Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hoppe over pause 2 ganger med Yasmin 21

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 09:27   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hoppe over pause 2 ganger med Yasmin 21

Dette går bra ja? Gjør jeg dette og hatt pause på 7 dager (der jeg får mens) etter 2 brett etter hverandre er jeg i gang med vanlig brett under de 2 ferieukene.

I pakningsvedlegget står det at man kan utsette mens ved å begynne på nytt brett uten først å ha hatt tablettfri uke, men det står ikke om dette kan gjøres 2 ganger etter hverandre. Noen som vet?

Gammel 30-04-11, 09:37   #2
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hoppe over pause 2 ganger med Yasmin 21

Det er ikke noe i veien for å prøve, men det funker ikke på alle. Sist gang jeg prøvde å hoppe over en gang så endte jeg med mensen kontinuerlig i 1 mnd.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:38   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, helt greit å prøve og prevensjonseffekten har du, men du kan risikere spotting (eller større blødninger).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:40   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette gjøres i utstrakt grad hos unge jenter som synes mens er noe herk, og det går helt fint.
Det anbefales likevel å ikke utsette mer enn 2-3 ganger :
Det er lite fare forbundet med å utsette mensen slik, men anbefalingen er at man ikke tar mer enn to til tre brett etterhverandre før man tar en pillefri uke og får en blødning. Sjansen for at man allikevel vil få en blødning blir større jo flere brett man tar etter hverandre. Det kan også variere litt fra pilleslag til pilleslag hvor god blødningskontroll det blir hvis man utsetter mensen slik, og det er også varierende fra jente til jente om det for eksempel kan bli småblødninger. Noen kan føle at de blir litt oppblåste eller spente i magen eller får litt små menslignende smerter i magen hvis de utsette mensen en stund.
Fra http://www.ung.no/prevensjon/2260_Pr..._p-piller.html

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:43   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det er ikke noe i veien for å prøve, men det funker ikke på alle. Sist gang jeg prøvde å hoppe over en gang så endte jeg med mensen kontinuerlig i 1 mnd.

Okei, kjipt. Greia er at hvis jeg tar to etter hverandre nå, så har jeg opphold på 7 dager, har forhåpentlig mens da, begynner på nytt brett, og har kommet godt i gang med nytt brett når jeg drar på ferie.

Dette var med yasmin altså?

Gammel 30-04-11, 10:01   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Okei, kjipt. Greia er at hvis jeg tar to etter hverandre nå, så har jeg opphold på 7 dager, har forhåpentlig mens da, begynner på nytt brett, og har kommet godt i gang med nytt brett når jeg drar på ferie.

Dette var med yasmin altså?

Yasmin ja. Men det varierer jo veldig fra kropp til kropp, mer enn pillemerke tror jeg. Det kommer vel an på hvor sta syklusen din er.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.