|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Inspirert av søskenrelasjonsreåden. |
![]() |
![]() |
#2 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?
Min eldste datter var 13 da lillesøsteren ble født. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Minsten blir ikke enebarn når de største ikke er eldre enn det, de kommer jo til å bo i samme hus i mange år framover før de største flytter ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Mine eldste var 15 og 12 da vi fikk attpåklatten. Den eldste gikk rett inni mamma-rollen, og de har vært utrolig tett, selv etter at hun flyttet hjemmefra. Den på 12 var ikke så veldig interesert, helt til hun flyttet hjemmefra. Nå er minsten på liggebesøk der, og ettersom de bor bare 5 minutter gange fra oss, så er hun der ofte etter skolen. Minsten er snart 8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Han blir et enebarn med fire voksne til å skjemme seg bort. Det er nesten sånn hos oss også, selv om sjuåringen min fungerer litt som bror også.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Men altså, de har veldig stor glede av å ha en liten bror å skjemme bort. Og de kan bli supre venner etterhvert. Og så får de jo en barnevakt når de selv har bruk for det en dag.
![]() |
#7 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Mine brødre er 12 og 18 år eldre. Jeg har følt meg som enebarn. Har ikke lidd og har god kontakt med eldste. Jeg vet ikke hvordan det føles å ha søsken. Men ser jo at mine har en veldig kontakt og glede av hverandre.
![]() |
#8 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Jeg har en søster som er 8 år ynger enn meg, hun er akkurat blitt 21 nå. Vi er gode venninner.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Minstemann ble født da brødrene var 15, 11 og 8. Han har hele tiden hatt stor glede av å ha store brødre, og de liker å være sammen med ham også. Det blir selvfølgelig noe helt annet enn de tre som mer jevnaldrende har hatt og har seg imellom, men like fullt et fint søskenforhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Vi er 4 søsken - først kom min bror og min søster som er 9,5 og 8,5 år før meg - så kom jeg. Mine søsken flyttet hjemmefra ganske tidlig - søstra mi (nest eldst) har jeg hatt kontakt med hele tiden, mens broren min var stor og fremmed frem til jeg selv ble ganske voksen. Vi har et godt forhold nå.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Jeg fikk en halvsøster når jeg var 22 år, hadde fått en nevø 1/2 år før. Nevø og lillesøster er utrolig nære, de bor i nærheten av hverandre og har mange felles venner.
![]() |
#12 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Vi har 3 barn, hvor den siste kom 5,5 år etter den nest siste. Det er ikke så stor avstand som det blir hos dere.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Eldste her fungerer som en "supertante" vil jeg si, egentlig gjør mellombror det også, altså superonkel for minste, mens eldste har tanterollen for begge to. De reiser på besøk til henne, av og til i sammen og av og til hver for seg.
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Her i huset har vi mine, dine og våre. De to eldste (hver vår) var 16 når fellesbarnet ble født. de boddde her begge to da. Storebroren var 7, han bor ikke her, men han har hele tiden vært her til samvær.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Jeg har en søster på som er 16 år yngre enn meg. Det har vært veldig hyggelig, og vi har et fint forhold, selv om jeg ikke får helt en klassisk "søskenfølelse" av relasjonen. Men vil si at det absolutt ikke har vært negativt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Minstemann ble født da broren var 9 år, søsterene var 18 og 16 år.
![]() |
#17 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Storesøster var nesten 10 år da lillesøster ble født. Etterhvert som årene har gått så har de fått et veldig nært forhold. De har også noen felles interesser som også binder dem sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?
Sånn er det hos den ene brodern til mannen. Gutta deres var akkurat like gamle som dine når de fikk en søster. Nå er hun nesten 9 år og brødrene er 19 og 21 år. De er på vei ut av huset. Hun blir veldig enebarn og er vel det man kan kalles bortskjemt på både godt og vondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Det er 15 år mellom min storebror og meg, og det er ikke flere barn i mellom oss.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Avsporing av søstertråden, hva med attpåklatter?Mannen har en attpåklattsøster som han har et veldig nært forhold til. Han fulgte henne til barnehagen og lærte henne å sykle, leste på senga for henne hver dag, lånte henne penger og har passet veldig på henne. De snakkes på telefon flere ganger hver uke.
![]() |
|
|