|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Heving av maksprisen i barnehagenEr det mange som betaler mer enn maksprisen?
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heving av maksprisen i Bhg..Har foreldrerådet godkjent prisøkningen?
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Heving av maksprisen i Bhg..Jada. Foreldrerådet har godtatt øken, selv om summen ble endret etterpå. Det jeg egentlig lurer på, er om dette er utbredt eller ikke. Det har sammenheng med at kommunen gir mindre tilskudd til barnehagene enn staten, og dette er vel egentlig et vedtak for å presse kommunen til et høyere tilskudd, i alle fall fra nyttår av.
![]() |
#4 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Heving av maksprisen i Bhg..
Det er ikke lov å ta mer enn maksprisen.
![]() |
#5 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Heving av maksprisen i Bhg..Jo, man har det.
![]() |
#6 |
Snikende Ullteppe
Ja, da må man dokumentere dette da. At det er nedleggingstruet og hva legger de i forsvarlig drift? Er andre ting forsøkt? Hvor mange barn har man for eksempel pr. ansatt?
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenVi betaler også mer, har gjort i årevis.
![]() |
#8 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenLitt mere googling ga meg svaret gitt
![]() |
#9 |
litt gøy på håret
Når du nevner dokumentering, så tenker jeg at dette burde vært gjort ovenfor andre enn foreldrerådet. Da er det jo egentlig den enkelte styrers framlegging av saken som er avgjørende. Egentlig så burde noe sånt vært oppe hos et eller annet kontrollorgan før det kunne framlegges for foreldrene.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenJeg har vært med i et foreldreråd som nektet å godkjenne en økning fra makspris. Vi betalte matpenger i tillegg, men det er noe annet.
![]() |
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenDet er ikke dumt å se regnskapene og budsjettene. Er det privat? Taes det ut styrehonorar? Ligger lønnen på tariff for alle ansatte? Hva betales og til hvem? Hvordan er ekvivalent-tallene pr. voksen.... Det er klart at den nye normen med penger over kommunebudsjettene er skummel - det kommer til å gå barnehager med i dragsuget. Men på den andre siden kan det også være muligheter for å spare på andre fronter.
![]() |
#12 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagen
Det er vel da barnehagene (i alle fall her, der det er noen få på venteliste) nærmest får frislipp til å øke foreldrebetalingen? Det finnes jo ikke andre barnehager som kan ta imot, så da vil vel foreldrene være villige til å betale en del mer for plassen sin. Og da er det vel egentlig bare et spørsmål om tid før maksprisen er en saga blott?
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenVi har selvsagt alltid blitt forelagt regnskap og budsjett.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenLillesøster hadde sin siste dag i bhg i dag. Glad for det hvis maxprisen skal øke her også.
![]() |
#15 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenHer er det heldigvis ikke snakk om noe sånt. Vi har lillebror i privat barnehage som følger prisen til de kommunale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Originala
|
![]() Sv: Heving av maksprisen i barnehagenVår private barnehage, for øvrig sameie mellom foreldrene, har også gått utover makspris. Etter flere år med overskudd, ble det nødvendig for å unngå underskudd pga det nye finansieringssystemet. Eller rettere sagt, for å opprettholde dagens tilbud med noe ekstra bemanning, egen buss og mange utflukter, ble det nødvendig å øke foreldrebetalingen. Jeg var den eneste som stemte mot økningen. En stor del av meg var for så vidt veldig glad for at forslaget gikk gjennom, for de har et godt tilbud som jeg gjerne ville at sønnen min fortsatt skal få dra nytte av. Men prinsippielt er jeg mot et vedtak som kan føre til at foreldre unngår å søke barnet inn på barnehagen på grunn av betalingssatsen. Ellers har jeg ikke hørt om flere Trondheims-barnehager med foreldrebetaling utover makspris. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|