Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor lang tid mellom fly på Gardermoen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 10:18   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lang tid mellom fly på Gardermoen?

Jeg skal fly innenlands med femåringen og ettåringen i sommer, og vi må bytte fly på Gardermoen. Hvor mye tid bør jeg beregne for at jeg ikke skal forgå av stress? (Aka er det overhodet mulig å få det til med 30 minutter mellom flyene?)

Gammel 11-05-11, 10:23   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom fly på Gardermoen?

Jeg ville ikke gått for noe mindre enn det som flyselskapet foreslår mellom egne fly eller samarbeidspartnere slik at du er safe hvis første fly er forsinket. Tretti minutter holder innenlands hvis flyet er i rute, men jeg hadde ikke vært helt komfortabel. Jeg er risikoavers, da.

Gammel 11-05-11, 10:28   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Valget mitt den ene veien er enten 40 minutter eller tre og en halv time.

Gammel 11-05-11, 10:30   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde valgt 3,5 timer, med mindre det er en umulig tid på døgnet. Det er mange kaféer, mye å se på og et lekefly barna kan være i mens dere venter.

Se opp for Drager.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:43   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt den med 40 minutter så lenge det er med samme flyselskap videre. Ring flyselskapet for å høre hva de mener. De vet litt hvor de forsjellige flyene har plass og hvor langt det er mellom.

Vi har hatt bare 45 minutter på mellomlandinger i utlandet også med unger, og så lenge ikke flyplassen er for stor så går det strålende. Da har jeg sjekket med flyselskapet på forhånd hvor langt det er å gå og sånt. Men da som sagt viktig at det er samme selskap videre tror jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:51   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor kommer du ifra?
På Gardermoen må man - dersom man kommer fra utlandet - hente baggasjen sin, ta den igjennom tollen og sjekke den inn på nytt. Da blir 40 minutter knapt. Jeg hadde uansett ikke sjanset på 40 minutter fra f.eks. innland til utland heller..

Gammel 11-05-11, 10:53   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Vi skal bare fly innenlands, Værnes-Gardermoen-Evenes. Og tilbake. Hvis flyet er i rute er vel neppe 40 minutter noe problem, men hvis det er forsinkelser ser jeg for meg at det kan bli litt styrete.

Gammel 11-05-11, 11:00   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Vi skal bare fly innenlands, Værnes-Gardermoen-Evenes. Og tilbake. Hvis flyet er i rute er vel neppe 40 minutter noe problem, men hvis det er forsinkelser ser jeg for meg at det kan bli litt styrete.

Hadde jeg reist uten barn hadde jeg tatt sjansen på 40 minutter innenlands.
Flyr du samme flyselskap? Jeg vet ikke hvordan det er om de "venter" en viss tid da de vet det er passasjerer som skal videre med fly eller om slot-tidene er veldig strenge.. Jeg hadde fulgt flyselskapets anbefalinger kjenner jeg.

Utland er minst 1,5 time mellom flyvningene fikk vi beskjed om ifjor.

Gammel 11-05-11, 11:18   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst en og en halv time utenlands? Pfft, Berg-Hansen gir meg bare en time mellom.

Pingis: Hvis det er samme operatør og det som foreslås av operatør så ville jeg tatt sjansen.

Gammel 11-05-11, 11:39   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Minst en og en halv time utenlands? Pfft, Berg-Hansen gir meg bare en time mellom.

Pingis: Hvis det er samme operatør og det som foreslås av operatør så ville jeg tatt sjansen.

Jeg er ikke sikker på om dette gjelder alle flyplasser. Men vi mellomlandet på en stor flyplass hvor det var busser mellom terminalene og vi skulle gjennom passkontroll og hente baggasje. Vi rakk det på hengende håret og mye løping.

Gammel 12-05-11, 14:07   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

40 min. er nok innenlands.
Transfertider SAS

Gammel 12-05-11, 19:17   #12
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Takk for råd! Jeg feiga ut på 30-minuttsalternativet, men vi prøver oss på 40 minutter den ene veien. Satser på samarbeidsvillige barn og fly.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.