Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jordbær er godt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 18:21   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jordbær er godt

I dag kjøpte jeg med meg to korger jordbær hjem, tanken var at de skulle brukes i og på en kake i helgen, til ære for Eldste som blir 14 år.
Jeg må nå ut og kjøpe nye om det skal bli jordbær på kaken, korgene var tomme 10 minutter etter de kom i hus.

Jeg må bare få si at jeg elsker de norske jordbærene

Jeg ønsker meg mer fryserplass slik at jeg kan fryse ned bær til bruk utenfor sesongen, inntil den er på plass, får jeg spise mye bær de neste ukene (jammen godt feriepengene er kommet )

Driver du og fryser, sylter og safter selv? Da tenker jeg på både jordbær og andre frukter og bær.
Jeg har lyst å prøve, men er redd det skal bli mye arbeid og ikke noe godt resultat.

Gammel 10-06-11, 18:50   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbær er godt

Jeg kjøper MYE bær i sesongen ja, og fryser ned i hopetall. Jeg safter ikke, men jeg bruker tinte bær som syltetøy, søtet med feks. litt Bjørkesøt eller lignende om de er veldig sure, ellers ingenting. Jeg har alltid mengder av bær i fryseren, bruker det til smoothies, desserter, kaker/muffins, rørte bær osv. Og noe av det beste ungene vet er en skål frosne blåbær som kveldskos.
Ja, og så har jeg ofte en neve frosne bær i isvannet til middagen, det er poppis!

Gammel 10-06-11, 18:57   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi støtter massivt opp om de lokale jordbærprodusentene. Eldstemann er helt vill etter jordbær. Hver sommer kjøper vi flere kasser som røres uten sukker og fryses. Poden tømmer lageret før neste sesong, så vi må stadig kjøpe større kvanta. vi har både fryseskap og fryseboks, heldigvis.

Gammel 10-06-11, 19:12   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal kose meg med jordbær etterpå. *har i kjøleskapet*

Gammel 10-06-11, 20:06   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ble plutselig veldig fristet til å kjøpe norsk jordbær i morgen. Synd trønderbæra ikke er klar enda, men de andre smaker vel ikke så ulikt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:11   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, lurer på om Joa sine er kommet enda, må ut og sjekke i morgen. Jordbær er godt!

Gammel 10-06-11, 20:23   #7
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jordbær og blåbær i fryseren her ja.
Både hele og frysetøy.

Deilig å fråtse i jordbærkrem på vinteren... :sikle:

Gammel 10-06-11, 20:28   #8
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hmm, lurer på om Joa sine er kommet enda, må ut og sjekke i morgen. Jordbær er godt!

Tipper Joa sine er kommet.
Hvis ikke får du reise på torget å få tak i ekte Ryfylke bær

Gammel 10-06-11, 21:45   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa har solgt jordbær siden 16. mai. Begrensede åpningstider, men de har vært åpne lenge.

Gammel 10-06-11, 21:48   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Joa har solgt jordbær siden 16. mai. Begrensede åpningstider, men de har vært åpne lenge.

Så bra! Da vet jeg hva jeg skal servere gjester i morgen.

Gammel 10-06-11, 22:54   #11
texasgirl
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
texasgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

De norske bæra er ikke kommet hit enda.. Men kommer til uka... gleder meg

texasgirl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:18   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner mer og mer savnet etter oldefar sin jordbærhage. Når jeg var liten hadde jeg med med en sandkasse størrelse bøtte til han hver dag som jeg fikk fylt opp. Når han døde tok han sønnen som tok over å gjorde halvparten om til potethage. Tror jeg må snike meg opp der når de er på ferie i sommer. Kan jo ikke la bærene gå til spille. Elsker jordbær. Nå som jeg er gravid kunne jeg levd på frukt og grønt, spesielt fersken og jordbær.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:27   #13
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Får jeg tid og anledning til å plukke selv så fryses og lages det saft.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:01   #14
texasgirl
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
texasgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

har en rad med bær her hjemme, så kommer i alle fall noen på de

Gammel 11-06-11, 16:58   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sylter og safter ikke, men fryser ned og tar opp til dessert, smoothie, etc. Har dessverre veldig liten fryser, men det blir det forhåpentligvis en ordnings på i løpet av ikke så alt for lenge. Og så spiser vi jordbær ganske ofte til dessert, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.