Ny gang
Jøje meg, det ser ut til at vi hiver oss inn i det store pusse-opp-segmentet.
Huset er heldigvis fint å bo i, men etter et halvt års tid ser vi stadig mer som kunne/burde vært forbedret for å få bedre orden og inspirere til å ha det fint rundt oss.
De rommene som skal tas først tror jeg er entreen, med åpent kleskott og bodrommet nede i kjelleren (som i dag er et kaosrom uten like).
Gangen er liten, noe som gjør at det lett oppstår kaos av sko, jakker, sekker og annet som slenges rundt. Og den er veldig kald, ettersom vi har ei gammel verandadør mot øst og gangen er åpnet mot en uisolert innebod.
Plan:
* Nytt gulv med varmekabler, fliser eller en slags industrilaminat. Jeg er svak for sånn plastgulv med store knotter, som man kan få i alle slags farger. Mannen vil være streit å ha fliser på gulvet.
* Ny dør mot verandaen.
Ønsker:
* Bedre oppbevaring av sko, jakker, klær og sekker som brukes daglig
* Maling blir vel fort påkrevd når vi først setter i gang med arbeidet
* Ny, fin og effektiv dørmatte
I et anfall av realisme har jeg vedtatt at deler av ferien (og feriepengene) vår skal gå med til litt skikkelig husarbeid. Så det blir nok ikke action før i midten av juli, men planlegging er aldri dumt - eller hva?
Nå skal jeg snoke etter dører og fliser, og fundere på hvor dyrt det kommer til å bli.