre på henne. Da måtte jeg bare fortelle henne at det er totalt likegyldig for meg at bilen ikke har lov...den dagen du blir påkjørt, så er det du som blir skadet, og det ønsker jeg ikke. Hun fikk beskjed om at hun også har et ansvar, tross alt. Livet ute i trafikken er et samspill mellom alle som er der.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 14:47   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Fotgjengerkulturen her i byen er dessverre på bratt nedadgående kurve, har jeg observert. På glatt vinterføre skjønner jeg ikke hvordan folk kan få seg til å gå på rød mann, og det med diger barnevogn på slep i tillegg.

Gammel 29-03-11, 14:49   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid like gøy det der.

Gammel 29-03-11, 18:33   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trippe, trippe, trapp. Med dunk, dunk i ørene; er jeg ikke alene i verden?

Det er slitsomt og skummelt med sånne fotgjengere.

Gammel 30-03-11, 01:30   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Fotgjengerkulturen her i byen er dessverre på bratt nedadgående kurve, har jeg observert. På glatt vinterføre skjønner jeg ikke hvordan folk kan få seg til å gå på rød mann, og det med diger barnevogn på slep i tillegg.

Sjåføren i bilen har da ansvaret. Er da ikke mitt problem da...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 01:32   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og som ikke bruker refleks...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:17   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Sjåføren i bilen har da ansvaret. Er da ikke mitt problem da...

Nei, det er klart. Man må nesten ta det for en selvfølge at absolutt alle klarer å stoppe på millimeteren selv om det er glarholker av en annen verden ute, man har da tross alt barnevogn, ergo trenger man ikke bry seg om trafikklys siden man har forkjørsrett i form av dyrebar last, alltid. Å vente på grønt sammen med de andre som venter på å krysse gata er selvsagt ikke et alternativ.

Gammel 30-03-11, 09:22   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Trippe, trippe, trapp. Med dunk, dunk i ørene; er jeg ikke alene i verden?

Trippe var feil lyd på denne jeg ikke var borti.

Subbe, subbe, subbe, buksa nedpå knean og sikkert growling i ørene.
I retning nærmeste videregående skole.

Gammel 30-03-11, 09:39   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får unnskylde ham, -ea- - hjernen hans er ikke ferdig utviklet. Voksne folk burde i alle fall vite bedre. For det er nok av dem som oppfører seg som hjernedøde. Ja, i trafikken også.

Gammel 30-03-11, 10:21   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Syklister er værre. Hvertfall de som sykler nedover bilveien, og som plutselig bestemmer seg for å bli fotgjenger fordi de ser et fotgjengerfelt, og som vrenger ut rett over veien uten noe som helst tegn.

: Også nesten morder, men heldigvis ikke vinterføre:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:28   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

I denne byen synes jeg det i grunnen er bussjåførene som er de verste. Som når fortauet er uframkommelig, og man blir tvunget til å gå i veibanen (bred nok) med barnevognen for at ungen ikke skal få skader pga. risting, og bussjåføren viser fingeren til deg.

Gammel 30-03-11, 10:39   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Neket: Før pleide jeg kjøre en vei der det alltid dukket opp slike kamikazesyklister over veien om morran. De kom adrenalinhøye fra nattevakter på sykehuset og hadde virkelig tunnelsyn. Og full fart (i en tredvesone).

Nera: What!?

Jeg ble forresten stående på rødt lys i et kryss nedi byen en dag. Oppdaget at det pågikk snørydding på andre siden av krysset, med stor skummel maskin som kjørte att og fram over veibanen. Likevel skal altså noen presse seg bak og forbi, maskinføreren har vel ikke sjans å se en liten bil rett bak maskinen sin.
Og så fotgjengere da, som ikke løfter blikket fem meter framover, men bare tripper uti krysset når det blir grønn mann og så blir stående paralysert midt i krysset når de oppdager et berg av snø og en brøytemaskin foran seg.

Gammel 30-03-11, 11:34   #15
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

ea: Joda, det er sant. Og jeg er fortsatt sur, over ett år senere. Dustebussjåfør. Men de føler vel at de har makt, da, når de kan hytte med neven til damer med barnevogn.

Ved UNN er det livsfarlig om morgenen, og det er en av få fordeler jeg ser med å ta bussen til jobb.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.