|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Trekkerør, skjult elektrisk anleggJeg holder på med å bygge opp vegger i et rom og vil legge skjult elektrisk anlegg. Det er lagt opp til skjult anlegg allerede, så jeg fortsetter bare på jobben som er påbegynt.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggTror ikke du kan skøyte de uten koblingsboks.
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggJeg lurer egentlig litt på om det er lov å trekke ledning selv, altså få ledningen inn i trekkerøret uten å koble den til?
![]() |
#6 |
tankefull
|
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anlegg
Jeg er ikke sikker, men tror ikke det er ulovlig. Om elektrikeren går med på det er en annen sak. Det er tross alt han som står ansvarlig for jobben. Jeg ville iallefall undersøkt med elektrikeren på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I endring
|
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggDette kan jeg, du trenger slike
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggIkke noe problem å trekke selv, bare du lager en plan over hvilke ledninger som går hvor og sørger for at det er rikelig lengde på endene som kommer ut. Riktig tverrsnitt og farge er seff viktig.
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggDa får vi se hva vi har hjemme i skuffen. Jeg har nemlig en eksmann som gjorde en del selv i samarbeid med elektriker, det var avtalt og helt greit for elektrikeren. Men det gjør at jeg ikke kan så mye siden eksmannen min tok ansvar for den delen av oppussingen.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Trekkerør, skjult elektrisk anleggDet er ditt anlegg - det er ditt ansvar at det er i orden. Menneh - det spørs om du finner en elektriker som er skrekkelig gira på å melde anlegget for deg hvis han ikke har forestått jobben eller i det minste vært innom underveis og sagt at han aksepterer gjennomførelsen altså. Finner du det så er alt i orden. |
![]() |
![]() |
|
|