|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg vet at filmen har 7-års aldersgrense, men jeg vil høre fra noen som har sett den om hva de synes om aldersgrensesettingen.
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Hvis du kan gå ut sammen med han om det blir for skummelt, så bør det vel gå greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2
Ja, jeg er opptatt av det, så det er uaktuelt.
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Min lille som synes filmer av og til er skumle er for liten for Kung Fu Panda. Vi har enern og han vil ikke se den. Vi avventer hele greia. Det er mye "slossing" og skumle fjes og lyder i enern hvertfall.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg har kun sett enern men hadde glatt vist toern til 3-åringen. Vi ser ofte slike filmer nede i kinokjelleren vår, hele familien. Blir sikkert litt mer skummelt på kino, men nå er han ikke av den sarte typen når det gjelder sånt så jeg tror ikke det hadde vært noe problem der heller. Jeg hadde bare gått ut/skrudd av om det ble skummelt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jentungen min på 6 år synes den var skummel og trist. Vet jammen ikke om jeg hadde tatt med meg en nesten 4-åring, jeg, altså.. men så er jeg av typen som innbiller seg at så små barn nyter film like godt hjemme.
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Du har kanskje sjekket Medietilsynets sider, men de sier i hvert fall følgende:
Jeg er tilhenger av å holde aldersgrensene.
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
Ja, men da får han ikke sett den NÅ. Denne filmen er veldig viktig akkurat nå, siden de leker den så mye.
![]() |
![]() |
#9 |
guru advisor
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Vi så den for ikke lenge siden. 6åringen elsket den, men synes 3D gjør det hele litt vel levende så han sitter uten brillene av og til. Det var flere små - type 3-4 år - i salen, og flere av dem gikk ut på de skumleste scenene. Jeg ville aldri ha tatt med min treåring, men hun synes jo også at Elias-filmen var litt mye. Du må jo nesten vurdere hva din er klar for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Vi fikk den første til jul for halvannet år siden, men la den til side fordi den var for skummel for eldste som da var fem. Det kan være vi tar den fram igjen nå - yngstemann på fire er adskillig mer robust en eldstemann (bortsett fra at han har vært veldig redd for "Bestefar i lomma" av en eller annen grunn).
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Vi så den på kino for 1 1/2 uke siden. Lillebror på 5 1/2 var litt skeptisk i forkant, for han lurte litt på om den kom til å være skummel. Men han syntes ikke det når vi først satt i salen. Begge mine har sett noen filmer i 3D etterhvert. Det har vel litt å si også. For 3D virker ofte litt sterkere, siden bildene kommer så nært.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Knerten ser nå 1'ern uten problemer. Men om det er fordi han kjenner historien eller fordi han har blitt "tøffere" vet jeg ikke. Han er ikke spesielt tøff, men vi har snakket om dette og han selv mener at denne filmen er så kul at han ikke kommer til å bli skremt. Men han er 3,5 år, så akkurat hans argumentasjon tillegges bare begrenset med vekt.
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg ville ikke gjort det. Fordi å få noe "i fleisen" i kinosalen er noe annet enn hjemme i stua med lyset på, og fordi hvis barnet først har ubehagelige bilder inn i hodet, kan man ikke få dem ut igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Nja. Ben Murphy har skrevet litt om disse aldersgrensene her.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er også egentlig enig i dette. Vi sniker ikke snuppa inn på 11-årsfilmer selv om hun bare mangler et halvt år. Det får hun vente med til hun er 7 (siden hun alltid går sammen med oss).
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Det er vel 8 år man må være for å komme inn på 11-årsgrense? Jeg har i hvert fall telt dager til eldste er 8 og kan bli med meg på slike. Hun var utrøstelig da hun ikke kunne bli med på den der julefilmen med Jim Carrey i fjor.
![]() |
#17 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Ja, jeg trodde også at det var slik at man kunne ha med barn som var 3 år yngre enn aldersgrensen så lenge de er i følge med voksne?
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Ops. Jeg trodde det var 4 år under aldersgrensen. Har sjekket nå, og sett at jeg tok feil. Vel, da må hun vente halvannet år til før hun ser 11-årsfilmer.
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Man kan godt være uenig i aldersgrenser, men man kan allikevel lære barna å respektere dem. Det er noe med å lære barna at man følger reglene. Er man uenig i dem, får man heller legge energi inn i å få dem endret.
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Medietilsynet sier selv: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|