|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Ny peisovn *oppdatert i første innlegg, 26. januar*26. januar *oppdatert med nye bilder* Sist redigert av bulle : 26-01-11 kl 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
--
|
![]() Sv: Ny peisovnVår peisovn har røret rett bak, så det synes ikke. Nå er det hullet 60 år gammelt, så det er ikke noe vi har valgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovn
Ja, peisen er en annen enn den vi bestilte. Jeg fikk beskjed om at den med tynn søyle ikke kunne monteres, siden det er friskluftstilførsel UNDER søylen. Derfor leverte de med stor sokkel, siden den har friskluftstilførsel i selve kammeret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny peisovnJeg synes den var fin. Men nå har ikke jeg sett alternativet. |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduper
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnOi, vi har akkurat maken, og helt likt rør!
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Jeg håper jeg overreagerer, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny peisovnSynes ikke den andre var noe dårligere, men det er jo noe med at det var ikke d e t dere skulle ha |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnJeg synes ovnen var fin!
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnTusen takk, dere |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnStår ovnen tilkoblet bunnen av pipa, eller er det en etasje under hvor pipa også går? røret må vel være en viss høyde opp på pipa.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnSåvidt jeg forstod valgte montøren etter hva han mente var penest, den kunne monteres lavere også. Ingen restriksjoner ift høyde |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Ny peisovnSyntes ikke det så rart ut,får varme fra røykrøren og |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ny peisovnJeg synes ikke dere skal senke topprøret. Vi har akkurat montert ny ovn, og da med røret akkurat som dere har gjort nå, og det er sånn vi vil ha det for å få best effekt av ovnen. Vi hadde helt lavt rør tidligere på den gamle ovnen. Altså rett ut fra ovnen og inn i pipa. Du får 1kw ekstra med varme når du fyrer når du har røret sånn som du har det nå. Om du flytter røret 20cm ned så ser du røret akkurat like godt, men da får du mindre effektvarme (gratisvarme) ut i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Glassplaten kommer om et par dager |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny peisovnJeg synes den dere hadde valgt opprinnelig, var finest, skal jeg være helt ærlig, men går det ikke så går det ikke. Den dere har fått nå, var veldig fin den også. Det lange røret er praktisk mtp at dere får mer varme. Vi har nesten like langt rør, og jeg ergret meg grønn over det i starten, men nå legger jeg ikke merke til det lengre. Men nå i kulda setter jeg veldig pris på litt "bonusvarme" fra røret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ny peisovnJeg synes den som dere egentlig hadde valgt i utgangspunktet er finere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ny peisovnJeg er enig med Jane, og synes den dere hadde valgt var penest.
![]() |
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Ny peisovnJeg syns den med bred sokkel er penest jeg. Med smal sokkel syns jeg slike ovner har en tendens til å se litt klumpete ut.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny peisovnJeg likte godt den med bred sokkel, jeg. Men det er jo smak og behag og hva som passer best inn i helheten. Når det gjelder røret så synes jeg det er veldig avhengig av hvor man ser det fra. På bilde nr. 2 ser det helt greit ut. Faktisk riktig så nett, synes jeg. Mens på bilde nr. 1 ... ikke fullt så nett. Og det er kanskje denne vinkelen dere vil se det mest fra? Skjønner at du har lyst til å ha det litt kortere. Men er det en omstendelig greie å få endret? Dette er kanskje en sånn ting man slutter å legge merke til etterhvert? (Har en umalt flekk på veggen som jeg omsider har sluttet å bry meg om. Den blir nok der til neste gang hele veggen skal males |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny peisovnJo mer jeg ser på det, jo mindre problematisk synes jeg det er. Tror ikke jeg hadde giddet å endre på det, jeg. Det ser da ikke så gale ut? |
![]() |
![]() |
|
|