|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Konfirmanten som ga bort alt hun fikkhttp://www.ta.no/nyheter/article5609209.ece
![]() |
#3 |
Unik
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJa, det er jo det jeg sier.
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkBlitt sur? Get a grip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkFor en fantastisk ting å gjøre |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkKan jo legge til noe so kanskje (vet ikke) forklarer noe av følelsen. Selv kommer jeg fra en familie med ganske dårlig råd til tider. Til konfirmasjonen fikk jeg en diamantring, den hadde mine foreldre spart til i lengre tid. Sett at de hadde gitt meg penger isteden, eller at min minstepensjonistfarmor hadde spinket sammen et par tusen kroner. Eller at jeg ikke hadde så god råd og hadde spart sammen for å gi en gave.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg synes jenta er tøff jeg! Sannelig ikke alle på hennes alder som klarer å tenke slik, og i tillegg gjøre alvor ut av tankene.
![]() |
#9 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg skjønte det som om det var penger hun ga videre. Da synes jeg det er helt greit. Men om jeg hadde gitt henne et smykke f.eks. så hadde jeg blitt fornærmet om det ble gitt videre.
![]() |
#10 |
Unik
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkFor ordens skyld; jeg synes ikke noe om konfirmanter som søler bort alle pengene sine heller, feks på russetid. Jeg er i det hele tatt lite fan av pengegaver i slike settinger.
![]() |
#11 |
Unik
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Men hvorfor? Man kunne jo solgt et smykke og gitt penger til et godt formål? Vi gir vel alle gaver som vi ønsker at en person skal ha nytte/glede av. Noen gir smykker, andre penger.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg har for det første ikke noe med hva mottaker bruker pengene på, og for det andre ville jeg ha kysset en konfirmant som frivillig ga bort pengene til et veldedig formål. For en fantastisk jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHva er en verdig nok greie å bruke konfpengene på, da? BSU? Utdanningsfond? Noe til seg selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkLes boken "how to be good" av nick hornby! Den adresserer den helt ulovlige irritasjonen som kan oppstå når noen er i overknant "gode" veldig bra!
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Skriver du på iPhone nå, Polyanna? Eller er du full? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
Joda, jeg kan se at det kan føles feil å gi bort smykker, men feil å gi bort penger en får? Hallo? Hva med de som svir bort konfepenger på klær, dill og fylla? Er det bedre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg lever etter et prinsipp (som jeg har lært av Oprah
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkKommer an på hvem som har gitt. Er dette mennesker som kan gi uten å sno på krona helt greit. Men feks min mor har trekk på konto til hvert barnebarn fra de er født for å klare å gi dem en 10 000 kr. Da ville jeg i såfall spurt giver om de ønsket at jeg skulle gi bort eller om det var noe spesifikt de ønsket at jeg skulle ha dem til. Litt av respekt for giver.
![]() |
|
|