Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dagmammabetaling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 11:35   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Dagmammabetaling

Jeg skal være dagmamma for et tvillingpar i klassen til mellombror i noen dager. De slutter på skolen halv ett og blir hentet rundt halv fire. De går hjem fra skolen, men jeg har jo ansvaret for de da også. Hvor mye skal jeg ta betalt?
Jeg er ikke ute etter å tjene store penger her, bare hyggelig å kunne hjelpe, men synes jeg skal ta litt betalt og det er moren enig i.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:46   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: dagmammabetaling

Det er bare noen dager det handler om, ikke et antall dager hver uke, hele skoleåret? Jeg hadde blitt superglad for en flaske vin eller noe. Jeg ville ikke tatt betalt for det.

Gammel 16-06-11, 11:49   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde spurt om å ha en tjeneste tilgode, slik at mitt/mine barn kunne være der noen ganger om jeg skulle trenge det. Eller en flaske vin eller noe.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:49   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville heller ikke tatt betalt, så lenge det ikke er snakk om noe fast. Plutselig trenger du hjelp en dag, og da kan jo foreldrene gjengjelde tjenesten?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:54   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde spurt om å ha en tjeneste tilgode, slik at mitt/mine barn kunne være der noen ganger om jeg skulle trenge det. Eller en flaske vin eller noe.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:55   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke tatt betalt for noen dager, nei.

Gammel 16-06-11, 12:06   #7
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Sv: Dagmammabetaling

Takk for svar! Det er snakk om en og en halv uke sammenhengende, var litt utydelig der. Barna er her mye uansett, så det blir ikke store forskjellen for oss, annet enn at jeg føler jeg må passe litt mer på de og nå vet når de er her ;-)

Gammel 16-06-11, 13:38   #8
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt venner av ungene hos oss hver eneste morgen før skolen og minst et par dager i uka etter skolen gjennom flere år.
Det kunne aldri falle meg inn å ta betaling for det.
Jeg for min del synes det er bare hyggelig å hjelpe andre.

Gammel 20-06-11, 12:16   #9
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Hadde det vært venner av oss ville heller ikke jeg vært i tvil :-) Men dette er folk jeg knapt har pratet med og bare hilser på når vi møtes på veien.
Nå er barnepasset blitt utvidet til noe over to uker, med 8 hele dager..så får se.

Gammel 21-06-11, 22:48   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Hvis du ikke er venner med dem i den forstand skjønner jeg det med betaling. Men siden dette er snakk om ganske små barn i samme klasse, kan det fort oppstå en situasjon de neste åra hvor man kan trenge en tjeneste, så jeg ville gjerne hatt det til gode, tenker jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:50   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaisus, hun spør jo ikke om hun skal ta betalt, men presiserer flere ganger at hun spør hvor mye. Er det så vanskelig?
Jeg ville tatt en hundrings eller to pr. dag.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:01   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jaisus, hun spør jo ikke om hun skal ta betalt, men presiserer flere ganger at hun spør hvor mye. Er det så vanskelig?

Okeida! 500?

Gammel 22-06-11, 13:55   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg synes faktisk "ingenting" er et legitmt svar på "hvor mye bør jeg ta betalt".

Gammel 21-06-11, 22:51   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg er enig med gjengen: Ville heller bedt om gjentjeneste en annen gang framfor å tatt betalt.

Gammel 21-06-11, 22:59   #15
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Godt det er fler som tenkte det samme som meg her. Hun spør faktisk ikke om vi synes hun skal ta betalt. Hun spør hvor mye vi synes er greit. Ville sagt en hundrelapp om dagen, jeg. Det er større ansvar så lenge hun vet at hun er den voksne som har ansvaret for dem. Blir litt annerledes enn om de "bare" er med hjem etter skolen.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:07   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også en hundrings om dagen eller så, men for min del ville jeg likevel syns det var mest lønnsomt å ha en tjeneste til gode. Kan fort dukke opp noe hvor man har "ingen å spørre", da ville det være gull å ha en fet tjeneste til gode...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:24   #17
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Ja, for min del ville eg heller bedt om å kunne ha tjeneste tilgode. Enten det er barnevakt for våre unger eller noe annet. Det er mye mer verdt for vår del ihvertfall og eg tenker slik at venner hjelper hverandre når en trenger det.

(Laget middag i konfirmasjon her for litt siden, de ville egentlig betale meg, men sa eg heller ville ha tjeneste tilbake ved senere tidspunkt, så bytta vi tid mot tid istedetfor. Og vi fikk super hjelp da vi skulle flytte til nytt hus istedet! Hadde aldri klart det på så kort tid uten hjelpen vi fikk, og eg hadde egentlig løfteforbud pga bekkenløsning da, så det hadde blitt altfor mye for mannen om han skulle tatt alt alene.)

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:41   #18
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Forstår dette med gjentjeneste :-) MEN, uten at jeg vil komme nærmere inn på det, er det uaktuelt for oss i denne situasjonen. Men takk for synspunkter! Jeg har ikke bestemt noe betaling ennå, vil se an om jeg skal ha de hele neste uke først. Og skal uansett ikke ta betalt de dagene de har kommet etter skoletid.

Gammel 22-06-11, 14:11   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er to uker. Så tilsvarende en halv SFO-plass burde jo være greit. Jeg hadde nok ikke tatt betalt i og med at det er barn i klassen, men det er jo ikke galt å ta betalt heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.