Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor finner dårlige mødre som ikke husker denslags barnas personnummer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 13:06   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor finner dårlige mødre som ikke husker denslags barnas personnummer?

Jeg trenger personnummeret til minstepjokken, jeg husker det ikke, jeg er ikke hjemme og kan rote rundt etter papirer, og jeg trenger det NÅ!

Hjelp?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:09   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dårlige mødre som ikke husker denslags barnas personnummer?

Jeg kan dem i hvert fall ikke. De brukes jo aldri til noen ting. De står i passene, det er der jeg finner dem, men du kan sikkert få dem ved å ringe folkeregisteret.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:09   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folkeregisteret om du kan ditt eget? 800 80 000

Jeg har Herremannens i min kontaktliste.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:09   #4
Albertine
Passiv

Standard

Kontoutskrift?

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:09   #5
Albertine
Passiv

Standard

Har de europeisk helsekort? Der står de iallefall.

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:10   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har alltid trygdekortene liggende. Der står hele fødsels- og personnr. Hvis du går inn og bestiller, får du kanskje opp oversikten til barna også? Har ikke bestillt selv så jeg aner ikke hvordan det ser ut.

Gammel 06-07-11, 13:12   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan slå det opp for deg, men like enkelt å ringe folkeregister.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:14   #8
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

du kan gå inn på altinn, og late som du skal melde flytting. Da kommer det opp en liste over "andre personer bosatt på samme adresse" elns, med liste over personer og spørsmål om du skal melde flytting for dem også. Så er det bare å avbryte flyttemeldingen.

Eller du kan gå på MinFastlege. Mener det er listet opp med personnummer for barn der også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:19   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er det man bestiller disse trygdekortene igjen, forresten, med det samme man har samlet så mange kloke hoder på ett sted?

Gammel 06-07-11, 13:21   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg logger inn for å bytte fastlege, da kommer de opp.

Gammel 06-07-11, 13:22   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

hehlo, helfo... hva søren heter det da?
https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do

(det heter helfo)

Der henter man helsekort altså, ikke finner personnummer NÅ. Det finner man ved å "bytte" fastlege
http://www.helfo.no/privatperson/fas...r/default.aspx

Gammel 06-07-11, 13:24   #12
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Har de europeisk helsekort? Der står de iallefall.

Jepp. Det oppdaget jeg til min store glede her for en stund siden. Blodprøvelaben på sykehuset nektet nemlig å ta blodprøver av guttungen om jeg ikke kunne personnummeret hans.

Gammel 06-07-11, 13:25   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, det gikk ikke lenger. Fikk bare opp navnene til ungene.

Gammel 06-07-11, 13:38   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får det vel om du ringer fokeregisteret på 800 8000?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:39   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

hehlo, helfo... hva søren heter det da?
https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do

(det heter helfo)

Der henter man helsekort altså, ikke finner personnummer NÅ. Det finner man ved å "bytte" fastlege
http://www.helfo.no/privatperson/fas...r/default.aspx

Takk!

(Nå har jeg bestilt en gang til. Gjorde det for noen uker siden også, men har ikke sett noe til dem)

Gammel 06-07-11, 13:52   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestilt. Og fått. og ehh, om det er dårlig mor (ihht overskriften) å ikke huske personnummeret, hva er det da å ikke huske hvor de ble lagt?

Vel, jeg har personnummeret til Knerten på mobilen (fikk det på sms fra mannen den dagen han var registrert i folkeregisteret) og Mikro sitt, vel jeg har fødselsattesten hennes i stua (ved siden av tv'n...), og mannen har tatt bilde av det på mobilen sin... Jeg hadde det på en lapp i baklomma. Nemlig, fordi vi trengte det da vi ble innlagt på barneklinikken, dog hadde de forståelse for om vi ikke hadde fått det enda, da hadde de brukt et "midlerdig nummer" av et slag, men vi fikk det et par dager før innleggelsen.

Tenker stadig at dette er noe jeg skal ha køl på dette her, men befinner jeg meg ikke hjemme og trenger dem, så hadde jeg kommet til å ringe folkeregisteret ja. Eller i praksis ringe mannen da, han jobber i skatteetaten. (Og har vel faktsik begge ungenes nummer på mobilen sin, så han hadde ikke trengt sjekke folkeregisteret)

Gammel 06-07-11, 13:58   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje ringe forsikringsselskapet?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:08   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Står det kanskje på selvangivelsen?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:45   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, altinn. Jeg skal jo melde flytting på ordentlig og greier.

Takk! Dere reddet en stakkars, stresset Maverick nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:45   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk samlet alle da jeg bestilte helsekort forleden. Smart.

Ingen husker vel nummeret til en haug med unger, gjør de vel?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.