|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg vet i alle fall at et hus med fliser i stua ville vært rimelig uaktuelt hos meg, med mindre jeg så for meg en renovering uansett og resten av huset var rimelig attraktivt. Jeg synes det høres veldig utrivelig ut, må jeg innrømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Brodern til mannen hadde det, de skiftet så fort de fikk råd til det. Det var bare kaldt og lite hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg har vært hos noen med det og det ga alt annet enn stuepreg. Fikk følelsen av å sitte i hallen/gangen
![]() |
#5 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?En bolig vi kikket på for noen år siden var helt uaktuell for oss å by på på grunn av flislagt stue og kjøkken. De som kjøpte huset skiftet gulv før de flyttet inn.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg ville ikke hatt flisgulv i stua nei. Men siden dere vil ha ekte vare, sjekk ut bambusgulv. Det skal være mye sterkere enn eikeparkett i allefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Det høres ut som en skrekkelig dårlig idé. Dels fordi det er hardt, "kaldt" (uavhengig av eventueele varmekabler) og lite innbydende. Dels fordi jeg aldri har sett et flislagt stuegulv som ikke så blodharry ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg har sett noen bambusgulv i kantiner og sånt som har fått ganske hard medfart og som har holdt seg bra. Kan bambus være noe for dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?
Et kjøkken trenger ikke ha samme preget av "hyggelig" som en stue bør ha. Det skal først og fremst være praktisk, anvendelig og eventuelt også pent. For kjøkkenets del er de største ulempene med flisgulv at det er hardt å stå på over tid og at alt som faller på det knuses. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg har flis i stua og kjøkkenet (åpen løsning), og hater-hater-hater det. Det ville vært helt uaktuelt for meg å kjøpe hus med sånne gulv en gang til, og jeg hadde definitivt ikke lagt det selv. Det er både stygt, hardt, kaldt og ekkelt å holde reint. :rent personlig mening:
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg syns dere skal sjekke ut laminatgulv før dere avslår det valget. Muligens kan det legges direkte på parketten (hvis det ikke bygger for mye i høyden), det er ikke spesielt kostbart og kan skiftes om situasjonen endres.
![]() |
#13 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Neida, ikke noe galt med flislagt kjøkkengulv, selv om jeg ikke ville hatt det selv. Mister man et glass i gulvet eksploderer det virkelig, glasskår overalt.
Ullungen 2006 og Lillebror 2015 Vegen er lystig, og vegen er vrang. Sist redigert av Xian : 08-04-11 kl 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bare sær
Alt som faller på gulvet knuser. Gulvet er hardt og vondt å stå på. Foreldrene mine har fliser på alle gulv i Spania - jeg er nødt til å ha med innesko for å holde ut mer enn to dager.
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?I Spania og sikkert andre land også er det jo flisgulv i alle rom, men jeg er tildels enig - at det ikke passer så godt i et norsk hus. Man kan sikkert finne eksempler på at det ser bra ut, men i de fleste tilfeller - nei.
![]() |
#16 |
søt
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Nei, ikke flisgulv! Da hadde jeg heller vurdert teppe jeg, et sisal eller nålfilt-aktig, hvis laminat er så uaktuelt.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Du får fine, og veldig slitesterke laminatgulv, så jeg hadde ikke vært i tvil. |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg rister på hodet av dine (og mange andres) laminatfordommer. Dere baserer dere på hva laminat var for 20 år siden og er veldig lite oppdatert på hva laminat anno 2011 er. Forskjellen er enorm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Vi la flisgolv på kjøkken og stue (åpen løsning) i det forrige huset vårt, fordi mannen hadde så lyst på det. Og det var ikke noe koselig i det hele tatt og kaldt til tross for varmekabler. Og å vaske så stor flate med fliser/fuger, synes jeg virkelig var noe herk Sist redigert av Liljekonvall : 08-04-11 kl 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|